Gjest Swipper Skrevet 26. februar 2012 #1 Skrevet 26. februar 2012 Skal ha potetbåter til middagen i dag. De pleier jeg bare å skjære opp og la ligge i ovnen i ca. 45 min. Noen som vet om det er skadelig? Har lest at så lenge de kokes så skal det gå bra, men ble plutselig så usikker i og med at de kun skal ligge i ovnen. Pleier å vaske de godt først.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #2 Skrevet 26. februar 2012 Det skal nok gå fint. Hvis du steker potetbåtene på rundt 200 grader, så er det tross alt varmere enn de 100 gradene du får i kokende vann.
Athene Skrevet 26. februar 2012 #3 Skrevet 26. februar 2012 Risikoen med poteter når man er gravid er jord, som kan inneholde toxoplasmose. Toxoplasmose dør ved varmebehandling. Så dette er helt trygt. Jeg anbefaler sterkt å lære seg hvorfor kostholdsreglene for gravide er som de er, da er det lettere å vite hva som er trygt og ikke. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 26. februar 2012 #4 Skrevet 26. februar 2012 Skal ha potetbåter til middagen i dag. De pleier jeg bare å skjære opp og la ligge i ovnen i ca. 45 min. Noen som vet om det er skadelig? Har lest at så lenge de kokes så skal det gå bra, men ble plutselig så usikker i og med at de kun skal ligge i ovnen. Pleier å vaske de godt først. ikke farlig hvis du vasker potetene godt for jord og sånn. Er potetskallet rent, null problem, og dså er det i skallet vitaminene ligger.
Gjest Swipper Skrevet 26. februar 2012 #5 Skrevet 26. februar 2012 Risikoen med poteter når man er gravid er jord, som kan inneholde toxoplasmose. Toxoplasmose dør ved varmebehandling. Så dette er helt trygt. Jeg anbefaler sterkt å lære seg hvorfor kostholdsreglene for gravide er som de er, da er det lettere å vite hva som er trygt og ikke. Takk Ja vet at det er jorden og toxoplasmose som er farlig. Hadde bare ikke fått med meg at det var selve varmebehandlingen og ikke "fjerningen" av "jorden" som var viktigst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå