AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #1 Del Skrevet 26. februar 2012 Kjøpte noen kyllingfiletter og kyllingkjøttdeig i kjøle\ferskvare disken som var satt ned i pris pga dato. Heiv i frysa når jeg kom hjem, tok den opp i dag. Men det lukter jo døds vondtav den!Er student og hadde håpet at dette gikk uten at det ble ødlagt, menlukter ikke sånn. Burte jeg spise den ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 26. februar 2012 #2 Del Skrevet 26. februar 2012 Hvis de var gått ut på dato da du frøs dem, stopper ikke frysingen prosessen, tror jeg. Tror ikke jeg ville spist det. Vanligvis skal jo ikke frossen kylling og kjøttdeig lukte noenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Tvillingjenta_ Skrevet 26. februar 2012 #3 Del Skrevet 26. februar 2012 Hvis det lukter død og grønne jævler av det, så sier det seg vel selv? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 26. februar 2012 #4 Del Skrevet 26. februar 2012 Det skal gå greit ja. Hvor lenge har den lagt i fryseren? Lukta du på det før du fryste det ned? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #5 Del Skrevet 26. februar 2012 Lukter død av kyllingfiletten, nei. jeg frøs det ned før den gikk ut. Men greit. -ts- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #6 Del Skrevet 26. februar 2012 Hvis de var gått ut på dato da du frøs dem, stopper ikke frysingen prosessen, tror jeg. Tror ikke jeg ville spist det. Vanligvis skal jo ikke frossen kylling og kjøttdeig lukte noenting. Hæ?? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #7 Del Skrevet 26. februar 2012 -ts- Ligget under en uke i fryseren tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 26. februar 2012 #8 Del Skrevet 26. februar 2012 Hvis du fryser kyllingfilet/kjøttdeig før de går ut på dato, skal det ikke være noe problem. Men et tips kan være å pakke det opp og legge det i en frysepose/plastikkpose (og skrive utpå hva det er og dato du fryser det). Da får du kjenne på lukten før maten fryses. Vanligvis lukter rå kylling ikke særlig godt, men hvis det lukter "dødsvondt" er det kanskje ikke så lurt. Men litt lukt er som sagt vanlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 26. februar 2012 #9 Del Skrevet 26. februar 2012 Hæ?? Ja altså, råtningsprosessen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 26. februar 2012 #10 Del Skrevet 26. februar 2012 Jeg synes alltid det lukter død og pine av vakuumert kylling, tror det har noe med gassen de bruker å gjøre? La pakka stå og lufte seg litt. Lukter den etter det, så er det nok kjøttet som er dårlig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Tvillingjenta_ Skrevet 26. februar 2012 #11 Del Skrevet 26. februar 2012 Lukter død av kyllingfiletten, nei. jeg frøs det ned før den gikk ut. Men greit. -ts- Ikke ta det så bokstavelig da :gjeiper: Men du skrev jo at det luktet dødsvondt, og som noen sa tidligere lukter kyllingfilet litt, men dødsvondt skal det ikke lukte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #12 Del Skrevet 26. februar 2012 -ts- Tusen takk for alle svar! Da tar jeg og prøver det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #13 Del Skrevet 26. februar 2012 Ja altså, råtningsprosessen? Men kjære vene - slike mikroorganismer går i "dvale" ved minusgrader. Det er da barneskolelærdom? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #14 Del Skrevet 26. februar 2012 Ja altså, råtningsprosessen? Hvis ikke nedfrysing stopper forråtnelsesprosessen på allerede bedervet kjøtt, vil det innebære at nedfrysing ikke stopper forråtnelsesprosessen på noen typer kjøtt. I det hele tatt impliserer uttalelsen din at nedfrysing av matvarer er fånyttes. Men jeg regner med det ikke akkurat var det du mente. En annen ting er at kjøtt som allerede var over eller nær utløpsdato ved nedfrysing kan være mer utsatt for å bli surt eller for bakterievekst generelt i opptiningsprosessen, særlig om man feks tiner det i romtemperatur. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 26. februar 2012 #15 Del Skrevet 26. februar 2012 Da må det ha vært dårlig før du frøs det ned. Hvis lukten går bort skal det gå greit, men hvis det lukter kjempeekkelt så er det dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paine Skrevet 26. februar 2012 #16 Del Skrevet 26. februar 2012 Jeg fryser alltid ned kyllingfilet og kjøttdeig fra Sverige, som lukter forferdelig når jeg tar det opp igjen. Aldri blitt dårlig av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 26. februar 2012 #17 Del Skrevet 26. februar 2012 Hvis ikke nedfrysing stopper forråtnelsesprosessen på allerede bedervet kjøtt, vil det innebære at nedfrysing ikke stopper forråtnelsesprosessen på noen typer kjøtt. I det hele tatt impliserer uttalelsen din at nedfrysing av matvarer er fånyttes. Men jeg regner med det ikke akkurat var det du mente. En annen ting er at kjøtt som allerede var over eller nær utløpsdato ved nedfrysing kan være mer utsatt for å bli surt eller for bakterievekst generelt i opptiningsprosessen, særlig om man feks tiner det i romtemperatur. Jeg skrev litt fort uten å tenke meg klart om, og når jeg leste gjennom visste jeg ikke selv helt hva jeg mente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aviale Skrevet 26. februar 2012 #18 Del Skrevet 26. februar 2012 Jeg kjøper også kylling (ofte first price) og fryser ned før utløpsdato, men den har det med å lukte vondt når den er opptint igjen. Har flere ganger vært litt skeptisk, men spist, og jeg har enda ikke blitt syk Men hvis du har tint den i romtemperatur i mange timer (noen timer for mye) ville jeg nok tenkt meg om en ekstra gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 26. februar 2012 #19 Del Skrevet 26. februar 2012 Så lenge du lagar den til med ein gong den er tint burde dette gå fint. Som Pingting seier, det luktar ofte funky av kyllingfilet og kjøtdeig, dei vert pakka i ein gass som gjer at den luktar ganske intenst. Men det treng ikkje bety at den er dårleg, så lenge den er behandla forsvarleg. Den enklaste måten å sjekke det på er å steike ein liten snipp av kjøtet og smake på det. Då får du eit inntrykk. Viss det då også smakar råttent egg bør du ikkje spise det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryvre Skrevet 26. februar 2012 #20 Del Skrevet 26. februar 2012 Jeg har aldri opplevd at det har luktet vondt av kjøttet jeg har fryst ned her. Om det hadde luktet vondt så hadde jeg nok ikke turt å spise det. Eneste gangene jeg har merket at det lukter litt er når jeg åpner slike vakumpakkede fileter som ikke er fryst fra butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå