Gå til innhold

Spillet: Hard to get

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest noen tråder hvor temaet har kommet opp tenkte jeg det kunne være lærerikt å ta en diskusjon på dette, her er mine erfaringer:

Enkelte menn liker at dama ikkje er et enkelt "bytte", at han må jobbe for å få hun. Det er egentlig spenningen og litt dette med at hun er utforutsigbar som får han på tråden. En av mine beste venner er glad i damer som gjør dette xD. For å dra menn som han så er det viktig at man gir noe iallefall. Ta inisativ til å si hei på face eller meldinger. Være med å aktivt føre samtalen og rett og slett være gøy. Det skal egentlig ikke mer til. "Skikkelige" menn liker å ha kontroll. Dersom du spør han ut først så har du fratatt han muligheten til å ha/ta "kontrollen" og være den som styrer settingen. Derfor er det viktig at med menn som han så må man ikke gi for mye, for da blir det for lett og kjedelig. En gylden regel kan være at man spør han ut 1/3 eller 1/4 av gangene. Det er også lurt å latt han være den som oftest tar inisativ til meldinger på face og mob. Dog, dette må man balansere ut ifra mannen siden alle er ulike. Kort oppsumert så er det slik at dersom man gir for mye så blir det for lett og kjedelig. Dersom man gir for lite så er det slik at menn som han har mange muligheter med andre damer. Når ting aldri skjer med deg så går han heller til en annen som gir litt mer av seg selv. Derfor er det viktig å ikkje gi for lite.

Så har du menn som meg som ikke liker spillet. Det viktigste for meg er god kjemi. Jeg elsker at dama tar inisaitiv for det viser at hun har selvtilitt nokk til å gjøre det.

Viktig! Ikke driv å press en som i utgangspunktet ikke er interrisert i en date til å gå på date. Har opplevd det selv og vært vitne til det alt for mange ganger, helt forferdelig å se på..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oki.... i don`t play games!

Gjest True Khaleesi
Skrevet

Hva skal diskuteres? Hvordan balansen bør være dersom man møter en slik mann? Jeg for min del er ikke så interessert i slike menn lengre, så dette spillet kan de holde for seg selv, og dersom de ikke liker meg for den jeg er, så har vi jo rett og slett ikke så mye å gjøre sammen.

Men jeg var med en som var slik som kompisen din. Det hele er egentlig ganske lett, synes jeg, men nå er det kanskje også fordi jeg er litt hard to get naturlig. Han tok nesten alltid initiativ, og jeg var "gøy" og tok initiativ kanskje 1/3 av gangene. Funket supert, bortsett fra at selve mannen viste seg å ikke være en mann av den sorten jeg ønsker.

Heretter blir jeg å være meg selv uansett fanden! ;)

• Liker 3
Skrevet

..og hvis man sitter der og leker hard to get på hver sin kant, skjer det ingenting.

• Liker 4
Skrevet

..og hvis man sitter der og leker hard to get på hver sin kant, skjer det ingenting.

Amen xD

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

jeg driter i spillet. vil jeg ta kontakt, så gjør jeg det. men om jeg er på flørteren med noen og jeg har stilt et spørsmål, så sender jeg ikke en melding til :gjeiper: det er jo alltid sånn at i en periode tar en mest kontakt, mens i en annen periode gjør den andre det. har vært sånn for min del iallefall

Endret av Nuppdupp
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Hva skal diskuteres? Hvordan balansen bør være dersom man møter en slik mann?

Sure, kan være interresangt det!

Jeg for min del er ikke så interessert i slike menn lengre, så dette spillet kan de holde for seg selv, og dersom de ikke liker meg for den jeg er, så har vi jo rett og slett ikke så mye å gjøre sammen.

No driver jo ikkje kompisen min å spiller så mye med damen :P, han liker at hun gamer han. Vi er ganske snille gutter i grunn.

