Gjest Silvermist Skrevet 26. februar 2012 #1 Skrevet 26. februar 2012 (endret) Samboeren min kjøpte en Samsung notebook i julepresang til meg. Han bestilte den på Amentio.no. Pc-en skulle først leveres i januar, så ble levering utsatt til 3. februar. Så ble den utsatt, og utsatt, og utsatt. Han har nå mailet og snakket med dem på telefon et utall ganger, og det kommer stadig nye forklaringer og lovnader på når pc-en skal sendes fra lager. Det siste er at den skal sendes i morgen, hvilket jeg nå har liten eller ingen tro på. Er det noe her som har erfaring med Amentio? Grunnen til at han brukte den siden var at han fikk den anbefalt fra noen venner. Edit: skrivefeil Endret 26. februar 2012 av Silvermist
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #2 Skrevet 26. februar 2012 Jeg har gode og dårlige erfaringer med de. Jeg har kjøpt varer derifra som har tatt en evighet å få levert, men de har kommet. Andre ganger har det tatt en tre-fire evigheter, jeg har kontaktet de og fått til svar at jeg "bor så rart til" og at det ikke er noe de kan noe for, for øvrig er ikke det å levere varen deres ansvar så snart de fått sendt pakken avgårde. Noe de gjør med billigste budfirma fremfor en gang å tenke "posten", som jo er en trygg og sikker sendemåte. Men jeg måtte altså selv kontakte budfirmaet de hadde sendt pakken med for å få forklart de hvor jeg bodde hen og få pakken min. Etter det har ikke jeg hatt noe med dem å gjøre. De har fått en masse negativ omtale av andre på diverse fora.
Gjest Silvermist Skrevet 26. februar 2012 #3 Skrevet 26. februar 2012 Takk for svar. Vel, da er det hvertfall et håp om at pc-en dukker opp...til slutt. Det blir første og siste gang vi bruker dem, har ikke vært borti mer uprofesjonell kundeservice.
Zzyzx Skrevet 26. februar 2012 #4 Skrevet 26. februar 2012 Hvis den ikke er sendt så bør den bare avbestilles med én gang. De er ikke gode å ha med å gjøre hvis det er noe galt med produktet heller. For ikke å snakke om at Amentio faktisk har gått konkurs to ganger (tror jeg), de har bare startet opp igjen med samme navn. En av gangene tok de Datakjeden med seg i dragsuget. 3
Ueland Skrevet 26. februar 2012 #5 Skrevet 26. februar 2012 Har kjøpt mye der opp gjennom tiden, så slo de seg selv konkurs så alle rettigheter jeg hadde mtp reklamasjon forsvant på et blunk, så startet de opp igjen med samme folk og navn. Et firma jeg aldri skal bruke igjen... 2
Gjest Silvermist Skrevet 26. februar 2012 #6 Skrevet 26. februar 2012 Hvis den ikke er sendt så bør den bare avbestilles med én gang. De er ikke gode å ha med å gjøre hvis det er noe galt med produktet heller. For ikke å snakke om at Amentio faktisk har gått konkurs to ganger (tror jeg), de har bare startet opp igjen med samme navn. En av gangene tok de Datakjeden med seg i dragsuget. Såpass ja... Det skal jeg si til samboeren før han prater med dem i morgen. De virker jo komplett idiot når man snakker med dem, de må hvertfall tro at vi er det. "Den sendes i løpet av dagen, du får en mail". Senere på dagen: "Den sendes garantert i morgen, du får en mail." Sånn har de holdt på i over en måned. Jeg forstår ikke hvordan de fremdeles kan være i drift, de fremstår som en 10-åring som driver nettbutikk fra pikerommet.
Zzyzx Skrevet 26. februar 2012 #7 Skrevet 26. februar 2012 Det er ikke verd strevet, rett og slett. De kommer ikke til å eksistere spesielt lenge, det er ganske sikkert.
FantasDick Skrevet 27. februar 2012 #8 Skrevet 27. februar 2012 Har kjøpt mye der opp gjennom tiden, så slo de seg selv konkurs så alle rettigheter jeg hadde mtp reklamasjon forsvant på et blunk, så startet de opp igjen med samme folk og navn. Garanti og reklamasjon stilles av produsent og ikke forhandler, så disse rettighetene er ikke borte - reklamasjonene kan bare ikke handles av Amentio. Det finnes stort sett også alltid et tidligere salgsledd. Om man haver i slike situasjoner anbefaler jeg at man kontakter produsent og gjerne opplyser om at forhandler er konkurs slik at de kan ta stilling til det.
Zzyzx Skrevet 27. februar 2012 #9 Skrevet 27. februar 2012 Garanti stilles av produsent, reklamasjon er forhandlers ansvar. Og hva hvis produktet man kjøper er gråimportert? Da nytter det ikke nødvendigvis å gå til produsenten, verken for reklamasjon eller garanti.
Gjest SemperFi Skrevet 27. februar 2012 #10 Skrevet 27. februar 2012 Sitter selv med dårlig erfaring fra Amentio. Bestilte Samsung RC530 til min far, tok over 1 mnd før vi skulle få den, men når de sendte melding at maskinen var ankommet lager og ville bli sendt ut, hadde de endret ordren fra en til en annen, den ble fort avbestilt og ny laptop ble kjøpt et annet sted.
FantasDick Skrevet 27. februar 2012 #11 Skrevet 27. februar 2012 Garanti stilles av produsent, reklamasjon er forhandlers ansvar. Og hva hvis produktet man kjøper er gråimportert? Da nytter det ikke nødvendigvis å gå til produsenten, verken for reklamasjon eller garanti. Tidligere salgsledd og de fleste servicepartnere kan enkelt reklamere på produkter i tillegg til sluttkunde, så dette er i realiteten ikke en problemstilling, om man ikke ønsker å gjøre det vanskeligere enn det er. Parallellimporterte produkter er det verre med, men her er du like fucked enten produktet kommer fra Amentio eller Komplett, om ikke forhandleren frivillig tar tapet.
Ueland Skrevet 28. februar 2012 #12 Skrevet 28. februar 2012 (endret) For -min- del er det et problem at retur gjerne tar en måned ekstra ganske fort, noe det gjorde forrige gang jeg var i situasjonen. Uten en part å snakke med må det tas med produsent om du er uheldig, og de er veldig skjeldent i Norge. Og utenlandske produsenter trenger kun å tenke på sin garanti da norske lover ikke gjelder for de med mindre de spesifikt selger til norske markedet. Ganske kjipt å måtte vente en måned ekstra, samt betale frakt etc til utlandet fordi en skulle spare et par kroner PS: Reklamasjon er en sak mellom selger og kunde, ikke mellom selger og andre selgere igjen. Endret 28. februar 2012 av Ueland
Gjest Silvermist Skrevet 28. februar 2012 #13 Skrevet 28. februar 2012 Nå har vi fått sporingsnummer på pakken, og gratis frakt som plaster på såret. Vel, jeg tror det ikke før den er her. 1
hulaboer Skrevet 1. mars 2012 #14 Skrevet 1. mars 2012 Hold deg laaaangt unna Amentio! Svindelbedrift. Og han som driver (drev?) det har holdt på med slikt før.
Gjest Silvermist Skrevet 1. mars 2012 #15 Skrevet 1. mars 2012 I dag fikk jeg faktisk pc-en, det hadde jeg nesten ikke trodd. Men vi kommer aldri, aldri til å bruke dem igjen. Fy søren for noe uproffe greier.
TheHairyToothfairy Skrevet 1. mars 2012 #16 Skrevet 1. mars 2012 amentio er en døende stjerne, og absolutt ikke plassen du vil bruke penger. dustinhome, netshop, komplett etc etc - gå dit. mye bedre.
Zzyzx Skrevet 2. mai 2012 #17 Skrevet 2. mai 2012 Det er ikke verd strevet, rett og slett. De kommer ikke til å eksistere spesielt lenge, det er ganske sikkert. Lurer på om jeg skal erklære meg selv synsk. http://amentio.no/
Minya Skrevet 2. mai 2012 #18 Skrevet 2. mai 2012 Jeg VAR fornøyd med Amentio. For seks-syv år siden. Da jeg skulle bestille nye deler i vinter, etter at de hadde sendt tre forkjellige deler i tre forskjellige forsendelser (way to go å spare miljøet liksom) brukte de tre uker på å ikke sende meg cpu-en jeg hadde bestilt, og da jeg ringte for å si at det ikke var holdbart, snakket dama i telefonen om at hun kunne sjekke det opp og kontakte meg seinere på dagen. Jeg svarte da som sant var at jeg var møkka lei av å vente, at det ikke var holdbart og at jeg ville ha tilbake pengene jeg hadde brukt. Da ordnet de reklamasjon med en gang. For de som sitter i samme situasjon nå, IKKE LA DEM "KONTAKTE DEG SEINERE"! Da strekker det seg bare enda lenger og du må vente usannsynlig lenge på å få varene du har bestilt. Til sammenligning; Jeg bestilte en litt bedre cpu fra Komplett.no samme dag, den ble levert to dager seinere. Samboeren min bestilte sin oppgradering fra komplett.no to uker etter jeg hadde bestilt fra Amentio, hans forsendelse kom i en pakke, fire dager etter at han hadde bestilt. Aldri mer Amentio, her i huset bruker vi kun komplett.no.
Minya Skrevet 2. mai 2012 #19 Skrevet 2. mai 2012 Lurer på om jeg skal erklære meg selv synsk. http://amentio.no/ Heh, ja, se der, det svarer seg å lese *hele* tråden før man svarer i den XD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå