AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #1 Skrevet 26. februar 2012 Hei! Jeg og kjæresten har tenkt litt på å reise til høsten. Vi har to uker til disposisjon, og sannsynligvis i begynnelsen av oktober, eller slutten av nov./begynnelsen av desember. Det er fint om det er sol og strand der, men vi vil også ha muligheten til å oppleve litt! Er det noen som har noen erfaringer, tips og råd å gi oss? Vi har ikke noen maksgrense hva penger angår, men det skal sies: Vi er studenter og har deltidsjobb ved siden av, så noen reise til 30 000,- går ikke.
caroprins Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Tenker utifra at dere vil ha sol og strand at du ønsker deg en plass med brukbar temperatur da og siden budsjettet er på studentvis så blir vel alternativene Egypt , en av kanariøyene evt. Madeira om dere velger november/desember. Velger dere oktober så øker mulighetene da både Mallorca, Tyrkia, Hellas og Kypros pleier å ha brukbare temperaturer den måneden for så å falle i temperatur i november. Bruk reiseselskapene sine sider og les litt så dere finner ut hva som frister mest. Så melder du deg på de forskjellige tilbudene slik som fredagskuppet(star tour), happy hour og resplassvarsling hos Ving. Tror apollo også har noe liknende. På finn.no kan man søke opp restplasser. Så om dere følger med litt så kan dere få rimelige tur . Når du/dere reiser med charterselskap så har de alle et utfluktsprogram. Dette finner du på sidene deres. Det er bare å melde seg på så kommer dere rundt og får oppleve stedet dere er på. Personlig har jeg besøkt grand canaria, Lanzarote, Fuertaventura, Tenerife, Mallorca og Rhodos av disse alternativene. Alle stedene har både sol,strand og opplevelser,men tror for min del at jeg holder en knapp på Lanzarote. Det blåser litt mere der,men øya har så mye spennende å by på av opplevelser. Jeg har vært på kryss og tvers fra sør til nord. Flott øy med alt fra kamelridning, besøk i vulkanparken til grottevandring på menyen. Grand canaria har også utenom sol og shopping en fin dyrepark å by på. Også på denne øya kan man ri på kameler, besøke vannland, texasparker, kultur i Las Palmas og mye mer. På Tenerife finner du Loro park, en stor kjempeflott dyrepark med flotte delfin,sjøløve og spekkhoggershow. Mallorca, Palma by med shopping og byvandring. Besøk grottene, cueva del draches, valdemossa der chopin bodde, soller og ta det gamel toget tilbake til Palma. Fine strender og mye å oppleve.Hellas har jo fullt av muligheter nesten uansett hvilken øy du velger og Kypros er en deilig øy med fine strender og mange utflukter. Jeg har selv ikke prøvd Egypt enda. Er litt skeptisk på grunn av maten og uro i landet,men mange reiser jo og har det helt fint. Har selv veldig lyst til å oppleve den gamle historien i egypt en gang i fremtiden. Har vært i Tunisia da. Selv om det var noe masete selgere der så var vi med på en 2 dagers tur fra Hammamet og helt ned til Douz i sør ved saharaørkenen. En fantastisk tur. Håper du har fått litt inspirasjon. Jeg elsker å reise og oppleve nye steder. Synes det er selve energien i livet.
marsy Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Sol og strand kan utgå, men hva med å leie en leilighet i 2 uker i Italia/Spania/sør-Frankrike? Lett å finne rimelige flybilletter til f.eks. Pisa/Roma/Nice/Malaga og klimaet er uansett mye bedre enn her hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå