Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser dere på innholdet i dagkremer og kosmetikk?

Hva bruker du på huden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bryr meg ikke.

Jeg bruker alt fra billige merker til dyre.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er velsignet med en veldig god hud som tåler absolutt alt, så jeg bruker det jeg liker, uansett pris og innhold.

Skrevet

Jeg er velsignet med en veldig god hud som tåler absolutt alt, så jeg bruker det jeg liker, uansett pris og innhold.

Det går jo rett inn i blodet, har lite å si om huden tser bra ut eller ikke.

Jeg bryr meg så langt det lar seg gjøre, men bruker en krem som ikke er helt optimal ingrediensmessig. Men det er så sykt lite som gjør ansiktshuden min fornøyd, at jeg "må" bare.

• Liker 3
Skrevet

Jeg sjekker sjelden ingrediensene, det skal jeg ærlig innrømme. Men jeg bruker ikke akkurat billigprodukter(de holder jeg meg laaaangt unna), sa satser litt på at man får det man betaler for.

Skrevet

Jeg ungår produkter som inneholder ingredienser som jeg vet kan gi meg utbrudd (Mineralolje, lanilin og diverse typer syntetisk voks og silikon) og jeg prøver å velge alergenfri parfyme. Men jeg er absolutt ikke hysterisk og kan fint prøve produkter jeg ikke liker ingredienslisten på bare for å teste ;)

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som står på kremene uansett.

Jeg tåler ikke allverden, så jeg bruker de få kremene jeg vet jeg tåler. Hende jeg prøver andre uten hell. Men hva som er i de jeg bruker har jeg null peiling på.

Skrevet

Jeg sjekker sjelden ingrediensene, det skal jeg ærlig innrømme. Men jeg bruker ikke akkurat billigprodukter(de holder jeg meg laaaangt unna), sa satser litt på at man får det man betaler for.

Pris er absolutt ikke en kvalitetssjekk innefor hudpleie og kosmetikk, tvert i mot...

• Liker 4
Skrevet

Det går jo rett inn i blodet, har lite å si om huden tser bra ut eller ikke.

Hva snakker du om? Kremen går rett inn i blodet? Dokumentasjon, takk!

• Liker 1
Skrevet

Pris er absolutt ikke en kvalitetssjekk innefor hudpleie og kosmetikk, tvert i mot...

Nåja, det er vel en grunn til at man heller bør bruke MD, decleor osv. framfor Nivea o.l.

• Liker 1
Skrevet

Men hva med parabener? Har nettopp kjøpt en dyr dagkrem (kr 600) med alleslags mulige parabener i. :tristbla:

Skrevet

Jeg bryr meg ikke.

Jeg bruker alt fra billige merker til dyre.

Signerer!!

Skrevet

Hva snakker du om? Kremen går rett inn i blodet? Dokumentasjon, takk!

Etter litt søking ser jeg at det bare står på sider som hyller naturlige produkter, så jeg får vel si det var hjernevasket kunnskap jeg delte. Men uansett er jeg forsiktig, jeg klapper jo f.eks katten min, han slikker pelsen og får det i seg. Jeg kan finne på å stikke fingeren på øyet for å rette på linsen, eller pirke i munnen for å løsne noe. Og da går det rett inn. Hysterisk for mange, meg jeg liker å vite at det jeg putter på huden er ufarlig å spise.

Skrevet

Etter litt søking ser jeg at det bare står på sider som hyller naturlige produkter, så jeg får vel si det var hjernevasket kunnskap jeg delte. Men uansett er jeg forsiktig, jeg klapper jo f.eks katten min, han slikker pelsen og får det i seg. Jeg kan finne på å stikke fingeren på øyet for å rette på linsen, eller pirke i munnen for å løsne noe. Og da går det rett inn. Hysterisk for mange, meg jeg liker å vite at det jeg putter på huden er ufarlig å spise.

Da må det jo være meget giftig, hvis katta ikke skulle tåle å få i seg et mikrogram av det. Tror du de selger så giftige kremer?

• Liker 1
Skrevet

Nåja, det er vel en grunn til at man heller bør bruke MD, decleor osv. framfor Nivea o.l.

For del aller fleste er ikke "dyrt" synonymt med disse merkene, de fleste tenker på parfymerimerker som Lancome, Dior o.l når de hører ordet "dyrt" i hudpleie og sminkesammenheng, og der er ingrdiensene mye det samme som hos Nivea...

• Liker 1
Skrevet

Da må det jo være meget giftig, hvis katta ikke skulle tåle å få i seg et mikrogram av det. Tror du de selger så giftige kremer?

Jeg sier ikke at vi dør av det. :gjeiper:

Gjest Tigress
Skrevet

Altså, dersom smertestillande kremar som Ibux gel har noko for seg i det heile, så må jo stoff kunne takast opp gjennom huda. No veit ikkje eg om det er skilnad på kor lett stoff kan bli teke opp gjennom huda (det er det nok, når eg tenkjer etter), men litt kan ein jo bry seg.

Men, eg stoler på at dei stoffa som ikkje er så bra framleis blir brukt i små nok mengder til at det ikkje har så mykje å seie. Eg brukar ikkje MD eller Decleor, som er dei einaste godkjende merkene å bruke her på KG, fordi eg ikkje vil bruke SÅ mykje pengar på hudpleie som blir gnikka på utanfrå. Derimot brukar eg masse pengar på hudpleie innafrå: eg har godt kosthald, får masse frisk luft, trener jamnleg og søv mykje.

Skrevet (endret)

Bruker man kremer og kosmetikk med parabener har man faktisk målbart parabener i blodet (husker det var en puls-dokumentar eller lignende om dette (?), skal se om jeg finner dokumentasjon om jeg har tid.)

Parabener er hormonforstyrrende stoffer, som kan ha innvirkning på helsen vår, og jeg prøver så godt jeg kan å unngå dem. Dog glemmer jeg av og til å sjekke, og noen ting har jeg ikke rukket å kaste ut av badehylla ennå. Men når jeg nå vet om dette kommer jeg til å ha nulltoleranse neste gang jeg er gravid, for jeg vil i hvert fall ikke utsette en baby for dette.

Danmark har forøvrig forbud mot parabener i produkter som er beregnet på barn.

Endret av Alice i Eventyrland
Skrevet

Det er ikke parabener i produkter beregnet til barn uansett, selv ikke her i Norge, så det forbudet i Danmark hadde ikke noe å si praksis ;)

Men bra det endelig er en som har fått med seg at det er barneproduktene det gjelder, mange tror det gjelder produkter i Danmark generelt....

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekker ingredienslisten på alt jeg kjøper stort sett, bortsett fra tannkrem.

Prøver å kjøpe så "veganvennlig" og organisk som mulig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...