Men jeg var med en som var slik som kompisen din. Det hele er egentlig ganske lett, synes jeg, men nå er det kanskje også fordi jeg er litt hard to get naturlig. Han tok nesten alltid initiativ, og jeg var "gøy" og tok initiativ kanskje 1/3 av gangene. Funket supert, bortsett fra at selve mannen viste seg å ikke være en mann av den sorten jeg ønsker.

Oi, plutselig ser vi at mot enkelte damer er det lurt å spille hard to get og vanskelig fordi ellrs blir man for forutsigbar og kjedelig!

Heretter blir jeg å være meg selv uansett fanden! ;)

Sier du helt til du møter drømmekaren og gjør any means necessary for å få kloa i han :lur:

Endret av .-L-.
Gjest MorAase
Skrevet

Samtidig er det en feestlig ting å observere hvor indignert enkelte av disse "vanskelig å få" blir. De har blitt beilet i ukesvis, månedsvis ja til og med pover flere år. Så en dag kommer det noen andre og sier til beileren "Du, jeg vil ha deg". Så er beileren borte for alltid. Hva er den en egentlig tror når en forventer at beileren ikke skal finne andre mer spennende, andre som viser vilje og initiativ til å faktisk være en integrert del av en annen sitt liv? Folk er rare. Lev nå, ta sjansene nå ogta det du vil ha. rett og slett fordi en blodåre sier "plopp" i hjernen på deg i et du tar melken ut av kjøleskapet en tirsdags morgen.

• Liker 3
Skrevet

Samtidig er det en feestlig ting å observere hvor indignert enkelte av disse "vanskelig å få" blir. De har blitt beilet i ukesvis, månedsvis ja til og med pover flere år. Så en dag kommer det noen andre og sier til beileren "Du, jeg vil ha deg". Så er beileren borte for alltid. Hva er den en egentlig tror når en forventer at beileren ikke skal finne andre mer spennende, andre som viser vilje og initiativ til å faktisk være en integrert del av en annen sitt liv? Folk er rare. Lev nå, ta sjansene nå ogta det du vil ha. rett og slett fordi en blodåre sier "plopp" i hjernen på deg i et du tar melken ut av kjøleskapet en tirsdags morgen.

MorAase :hjerte:

Skrevet

xD, sjønnar meg ikkje på disse heller, rare folk!

Skrevet

Jeg er heller ikke fan av spillet, men er noen aaaaltfor "easy to get" så begynner jeg egentlig å lure på om de virkelig er seriøse...

• Liker 1
Skrevet

hmm, dette er vanskelig! det som er vanskelig er om det er flere på banen, skal man liksom kjempe for han? da må jo han bli høy på seg selv, tenker jo da det er lurt å være litt tilbakeholden? vet ikke jeg!

Skrevet

Flørt med han og se hvor det bærer! Riktig utført flørt bli aldri feil uansett! Så får man bare ta tiden til hjelp og se hva som skjer. For det som skjer det skjer.

Skrevet

Aaaaaaaaaaargg! Snakket litt med en dame i det siste og hun er hard to get! Vil jo snakke med hun, men når hun bruker hele dagen på svare blir jo eg bare irritert. Hadde vært mye kjekkere å faktisk snakket med hun :).

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg tenker aktivt over hvilke signaler jeg sender i forhold til hvor ofte jeg tar kontakt.

Men hvis jeg VIL sende melding og flørte, da driter jeg i hele hard-to-get-spillet altså! For jeg vet at de fleste gutter setter pris på en jente som tar initiativ.

Skrevet (endret)

Jeg tenker aktivt over hvilke signaler jeg sender i forhold til hvor ofte jeg tar kontakt.

Men hvis jeg VIL sende melding og flørte, da driter jeg i hele hard-to-get-spillet altså!

Hehe :P, jaja det gjør ikkje eg. No er det min tur til å være hard to get en liten stund :)

Endret av .-L-.
Gjest Bandit
Skrevet

Vel talt. Jeg orker ikke noe tull sånn frem og tilbake med spill og usikkerhet. Får jeg ingen reell interesse, så går jeg bare videre.

• Liker 1
Skrevet

Mitt tips er å ikke spille spillet i utgangspunktet og om jeg møter en kvinne som prøver å innlede til det, så sier jeg tydelig fra om at jeg har nulltoleranse for slike manipulative spill og at jeg ser rett gjennom det. Faktisk bruker jeg å flire av det og synes det kan være litt søtt når de prøver seg.

Enter liker vi hverandre eller så liker vi ikke hverandre, det er min filosofi.

Hadde jeg vært i dine sko, L, og jeg har vært der før, så hadde jeg sagt direkte eller indirekte at jeg ikke synes noe om slik oppførsel og at du ikke har interesse av å flytte rundt på sjakkbrikker for å bli kjent med henne. Selvsagt avhengig av hvor mye kontakt dere har hatt til nå.

Sannheten er at som menn, så må vi vise at vi har null problem med å gi slipp på henne. Det kan utgjøre hele forskjellen i forhold til hvordan en kvinne ser på oss.

Ellers er det jo mange kvinner som har en veldig travel hverdag, så det er ikke sikkert hun har så god tid til meldinger. Har det ofte slik selv, så jeg vet hvordan det kan være.

Jeg synes heller ikke teksting skal brukes til noe annet enn korte beskjeder eller avtaling av møter IRL. Å holde en samtale over SMS er ikke noe jeg synest er interessant ihvertfall.

Lykke til.

:)

Gjest .-L-.
Skrevet

Mitt tips er å ikke spille spillet i utgangspunktet og om jeg møter en kvinne som prøver å innlede til det, så sier jeg tydelig fra om at jeg har nulltoleranse for slike manipulative spill og at jeg ser rett gjennom det. Faktisk bruker jeg å flire av det og synes det kan være litt søtt når de prøver seg.

Joda, jeg syntes og det er gøyt når de prøver seg :P. Greia er vel egentlig at hun ikkje spiller spill xD, hun er bare ikkje interrisert endå. (Har ikke snakka med dama på et år)

Enter liker vi hverandre eller så liker vi ikke hverandre, det er min filosofi.

Min filosofi er at eg kan få hun til å like meg ettervært, gir ikke opp med engang.

Hadde jeg vært i dine sko, L, og jeg har vært der før, så hadde jeg sagt direkte eller indirekte at jeg ikke synes noe om slik oppførsel og at du ikke har interesse av å flytte rundt på sjakkbrikker for å bli kjent med henne. Selvsagt avhengig av hvor mye kontakt dere har hatt til nå.

Joda, men alt på sin plass. Dette må sies på det riktige tidspunktet og det er ikkje nå som hun ikke er noe særlig interrisert.

Sannheten er at som menn, så må vi vise at vi har null problem med å gi slipp på henne. Det kan utgjøre hele forskjellen i forhold til hvordan en kvinne ser på oss.

True story, David Deangelo?

Ellers er det jo mange kvinner som har en veldig travel hverdag, så det er ikke sikkert hun har så god tid til meldinger. Har det ofte slik selv, så jeg vet hvordan det kan være.

Disse damene har eg gitt opp, gikk på en smell forrige gang. Dama hadde jo ikkje tid til meg..

Jeg synes heller ikke teksting skal brukes til noe annet enn korte beskjeder eller avtaling av møter IRL. Å holde en samtale over SMS er ikke noe jeg synest er interessant ihvertfall.

Jeg bruker teksting kun til å ha det gøyt og lage avtaler. Aldri comfort/repour building.

Lykke til.

:)

Thanks!

Skrevet

Det er jo en naturlig ting å leke i en samtale. Fiske, holde igjen, småtulle litt så motparten må jobbe. Men om man tolker hard to get som at motparten skal ta kontakten hele tiden så blir det destruktivt. Ingen gidder å bruke tid på damer man ikke får noen respons fra over tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...