Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal søke administrasjon og ledelse til høsten, men er usikker på om jeg burde sette Universtetet eller Høgskolen øverst på lista (begge i Oslo). Er det noen som vet om det er stor forskjell, eller som har studert administrasjon og ledelse på en av skolene? :)

Fortell gjerne litt om hva dere synes om selve studiet også, var det tungt osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Studiet ved universitetet er rettet inn mot offentlig administrasjon, og har dermed flere samfunnsfaglige emner slik som samfunnsøkonomi, statsvitenskap og forvaltningsrett. Du har også en del valgfrihet med hva du ønsker å spesialisere deg i, og har mange ulike mastergrader du kvalifiserer for i etterkant.

Studiet er ikke tyngre enn de fleste andre studier ved universitetet, men heller ikke noe lettere.

Angående det sosiale og annen informasjon kan du gjerne ta en titt på nettsiden til foreningene knyttet til studieprogrammet på www.offadm.no.

Mvh student ved offentlig administrasjon og ledelse

• Liker 1
Skrevet

Hei

Studiet ved universitetet er rettet inn mot offentlig administrasjon, og har dermed flere samfunnsfaglige emner slik som samfunnsøkonomi, statsvitenskap og forvaltningsrett. Du har også en del valgfrihet med hva du ønsker å spesialisere deg i, og har mange ulike mastergrader du kvalifiserer for i etterkant.

Studiet er ikke tyngre enn de fleste andre studier ved universitetet, men heller ikke noe lettere.

Angående det sosiale og annen informasjon kan du gjerne ta en titt på nettsiden til foreningene knyttet til studieprogrammet på www.offadm.no.

Mvh student ved offentlig administrasjon og ledelse

Takk for svar! :)

Lurer på et par ting til. Er det mye matte, i så fall hva slags, og er den vanskelig?

Hvor mange timer bruker du ca om dagen på studiene? (tenker på om jeg har tid til å jobbe ved siden av osv)

Skrevet

I det ene obligatoriske økonomifaget er det bittelitt matte, på ungdomsskolenivå omtrent. Dersom du velger flere økonomifag som fordypning eller støtteemner får du følgelig mer avansert matte.

Hvor mye tid jeg har brukt på studiene varierer litt med hvilke fag jeg har hatt de ulike semestrene. Men studiene er langt i fra en fulltidsjobb for min del, så det er absolutt ingen problem å ha jobb ved siden av. De fleste jeg kjenner har det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...