Gå til innhold

Bluescreen og IE-problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Håper at noen der ute kanskje har peiling på dette.

De siste par ukene har pc'n begynt å oppføre seg merkelig, på to spesifikke måter. Først at IE stadig melder "har sluttet å virke" og lukkes, flere ganger pr dag. Den siste uken også stadig bluescreen+reboot, flere ganger pr dag.

Hva som enn er problemet, så vet jeg ikke hva jeg isåfall har gjort for å forårsake det. Har ikke brukt pc'n annerledes i det siste. Antivirusen finner ingenting galt heller.

Og i dag, etter en sånn bluescreen/reboot, så hadde jeg plutselig fått IE 9.0 (hadde 8 før).

Helt av seg selv.

Og nå opplever jeg i tillegg "forsinkelse" når jeg skriver, dvs. når jeg taster så dukker skriften opp på skjermen bittelitt etterpå. Irriterende. Det kommer og går.

Hva i all verden er det som skjer? Noen som vet hva dette kan være, og hvorfor pc'n plutselig er blitt så ustabil? Hva kan jeg gjøre med det?

Kan forøvrig nevne at pc'n er et par år gammel og jeg har aldri hatt noen problemer overhodet, før nå.

Blir kjempetakknemlig for svar!

(Helst noe mer matnyttig enn "bytt til FF/GC", "kjøp Mac", osv. :) )

Videoannonse
Annonse
Gjest SemperFi
Skrevet

Høyreklikk på startmenyen så gå inn på oppgavebehandling, gå inn på prosesser, så vil du se hvilke prosesser som bruker mye minne og CPU.

Du kan eventuelt kjøre en hijackthis for å se hva som bruker mye prosesser, eller om du har mye rusk på maskinen som du ikke burde ha.

Siste vei ut er en formatering.

Skrevet

Hvis du har fått bluescreens i det siste, så sjekk om du har denne mappen i C:\WINDOWS og se om det ligger noen filer der.

Mappen du skal se etter er: C:\WINDOWS\Minidump

Hvis det ligger filer der, så send meg en PM. :]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...