AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #1 Skrevet 26. februar 2012 Hei, jeg har ganske dårlig hud i perioder, men er er flink og bruker MD og decleor, bruker en del penger hos hudpleier. Derfor greier jeg å holde det nogenlunde i sjakk i annsiktet. Men hudpleier sier at det kommer fra hormoner, spesielt det på haka, er der jeg har mest. Bruker Id sminke så alt i alt ser det ganske OK ut i ansiktet, da jeg var hos legen og spurte om piller mot kvisene ville han ikke gi meg roaccutan, jeg hadde ikke dårlig nok hud sa han. Jeg prøvde å forklare at selv om ansiktet ser ok er det fordi jeg gjør alt jeg kan og spinker og sparer og bruker penger hos hudpleier. Jeg har VELDIG dårlig hud på ryggen og brystet. Masse "underjordiske" kviser som hudpl. kaller det. Han så ikke en gang på det og ga meg Diane p-piller som jeg IKKE ville ha, tåler ikke de hormonene i diane, takler p-piller dårlig generelt. Huden er ikke særlig bedre og jeg hiver diane pakken i søppla idag. Men det er vel noe annet legen kan gi meg? En mellomting mellom diane og roaccutan? Finnes det ikke noe pille kur jeg kan ta? Har hørt om noe antibiotika kur? Kan legen skrive ut denne til meg? Håper noen vil svare, er ganske fortvilet over å ha så dårlig hud, spesielt gruer jeg meg til å gå med singlet og sommerkjoler Skikkelig dumt at det skal være sånn. Legen brydde seg ikke så mye og virket som han mente at dette var et luksusproblem.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #2 Skrevet 26. februar 2012 Har du prøvd tetracylin? Jeg går selv på diane, men de virker egentlig ikke noe spesielt. Gikk på yasmin før og etter jeg byttet til diane er det ikke blitt noe bedre. Tetracylin hjelper, meen.. Kommer jo tilbake med engang man slutter på de..
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #3 Skrevet 26. februar 2012 Var du hos hudlege eller lege? Leger opererer veldig ulikt i forhold til dette, og det lureste du kan gjøre er å få en annen lege til å se på deg. Du kan feks bestille time hos en privat klinikk. Det finnes noe som heter Tetracyclin som er en mildere form for antibiotika enn Roaccutan. Og når du skal til legen så er det viktig at du ikke sminker deg og kniper som faen på kvisene både kvelden før og om morgenen før du skal til legen slik at du ser mest mulig jævlig ut.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #4 Skrevet 26. februar 2012 Leser om Tetracyklin nå Det kunne kanskje vært noe for meg. Men det er jo dumt hvis det kommer tilbake igjen med en gang Kan jeg bruke MD når jeg går på tetracyklin? Hudpleier sa at man ikke kunne bruke MD når man gikk på roaccutan. Det står at tetracyklin ikke har særlig bivirkinger heller. Kvalme og løs mange, og det kan jeg leve med. Ingenting mot bivirkningene jeg får av diane hvertfall. Sminket meg ikke før jeg dro til legne, men huden så vel ganske allright ut denne dagen. Men tror dere hvis jeg viser legen huden på ryggen at han vil gi meg tetracyklin? ts
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #5 Skrevet 26. februar 2012 Jeg var hos lege forresten, fastlege.
SmallTalk Skrevet 26. februar 2012 #6 Skrevet 26. februar 2012 Husk at når dersom du begynner på Roaccutan så må du uansett begynne på p-piller samtidig. Alternativt gå i sølibat eller levere en negativ graviditetstest på kontoret hver måned. Kvinner i fertil alder får kort og greit ikke lov til å gå på Roaccutan uten at de samtidig går på prevensjon slik at de ikke kan risikere å bli gravide.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #7 Skrevet 26. februar 2012 Leser om Tetracyklin nå Det kunne kanskje vært noe for meg. Men det er jo dumt hvis det kommer tilbake igjen med en gang Kan jeg bruke MD når jeg går på tetracyklin? Hudpleier sa at man ikke kunne bruke MD når man gikk på roaccutan. Det står at tetracyklin ikke har særlig bivirkinger heller. Kvalme og løs mange, og det kan jeg leve med. Ingenting mot bivirkningene jeg får av diane hvertfall. Sminket meg ikke før jeg dro til legne, men huden så vel ganske allright ut denne dagen. Men tror dere hvis jeg viser legen huden på ryggen at han vil gi meg tetracyklin? ts Det er selvsagt en større sjanse for det. Hvorfor viste du han ikke ryggen da? Ikke smink deg, og knip på kvisene før du drar dit. Du kan be han om å henvise til hudlege selv, eller finne en privat klinikk.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #8 Skrevet 26. februar 2012 Husk at når dersom du begynner på Roaccutan så må du uansett begynne på p-piller samtidig. Alternativt gå i sølibat eller levere en negativ graviditetstest på kontoret hver måned. Kvinner i fertil alder får kort og greit ikke lov til å gå på Roaccutan uten at de samtidig går på prevensjon slik at de ikke kan risikere å bli gravide. Men det er jo ingen som sjekker om man faktisk gjør det. Og det går feks an å sette inn kobberspiral. Det gjorde jeg.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #9 Skrevet 26. februar 2012 Hva har du prøvd tidligere av tilskudd etc som ikke er på resept? Har du forsøkt nattlysolje/storborre og slike ting først? Hjelper selvsagt ikke på alvorlig acne, som legen din mener du ikke har. Roaccutan er jo gjerne siste utvei - har mye negative bivirkninger.
SmallTalk Skrevet 26. februar 2012 #10 Skrevet 26. februar 2012 Men det er jo ingen som sjekker om man faktisk gjør det. Og det går feks an å sette inn kobberspiral. Det gjorde jeg. Legen som skriver ut preparatet til deg er faktisk pålagt å følge opp at du ikke blir gravid. Normalt sett så får du da en resept på p-piller i handa. Fastleger har vel forresten ikke lov til å skrive ut Roaccutan. Det må man til hudlege for å få skrevet ut. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #11 Skrevet 26. februar 2012 Ok, takk for svar, men jeg skal ikke gå på Roaccutan. Jeg har alvorlig nok hudproblem til det, og det er greit. Jeg bare lurte på om det var noe annen mulighet. Men nå leser jeg om Tetracyclin at det kan gi svært misfargede tenner Er det noen her som har gått på det? Kan jeg gå på Tetracyclin og burke MD produkter? Altså glykol syre. Hvordan er det med Tetracyclin og sol? Vet at glykol syre og sol kan gi pigmentflekker og ikke er noen god kombinasjon. ts
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #12 Skrevet 26. februar 2012 Det er selvsagt en større sjanse for det. Hvorfor viste du han ikke ryggen da? Ikke smink deg, og knip på kvisene før du drar dit. Du kan be han om å henvise til hudlege selv, eller finne en privat klinikk. Jeg sminket meg ikke. Forklarte at jeg hadde dårlig hud på brystet og ryggen, men ha ville ikke se det. Neste gang skal jeg bare si at jeg vil at han skal se på det. Som sagt, tror ikke han tok det så veldig alvorlig.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #13 Skrevet 26. februar 2012 Legen som skriver ut preparatet til deg er faktisk pålagt å følge opp at du ikke blir gravid. Normalt sett så får du da en resept på p-piller i handa. Fastleger har vel forresten ikke lov til å skrive ut Roaccutan. Det må man til hudlege for å få skrevet ut. Hudlegen min sa at jeg måtte bruke annen prevensjon enn kondom + kondom. Jeg gikk til legen og fikk henvsining til gynekolog og fikk satt inn spiral. Så gikk jeg tilbake til hudlegen og sa at ok, nå har jeg satt inn spiral og vi skal i tillegg bruke kondom. Så fikk jeg medisinen. Tok blodprøver for å sjekke om jeg var gravid hver måned. Men jeg kunne jo ha løyet om spiralen, på samme måte som man kan ta imot resepten, hente den ut, og likevel ikke begynne på p-pillene, og lyge om det. Men jeg husker ikke helt hvorfor vi begynte å diskutrere dette, det er vel ikke relevant for ts i det hele tatt
Gjest Lilu Skrevet 26. februar 2012 #14 Skrevet 26. februar 2012 Det finnes andre p-piller enn Diane som kan virke på kvisene og, som er mildere. Tetracyklin hjelper stort sett bare når du går på de, kvisene kommer tilbake når du slutter. Har lest at det er sånn for mange hvertfall, og det var sånn for meg og. De er heller ikke noe bra for magen og tarmsystemet. Du kan ikke gå så lenge på de heller, legen min ville bare gi meg tabletter for et år, hun sa de kunne skade organene mine hvis jeg gikk på de lengre. Pluss at det er ganske dyrt.
acna Skrevet 26. februar 2012 #15 Skrevet 26. februar 2012 Hvis du selv føler at du har ett kvise-problem, så oppsøk en privat hudlege for en second opinion! (Fastleger er litt anti-roaccutan har jeg inntrykk av.) Å gå på p-piller som feks diane for å få fin hud, er bare å utsette problemet, hvis det er hormonelle akne man har. Utrolig kjipt den dagen du vil bli gravid, og så kommer kvisene tilbake i prøver-fasen. (Jeg så ikke ut etter at jeg hadde gått gravid og født btw, kvise-eksplosjon!
Gjest Lilu Skrevet 26. februar 2012 #16 Skrevet 26. februar 2012 Hvis du selv føler at du har ett kvise-problem, så oppsøk en privat hudlege for en second opinion! (Fastleger er litt anti-roaccutan har jeg inntrykk av.) Å gå på p-piller som feks diane for å få fin hud, er bare å utsette problemet, hvis det er hormonelle akne man har. Utrolig kjipt den dagen du vil bli gravid, og så kommer kvisene tilbake i prøver-fasen. (Jeg så ikke ut etter at jeg hadde gått gravid og født btw, kvise-eksplosjon! Er ikke egentlig alle legemidler bare å utsette problemet da, hvis det er hormonelle kviser man har?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #17 Skrevet 26. februar 2012 Yasminelle og Yasmin er de nest beste p-pillene mot kviser.. Mye bedre enn Loette og andre p-piller..
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #18 Skrevet 26. februar 2012 Hvis det er sant at det kommer tilbake så snart man slutter, så blir det jo bare å utsette problemet ja. Eller som å ta en pause. Hva skal man gjøre da? Jeg har seriøst ikke råd til å ta syrebehandling på ryggen og brystet også.
acna Skrevet 26. februar 2012 #19 Skrevet 26. februar 2012 Er ikke egentlig alle legemidler bare å utsette problemet da, hvis det er hormonelle kviser man har? Ikke roaccutan/isotretinoin De tar knekken på de hormonelle kvisene, også etter at man har sluttet å gå på kuren. (Flertallet som går på den kuren vil bli tilnærmet kvisefri etterpå)
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #20 Skrevet 26. februar 2012 Yasminelle og Yasmin er de nest beste p-pillene mot kviser.. Mye bedre enn Loette og andre p-piller.. Det er mindre hormoner i Yasminelle enn Yasmin btw, men hormonene er like.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå