Gå til innhold

Kjøpe eller leie leilighet i Oslo?

Gjest husvill

Anbefalte innlegg

Gjest husvill

Jeg føler ikke jeg har penger til å kjøpe en leilighetene jeg har lyst på. Men jeg har penger nok til å leie leiligheter jeg har lyst på.. Det er riktignok ikke så økonomisk å leie, men i Oslo får man ingenting for 1,5 millioner... Hva har dere gjort? Tips? Råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leie en rimelig leilighet, og så spare som best du kan mens du forsøker å øke inntekten. En dag får du da forhåpentligvis råd til å kjøpe din egen bolig.

Utrolig mange har gått den veien, meg inkludert. :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du 1,5 millioner/kan låne det? Isåfall ville jeg vurdert å kjøpe noe "under min standard", for så å kjøpe seg oppover etter hvert. Litt avhengig av utsiktene mot hvorvidt prisene vil falle eller ikke. Det er stor etterspørsel etter bolig i Oslo for tiden, så jeg tror prisene vil holde seg på samme nivå, eller stige videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leie en rimelig leilighet, og så spare som best du kan mens du forsøker å øke inntekten. En dag får du da forhåpentligvis råd til å kjøpe din egen bolig.

Utrolig mange har gått den veien, meg inkludert. :jepp:

Evt. bo i et billig kollektiv og spare mest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eier du må du virkelig ha fast jobb, og være stabil. Ikke bare bare å eie. Leie i Oslo er også dyrt... Har du kr 1,5 mill, kjøp og spar deg opp i 5 år... Bytt oppover.

Alt for mange tar vann over hodet, for du må tåle rentehopp oppover... Vi har sinnsykt lav rente. Klarer du opptil 6% rente???

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...