AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #1 Skrevet 26. februar 2012 Jeg befinner meg på tredje året i en femårig utdannelse som jeg har et ganske så lunkent forhold til, men som jeg pga alder og skyhøy studiegjeld er nødt til å fullføre. Jeg har surret en del tidligere, og føler at dette er min siste sjanse til å få en utdannelse. Har hatt min andel typiske ufaglært-jobber (renholder, butikk osv) og mistrives vanvittig i slike, så utdannelse er et must. Men nå er jeg såpass drittlei at jeg virkelig kunne trenge en pause. Er deprimert, og gjør ikke annet enn å sitte hjemme foran PCn og sture. Karakterene har gått fra A og B ned til E og D, og jeg har også fått stryk i et par fag. Har ikke energi i hverdagen til å treffe venner, drive med hobbier eller noe som helst egentlig, og mistrives sterkt! Så, jeg vurderer å ta et års pause, for å lade opp kreftene og kanskje få et litt annet perspektiv på ting. Det jeg lurer på i den forbindelse er for det første hvordan en fremtidig arbeidsgiver vil se på dette. Blir det ansett som veldig negativt med en pause midt i utdannelsen? Det andre jeg lurer på er rett og slett hva jeg kan gjøre i "pauseåret". Jeg tenker jo ikke å bare ta fri fra alt og kun sitte hjemme (selv om det er det jeg egnetlig føler for, akkurat nå). Har ikke råd eller lyst til å reise rundt så veldig mye da jeg er redd for å fly osv, men kunne godt tenke meg å flytte litt rundt på meg innad i Norge... Hva tenker dere?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #2 Skrevet 26. februar 2012 Hvis du skal ha pause bør du absolutt finne en jobb Særlig om du er en eldre student, vi blir vel sett på som litt mer ustabile og vimsete om vi bruker året på å reise eller sitte på verandaen, enn en på 20 gjør... Kanskje du kan få en relevant jobb (evt praksisplass, hør med studieveileder og forelesere) for å teste ut om du trives bedre med fagfeltet i jobb enn studier? Eller en mindre jobb, kanskje med litt fleksible arbeidstider?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå