AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #1 Skrevet 26. februar 2012 a) vennebesøk b) håndverkerbesøk c) din mor på besøk Mine svar: a) et par timer (jeg misunner de som klarer ha det så ryddig at de kan ta besøk uanmeldt) b) 4-5 timer (forutsetter at det er en som trenger hele vegger etc tilgjengelige) c) i all evighet
Snøvott Skrevet 26. februar 2012 #2 Skrevet 26. februar 2012 En god halvtime før vennebesøk, toppen en time før besøk av mamma og håndverker. Nå består min "rydding" for det meste av å dytte alt rot inn i ledige skuffer og skap før jeg tørker støv, støvsuger og vasker gulv.
Berit Skrevet 26. februar 2012 #3 Skrevet 26. februar 2012 10 minutter helst før noen kommer, men alle kan komme uanmeldt også. Hvorfor er det viktigere å rydde før håndverkere kommer i forhold til venner? Hvis jeg har invitert på besøk, rydder jeg kanskje i noen timer + forberedning. Kommer an på hvilket besøk.
sebra Skrevet 26. februar 2012 #4 Skrevet 26. februar 2012 a) vennebesøk b) håndverkerbesøk c) din mor på besøk Venner: Rydder ikke så mye hvis det er noe jeg kjenner godt, de vet hvordan det er her. Men hvis det er noen som kommer for første gang så er det jo greit at det ser litt pent ut her. Da kan jeg gjerne bruke hele dagen hvis det er fridag og ta noen økter litt her og der. Håndverker: Har ikke hatt noe håndverkerbesøk tror jeg Mamma: Haha hun synes det er rotete uansett. Så hvis jeg vet at hun skal komme på besøk så kan jeg like gjerne begynne med husarbeid dagen før eller fra jeg våkner til hun kommer.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #5 Skrevet 26. februar 2012 En god halvtime før vennebesøk, toppen en time før besøk av mamma og håndverker. Nå består min "rydding" for det meste av å dytte alt rot inn i ledige skuffer og skap før jeg tørker støv, støvsuger og vasker gulv. Ledige skuffer og skap... *misunnelig* Hvorfor er det viktigere å rydde før håndverkere kommer i forhold til venner? Ikke viktigere, men jeg forutsatte at det feks må ryddes unna ledninger og kontakter til en elektriker e.l. Kommer selvsagt mye an på hva slags håndverker det er. Hvis jeg pr i dag skulle hatt en maler på besøk, måtte han tatt en og en vegg. Har ikke nok plass til å rydde tomt et helt rom av gangen.
Gjest Survival Skrevet 26. februar 2012 #6 Skrevet 26. februar 2012 10 min ca på alle. Er ryddefreak.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #7 Skrevet 26. februar 2012 Mamma: Haha hun synes det er rotete uansett. Så hvis jeg vet at hun skal komme på besøk så kan jeg like gjerne begynne med husarbeid dagen før eller fra jeg våkner til hun kommer. Samme her, så egentlig kunne jeg spart meg... for hun finner jo frem vaskeklut og bøtte straks hun er innenfor døren. :gjeiper: Det kunne vært et interessant eksperiment å flytte på hotell etter at hun har vært her på besøk, og ikke rørt noe før neste gang hun kom. Og sett om hun fortsatt synes det er rotete...
Cata Skrevet 26. februar 2012 #8 Skrevet 26. februar 2012 Mellom ti minutter og en halvtime for alle som "bare kommer innom". Skal jeg ha overnattingsgjest så går det gjerne et kvarter ekstra for da må jeg faktisk vaske litt i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #9 Skrevet 26. februar 2012 Besøk i oppholdsrom: Teknisk sett ingenting, men tar gjerne 10-30 min allikevel. På soverommet mitt: Et par dager? 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #10 Skrevet 26. februar 2012 Ca 20 - 30 min. Har en del idiotiske møbler; feks. spisebord og sofabord i glass, og da ser det fort skittent ut. Vasker over bordene skikkelig, kjøkkenbenkene og vasken på kjøkkenet. Vasker også doen, vasken/benken på badet og speilet. Så er det litt smårydding og vasking av gulv. Får vi overnattingsbesøk så rydder vi ekstra på gjesterommet, tørker støv og vasker. Rydder gjerne også kjøleskapet/baderomsskapet og bærer i boden ting som har hopet seg opp.
challenger Skrevet 26. februar 2012 #11 Skrevet 26. februar 2012 Jeg har det generelt ganske ryddig, så det eneste jeg må gjøre er å støvsuge sofaen fri for hundehår(neida, har ikke bikkja oppi sofaen, men sokker og klær drar med seg en del oppi sofaen) Og vaske over bordet en runde kanskje.
Snøvott Skrevet 26. februar 2012 #12 Skrevet 26. februar 2012 Hvorfor er det viktigere å rydde før håndverkere kommer i forhold til venner? Fordi håndverkeren er en fremmed, derfor vil jeg gjerne gi inntrykk av at jeg er ryddig og har det skinnende rent.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #13 Skrevet 26. februar 2012 Trenger ikke rydde før noen kommer. Har ikke støv på hjernen, men slenger heller ikke fra meg skrot rundt omkring. Har vaskerunde på et par timer hver uke. Hos meg ser det ut som det faktisk bor noen her, dvs. ikke en stram butikkutstilling, så om noen kommer dagen etter eller dagen før vaskedag ser det ikke særlig ulikt ut. Hva jeg må rydde før håndverkere kommer, er jo ekstraordinært, og kommer helt an på hva de skal gjøre og hvor det skal gjøres. F.eks. tømme skapet under vasken for rørlegger.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #14 Skrevet 26. februar 2012 Jeg er mann så svar er: ingenting. Kjæresten som har ansvar for den delen.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #15 Skrevet 26. februar 2012 a) vennebesøk b) håndverkerbesøk c) din mor på besøk Mine svar: a) 15 min b) kommer an på hva de skal gjøre, men under oppussingen vår tok det noen dager å rydde vekk alle møbler ol der de skulle være. c) behøver ikke rydde før mine foreldre kommer på besøk, men gjør det om jeg føler det er litt rotete. Mine foreldre har sett tenårinsrommet mitt, og så gale blir aldri huset mitt
loffen Skrevet 26. februar 2012 #16 Skrevet 26. februar 2012 Her er det alltid både ryddig og rent nok til å motta besøk når som helst, samme hvem som måtte dukke opp. Men ber jeg gjester til middag eller kaffebesøk, drar jeg over bad og bordflater før de kommer.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #17 Skrevet 26. februar 2012 Jeg rydder hver kveld etter ungene har lagt seg, så det er stort sett alltid "presentabelt" her. Det rotet som måtte være om noen kommer uplanlagt er evt oppvask etter middag som ikke er satt inn i oppvaskmaskinen, klesvask på tørkestativ og barneleker. Og om folk ikke tåler det, vel, synd for dem. Men når det er planlagt at f.eks foreldrene mine kommer for helgen, så gjør jeg rent før de kommer, da tar det fort en drøy times tid. Håndverkere er også planlagt, så da er det litt ekstra i det rommet de skal være. Men ikke mer ellers. 1
CathFoto Skrevet 26. februar 2012 #18 Skrevet 26. februar 2012 A) 5 min B) 5 min C) mine foreldre: 10-15 min, hans foreldre: 30 min
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #19 Skrevet 26. februar 2012 Dagsbesøk (uavhengig av hvem det er): 1-2 timer rydding og 1 time vasking og støvsuging. Overnattingsbesøk: Rydding og vasking fordelt på flere timer over to dager.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #20 Skrevet 26. februar 2012 Jeg mener ikke å spore helt av i tråden men; hvis det ringer på døren, lukker dere da opp selvom dere ikke har det så ryddig dere helst skulle hatt det? Jeg merker jeg har litt problemer med det altså.... heh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå