AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #1 Skrevet 26. februar 2012 Jeg er en singel jente på 26 år som aldri treffer noen, og er nå veldig uviten i forhold til hvordan jeg kan møte noen. Og det er her jeg håper at dere kan komme på bane med noen tips Jeg er ikke så glad i å fly på byn, og når jeg er ute så er det jo ikke gitt at en treffer noen heller. Har prøvd nettdating, men nei, aldri mer. Datet flere der, men matchen har vært helt bak mål tiltross for at det funket bra over nett. Treningssentere har jeg trent på i flere år uten at det har ført frem, så det trengs ikke å nevnes. Jeg her studert i flere år, men da i et felt som er overrepresentert av kvinner, så traff aldri noen der heller. Jobber også i et "kvinneyrke". Så nå sitter jeg altså her helt rådvill og aner ikke hvordan i huleste jeg noen gang skal klare å skaffe meg en mann. Så lenge han er normalt oppegående, har litt utdannelse og en jobb så krever jeg ikke stort mer enn at han er en ordentlig og snill kar Er det til eks noen kurs etc. hvor det er stor sannsynlighet for å møte noen?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #2 Skrevet 26. februar 2012 Jeg er en singel jente på 26 år som aldri treffer noen, og er nå veldig uviten i forhold til hvordan jeg kan møte noen. Og det er her jeg håper at dere kan komme på bane med noen tips Jeg er ikke så glad i å fly på byn, og når jeg er ute så er det jo ikke gitt at en treffer noen heller. Har prøvd nettdating, men nei, aldri mer. Datet flere der, men matchen har vært helt bak mål tiltross for at det funket bra over nett. Treningssentere har jeg trent på i flere år uten at det har ført frem, så det trengs ikke å nevnes. Jeg her studert i flere år, men da i et felt som er overrepresentert av kvinner, så traff aldri noen der heller. Jobber også i et "kvinneyrke". Så nå sitter jeg altså her helt rådvill og aner ikke hvordan i huleste jeg noen gang skal klare å skaffe meg en mann. Så lenge han er normalt oppegående, har litt utdannelse og en jobb så krever jeg ikke stort mer enn at han er en ordentlig og snill kar Er det til eks noen kurs etc. hvor det er stor sannsynlighet for å møte noen? Det førte ikke frem fordi du aldri tok kontakt med noen. 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #3 Skrevet 26. februar 2012 *dytt* Jeg lurer på akkurat det samme! 1
JonSnow Skrevet 26. februar 2012 #4 Skrevet 26. februar 2012 Jeg er en singel og sjenert gutt, men jeg er da såpass oppegående at jeg ser hvor de svikter hos deg. Du har trent på et treningssenter i flere år uten at det førte til noe, sier du. Vel, jeg vil si at treningsstudio som sjekkested er sterkt overdrevet. På fellestimer med spinning, yoga osv. er det litt mer naturlig å snakke sammen, men de fleste som trener alene vil føle det påtrengende om en de ikke kjenner plutselig tar kontakt. Jeg har også trent på treningssenter i mange år, og jeg har aldri sett noen ta kontakt på den måten. Jeg har ikke akkurat sett aktivt etter det, men jeg er ganske sikker på at det ikke har skjedd mens jeg har vært der. Det er flere enn deg som ikke er så glad i å farte rundt på byen, meg selv for eksempel, men det fins da flere muligheter enn det og nettdating. Jeg antar at du har opptil flere timer hver dag der du er våken og ikke jobber. Hva gjør du da? Sjekk hva som skjer der du bor. Er det noen arrangementer i nærmiljøet? Meld deg inn i noe, helst noe der det er godt blandet med kvinner og menn, enten det er idrett, musikk, annen kulturaktivtet osv. I for eksempel kampsport inngår det jo gjerne kroppskontakt. Når man lærer et kast så skal du både kaste de andre i gulvet og bli kastet selv. Høres trivelig ut, elle hva? Uansett så har single og muligens sjenerte jenter store fordeler fremfor single og sjenerte gutter. Jeg hørte akkurat på nyhetene at det nå er 12000 flere menn enn kvinner i Norge, for bare noen år siden var balansen mye mindre skjev. Når man i tillegg tenker på at menn dør tidligere så er det ganske stor overvekt av oss menn i "sjekkealder". Jeg er helt enig i at nettdating er en lite hensiktsmessig arena, i hvertfall for en del mennesker. Jeg har det sånn at når jeg treffer en kvinne merker jeg umiddelbart om jeg synes hun er tiltrekkende eller bare "normal". Det er utseende, kroppsspråk, utstråling og lignende som avgjør det, og det er vanskelig å formidle over internett. Da er det bare å komme seg ut og treffe folk, men da helst på steder der det faller naturlig å snakke sammen og bli kjent. 2
frkharepus Skrevet 26. februar 2012 #5 Skrevet 26. februar 2012 Hvis du er glad i friluftsliv eller bare det å være ute på tur av og til, så arrangerer Turistforeningen singelturer. Så det kan kanskje være noe for deg?
-Jiinxs- Skrevet 26. februar 2012 #6 Skrevet 26. februar 2012 Har ikke nettstedet Sukker.no store treff noen ganger i året? Kanskje større sjangse å møte noen der framfør å søke på siden deres, elns. Dere jenter sier at vi gutter må være selvsikker med bein i nesa, og være litt frempå. Jeg vil si det går begge veier.
-Fiona- Skrevet 26. februar 2012 #7 Skrevet 26. februar 2012 Er så drittlei av å høre enkelte tips som serveres... Som for eksempel at man skal melde seg på forskjellige aktiviteter i nærmiljøet for å omgås folk på den måten. Hallo, jeg gidder ikke å melde meg på tae kwon do med den hensikt å muligens treffe mannen i mitt liv?! Blir så vanvittig unaturlig for meg, så da ender jeg heller opp alene... 5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #8 Skrevet 26. februar 2012 Er så drittlei av å høre enkelte tips som serveres... Som for eksempel at man skal melde seg på forskjellige aktiviteter i nærmiljøet for å omgås folk på den måten. Hallo, jeg gidder ikke å melde meg på tae kwon do med den hensikt å muligens treffe mannen i mitt liv?! Blir så vanvittig unaturlig for meg, så da ender jeg heller opp alene... Nei, egentlig handler det om å bare begynne å møte og snakke med ukjente. Trodde egentlig ikke jeg hadde draget jeg, siden det aldri naturlig ble noe forhold på meg. Men ettersom alderen og selvsikkerheten kom og jeg begynte å snakke med folk så har jeg fått høre at mange har gått og tenkt at jeg var attraktiv og interessant, men de turte heller ikke å ta initiativet. Slike tips som de ovenfor er ihvertfall et hav bedre enn "ikke tenk på det, så dukker h*n opp der du minst venter det". Herregud, den er oppbrukt.
-Fiona- Skrevet 26. februar 2012 #9 Skrevet 26. februar 2012 Nei, egentlig handler det om å bare begynne å møte og snakke med ukjente. Trodde egentlig ikke jeg hadde draget jeg, siden det aldri naturlig ble noe forhold på meg. Men ettersom alderen og selvsikkerheten kom og jeg begynte å snakke med folk så har jeg fått høre at mange har gått og tenkt at jeg var attraktiv og interessant, men de turte heller ikke å ta initiativet. Slike tips som de ovenfor er ihvertfall et hav bedre enn "ikke tenk på det, så dukker h*n opp der du minst venter det". Herregud, den er oppbrukt. Om man skal høre på alle rådene man får skal man sitte hjemme og vente på mr.right, samtidig som man er på den lokale golfklubben og snakker med tilfeldig forbipasserende. Den der letingen etter noen å dele livet med er fullstendig håpløs for oss dødelige virker det som.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #10 Skrevet 26. februar 2012 Om man skal høre på alle rådene man får skal man sitte hjemme og vente på mr.right, samtidig som man er på den lokale golfklubben og snakker med tilfeldig forbipasserende. Den der letingen etter noen å dele livet med er fullstendig håpløs for oss dødelige virker det som. Å sitte hjemme og vente blir iallefall jeg sprø av, så jeg sørger for å fylle dagene med aktiviteter. Bare for å fylle de med noe, og det funker. Humøret og livsgleden er på plass! Men jeg tar fortsatt ikke bare uten videre kontakt med fremmede, så på den fronten er jeg fortsatt like langt...
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #11 Skrevet 26. februar 2012 Jeg er en singel jente på 26 år som aldri treffer noen, og er nå veldig uviten i forhold til hvordan jeg kan møte noen. Og det er her jeg håper at dere kan komme på bane med noen tips Jeg er ikke så glad i å fly på byn, og når jeg er ute så er det jo ikke gitt at en treffer noen heller. Har prøvd nettdating, men nei, aldri mer. Datet flere der, men matchen har vært helt bak mål tiltross for at det funket bra over nett. Treningssentere har jeg trent på i flere år uten at det har ført frem, så det trengs ikke å nevnes. Jeg her studert i flere år, men da i et felt som er overrepresentert av kvinner, så traff aldri noen der heller. Jobber også i et "kvinneyrke". Så nå sitter jeg altså her helt rådvill og aner ikke hvordan i huleste jeg noen gang skal klare å skaffe meg en mann. Så lenge han er normalt oppegående, har litt utdannelse og en jobb så krever jeg ikke stort mer enn at han er en ordentlig og snill kar Er det til eks noen kurs etc. hvor det er stor sannsynlighet for å møte noen? Jeg vet hvertfall at gutta bak bloggen 0330.no har kurs for både gutter og jenter når det kommer til dating og tiltrekning og alt det der, tror det er sjarmskolen.no som er hjemmesiden deres for jentekurset. Det er kanskje en mulighet for å lære noe nyttig der? 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #12 Skrevet 26. februar 2012 Så lenge han er normalt oppegående, har litt utdannelse og en jobb så krever jeg ikke stort mer enn at han er en ordentlig og snill kar Det triste er at det faktisk er ganske langt mellom mennene som oppfyller disse punktene 2
Genesis Skrevet 27. februar 2012 #13 Skrevet 27. februar 2012 Det triste er at det faktisk er ganske langt mellom mennene som oppfyller disse punktene Tullball! Da er du i feil omgangskrets! Forøvrig er byen en kjempearena. Det at "ingen" treffer kjæresten sin på byen er en myte skapt av folk som ikke trives i den settingen. Dra inn litt tidlig på kvelden før ting tar helt av. Sett deg i baren. Sjansen for at en mann tar kontakt er stor. Enda bedre er det om du selv tar kontakt med en du synes ser spennende ut. Det er da ingen grunn til å sitte hjemme i helgene hvis du er singel. Liker man ikke flatfylla finnes det nok av mer avslappede steder hvor folk konsumerer mer moderate mengder. Mulighetene er uendelige. Få ræva opp av sofaen og kom deg ut og treff folk. 1
Gjest BamseB Skrevet 27. februar 2012 #14 Skrevet 27. februar 2012 Jeg er i samme alder og har samme problem. For mitt vedkommende handler det ganske enkelt om at jeg ikke finner på noe sosialt. Vi får vel vente til drømmekjæresten banker på døra
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 27. februar 2012 #15 Skrevet 27. februar 2012 Nei, egentlig handler det om å bare begynne å møte og snakke med ukjente. Trodde egentlig ikke jeg hadde draget jeg, siden det aldri naturlig ble noe forhold på meg. Men ettersom alderen og selvsikkerheten kom og jeg begynte å snakke med folk så har jeg fått høre at mange har gått og tenkt at jeg var attraktiv og interessant, men de turte heller ikke å ta initiativet. Slike tips som de ovenfor er ihvertfall et hav bedre enn "ikke tenk på det, så dukker h*n opp der du minst venter det". Herregud, den er oppbrukt. Oppbrukt, men litt sant også. Da mener jeg selvfølgelig ikke at du skal sette deg tilbake i lenestolen, og så vil drømmmemannen plutselig banke på døra. Men hvis man senker skuldrene litt, fokuserer på jobb, venner, fritidsaktiviteter, så tror jeg det er en sjanse for at han "plutselig" dukker opp. Tror også at man sender ut bedre vibber, en annerledes utstråling, på denne måten, enn om man er på konstant leting etter en partner. 1
Gjest Iah Skrevet 27. februar 2012 #16 Skrevet 27. februar 2012 Min erfaring er at det er enklest å treffe noen gjennom felles venner. Så kast deg med hver gang vennegjengen finner på noe.
-Fiona- Skrevet 27. februar 2012 #17 Skrevet 27. februar 2012 Oppbrukt, men litt sant også. Da mener jeg selvfølgelig ikke at du skal sette deg tilbake i lenestolen, og så vil drømmmemannen plutselig banke på døra. Men hvis man senker skuldrene litt, fokuserer på jobb, venner, fritidsaktiviteter, så tror jeg det er en sjanse for at han "plutselig" dukker opp. Tror også at man sender ut bedre vibber, en annerledes utstråling, på denne måten, enn om man er på konstant leting etter en partner. That's what she said! TAKK! Det var det poenget som lusket hos meg og, men jeg var for frustrert til å formulere meg saklig
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 27. februar 2012 #18 Skrevet 27. februar 2012 That's what she said! TAKK! Det var det poenget som lusket hos meg og, men jeg var for frustrert til å formulere meg saklig
Bachata Skrevet 27. februar 2012 #19 Skrevet 27. februar 2012 Er så drittlei av å høre enkelte tips som serveres... Som for eksempel at man skal melde seg på forskjellige aktiviteter i nærmiljøet for å omgås folk på den måten. Hallo, jeg gidder ikke å melde meg på tae kwon do med den hensikt å muligens treffe mannen i mitt liv?! Blir så vanvittig unaturlig for meg, så da ender jeg heller opp alene... TS spør om råd, hva slags råd har du til henne da? Som verken er å sitte i sofaen hjemme og håpe drømmemannen detter ned i fanget sitt, eller å gå ut og møte mere mennesker (som tross alt er det man sier når man råder til å finne noe å gjøre utenfor hjemmet, som aktiviteter, tae kvon do etc etc. Å disse de som kommer med råd, uten å komme med noe konstruktivt, er ihvertfall ikke hjelp for noen. 1
-Fiona- Skrevet 27. februar 2012 #20 Skrevet 27. februar 2012 TS spør om råd, hva slags råd har du til henne da? Som verken er å sitte i sofaen hjemme og håpe drømmemannen detter ned i fanget sitt, eller å gå ut og møte mere mennesker (som tross alt er det man sier når man råder til å finne noe å gjøre utenfor hjemmet, som aktiviteter, tae kvon do etc etc. Å disse de som kommer med råd, uten å komme med noe konstruktivt, er ihvertfall ikke hjelp for noen. Disser ingen som kommer med råd, jeg bare sier at JEG ikke har tro på de rådene som blir gitt. Hvis du har lest et par hakk lenger opp her ser du et godt poeng fra Maria_Marihøne som jeg er helt enig i, og var noe av det jeg tenkte på da jeg hadde et lite utbrudd (som for øvrig kunne vært litt mer saklig og ryddig skrevet enn det faktisk ble) Man må fokusere på helt andre ting enn å faktisk forsøke å lete etter en mann Det er to "råd" som ALLTID dukker opp og det er 1: Slapp av, han dukker opp, og 2: Kom deg ut og let. Min erfaring er at ingen av delene fungerer, og det blir da mitt budskap!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå