AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #1 Skrevet 26. februar 2012 Min hannhund har perioder der han bare sitter og glor ut av vinduet og er litt rastløs. Han dilter etter oss og håper på en tur ut hver gang noen reiser seg, så jeg regner med at det er noen som har løpetid i nærheten nå og ellers de gangene han oppfører seg sånn. Han snuser og markerer også unormalt mye ute og slikker mye på gresset. Hvordan oppfører deres hannhunder seg når det er løpetid i nabolaget?
Gjest Bobler Skrevet 26. februar 2012 #2 Skrevet 26. februar 2012 Oppfører seg akkurat som vanlig bortsett fra at han lukker ørene ekstra godt når han treffer en tisseflekk til ei løpetispe. Men han er like lydig, spiser like godt og har ikke noen problemer ang løpetiden. Er heldig med han. Forje hunden min var helt ekstrem. Spiste ikke, sov nesten ikke, oppførte seg som en komplett idiot og oppførte seg som en unghund igjen. Skummet rundt munnen om han traff litt tiss og kunne ule om natten. Skulle vel kastrert han, men var aldri noen som foreslo det, så tenkte ikke over at det var en løsning.
Olive Skrevet 26. februar 2012 #3 Skrevet 26. februar 2012 De sover mye mindre enn normalt, hører de tasser rundt om natta. Ellers så er det litt rastløshet hos alle, pluss at han ene kan pipe/klage litt innimellom. På tur er de akkurat som de pleier.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #4 Skrevet 26. februar 2012 Uff, håper inderlig ikke min blir en sånn som uler om natta og bare går rundt og stresser. Men det virker nesten som om driftene hans blir større jo eldre han blir, han er 7 år nå og det var ikke før han var i 5-årsalderen at han begynte å oppføre seg sånn. Er det vanlig? At eldre hunder har litt sterkere drifter? Kan jo selfølgelig være at det ikke har bodd noen interessante tisper her før de siste par årene. TS
mrs.farenheit Skrevet 26. februar 2012 #5 Skrevet 26. februar 2012 Kan det være at det er flyttet noen tisper litt nærmere dere de siste årene? Trenger jo ikke å være i umiddelbar nærhet, de lukter jo løpetiden på ganske lang avstand. Det med økt kjønnsdrift hos eldre hunder vet jeg dessverre ingenting om. Nå er min hannhund kastrert da, men tidligere var han helt ekstrem. Fra han var 1-2 år verken sov eller spiste han de dagene det var løpetid i nærområdet, og vi har ganske mange tisper i nabolaget. Hos han ble det også verre og verre etterhvert. Han ville ut hele tiden, skrapte på døren og ynket seg på natten. Ulte gjorde han også. Siste gangen var det så gale at han gikk ned nesten halvannen kilo, og for en hund på 6kg er jo det en del. Så da valgte jeg kastrering, og alt ble mye bedre. Men, jeg vet ikke om jeg ville ha gjort det om han ikke var såpass ekstrem som han var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå