Gå til innhold

Når eksen får ny dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sammen med en fyr med barn fra før, og vi tre har det veldig fint sammen. Men, med et bonusbarn følger også eksn med...Og jeg lurer på hvordan det er å være på den siden...

Ønsker dere å bli kjent med den nye personen som er kommet inn i barnets liv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg har ikke barn med andre enn min ex. Det rekker i mengder.

• Liker 1
Skrevet

jeg er sammen med en mann som har 5 barn med 3 forskjellige damer. syns det er ganske slitsomt... jeg selv har 3 barn med to forskjellige menn og jeg er gravid.

• Liker 1
Skrevet

Min eks (vi har to barn sammen) forlot meg etter å ha vært utro mot meg med en annen dame. Nå er han fortsatt sammen med denne dama selv om det har gått 1 år.

I begynnelsen var jeg såra og sint og spurte en del om dama hans, og ville møte henne for å se hvordan hun var osv. Jeg var vel egentlig redd for at hun skulle komme og "ta" ungene mine fra meg, dvs at de skulle like henne bedre enn meg, og det at de ville kunne gi barna mer en meg med tanke på at de er to, og jeg er bare en. Etter noen uker når de verste følelsene hadde lagt seg tok jeg til fornuften så jeg slutta å spørre og grave, og innså at jeg måtte legge til side mitt eget ego og tenke på hva som var best for barna (nemlig å samarbeide best mulig med eksen og den nye dama).

Nå har jeg møtt henne mange ganger, da de bor praktisk talt i lag, men har snakket så mye med henne. Hun virker ikke så interessert i meg, og det er greit. Hun er grei med barna, og barna synes at hun er grei, så da er det ikke noe å si på det.

• Liker 1
Skrevet

I min situasjon er det foreløpig helt utelukket, men jeg ser ikke bort i fra at om min ex får en ny, så er det egentlig helt greit og til barnets beste, å bli kjent!

Spørsmål tilbake til bonusmamma: vil du bli kjent med din kjærestes ex????

Skrevet

Jeg er sammen med en fyr med barn fra før, og vi tre har det veldig fint sammen. Men, med et bonusbarn følger også eksn med...Og jeg lurer på hvordan det er å være på den siden...

Nei.

• Liker 2
Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Foreløpig har det ikke skjedd,men når det skjer så ønsker jeg å bli kjent med henne og prøve å få et godt forhold til vedkommende :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg ønsket å bli kjent med den nye, rett og slett fordi hun ble en stor del av barnet mitt sitt liv. For meg er det viktigste at barnet har det bra, og det var lettere for meg å vite det når jeg hadde møtt henne selv. Vi er ikke venner, men vi kan snakke sammen og være hyggelige mot hverandre. Når ejg behøvde å snakke med mine ex om noe, og hun svarte så snakket jeg like godt med henne. De to måtte jo bestemme sammen om tingene for deres hjem, på lik linje som at jeg og min mann bestemte her hos oss.

De som ikke ønsker å møte den nye, mener jeg setter seg selv over det beste for barna. De har såre følelser, som de ikke kan legge vekk for barna sin del. Det er forferdelig synd, for det er barna det går ut over

• Liker 3
Skrevet

jeg er sammen med en mann som har 5 barn med 3 forskjellige damer. syns det er ganske slitsomt... jeg selv har 3 barn med to forskjellige menn og jeg er gravid.

:sjokk::troest:

• Liker 7
Skrevet

I min situasjon er det foreløpig helt utelukket, men jeg ser ikke bort i fra at om min ex får en ny, så er det egentlig helt greit og til barnets beste, å bli kjent!

Spørsmål tilbake til bonusmamma: vil du bli kjent med din kjærestes ex????

Ja, tror det ville vært hyggelig. Og sim du sier for barnets beste.. Hadde vært gøy om vi kunne vært venner, dratt på ferie sammen ol slik at barnet kunne være med begge foreldrene uten å savne den andre.. Og med et godt vennskap er terskelen mindre for å spørre om hjelp: f.eks om barnet er sykt på mammas dager får vi en ekstra dag med bonusdatteren, om vi skal på en helgetur utenom planlagt samvær så kan vi " låne " barnet,

Og så tror jeg det vil " ufarliggjøre" eksen for meg og motsatt...

• Liker 1
Skrevet

Nå har min eks nettopp fått seg "ny" dame, hun er på tur til å flytte inn :) Jeg er egentlig veldig heldig for de to var sammen før han traff meg og de har et barn sammen. Derfor kjenner jeg henne veldig godt fra før da jeg har vært stemor for hennes barn i mange år. Nå er rollene snudd litt på hodet, men jeg regner med at vi kommer til å beholde det gode samarbeidet vi hadde tidligere :)

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg skal ikke blande meg opp i noe jeg ikke har noe med, men slike situasjoner som din, virker bare slitsomt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skal ikke blande meg opp i noe jeg ikke har noe med, men slike situasjoner som din, virker bare slitsomt.

ja det er veldig slitsomt. er veldig vanskelig å få fellesferiene til å gå opp...

Skrevet

Vi har kontat i den forstand at vi er venner på facebook, snakker sammen p treninger/avslutninger og vi kan "minne" hverandre på ting i hverdagen slik som bursdager feks.

Mange som ikke ønsker kontakt mellom stemor og mor, men kan ikke skjønne dette. Bedre at disse også samarbeider....

Hvis jeg synes noe er vanskelig ift bonusbarnet (og jeg ser ikke far helt vet hva han skal gjøre), kan jeg spørre henne hvordan hun gjør det hos seg.

Vi ses som regel en dag i uken, da hun henter diverse utstyr som skal være med hjem til henne fra oss.

Skrevet

Min eks er fremdeles sammen med damen han var utro med, så nei, jeg har ikke noen tanker om å bli kjent med henne.

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt vil jeg bli kjent med et menneske som kommer til å være en så stor del av sønnen min sitt liv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ønsket å bli kjent med den nye, rett og slett fordi hun ble en stor del av barnet mitt sitt liv. For meg er det viktigste at barnet har det bra, og det var lettere for meg å vite det når jeg hadde møtt henne selv. Vi er ikke venner, men vi kan snakke sammen og være hyggelige mot hverandre. Når ejg behøvde å snakke med mine ex om noe, og hun svarte så snakket jeg like godt med henne. De to måtte jo bestemme sammen om tingene for deres hjem, på lik linje som at jeg og min mann bestemte her hos oss.

De som ikke ønsker å møte den nye, mener jeg setter seg selv over det beste for barna. De har såre følelser, som de ikke kan legge vekk for barna sin del. Det er forferdelig synd, for det er barna det går ut over

Jeg er fortsatt sammen med barnefar, men pga mye trøbbel de siste årene så har jeg ofte tenkt på hvordan livet vil bli dersom vi velger å gå hvert til vårt. Og det du sier her ab, er tanker jeg også har. Aldri, aldri skal noen ny dame komme foran hensynet til barna mine! Kan bli tøft for meg å se en ny dame sammen med mannen min, men det får i så fall være mitt problem.

Skrevet

Ja, jeg ønsker å vite hvem mine barn tilbringer tiden med. Vi trenger ikke nødvendigvis å bli bestevenner, men det er greit å vite. Min eks holder henne imidlertid godt skjult for meg ennå, så jeg har fortsatt ikke fått treffe henne. (De bor ikke sammen)

Jeg har et godt forhold til samboerens eks, og vi kan snakke fint sammen om barna deres. Vi treffes ofte i ulike sammenhenger, og det er godt å ha et så avslappet forhold til det hele :)

Skrevet

Selvfølgelig. Det skylder jeg mine barn.

Skrevet

Jeg har en god tone med mamma'n til mine stebarn, og det tror jeg både hun, barna og jeg setter pris på! Vi kommer aldri til å bli bestevenner, og jeg er glad vi ikke har samme omgangskrets, for noen ting er det greit å ha for seg selv liksom - men vi prater sammen, feirer bursdager sammen, sender sms'er (sambo er glemsk, så det hender jeg får sms'ene med beskjeder istedenfor ham), og har i det hele tatt en helt ok tone.

Skulle min samboer og jeg bryte opp, så ville jeg ønsket noe tilsvarende om han fikk seg en ny etter hvert da, ja! Ikke bestevenninne, men en god tone om nøytrale ting og ting som dreier seg om hverdagslige ting med barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...