AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #1 Skrevet 26. februar 2012 Jeg er absolutt helt nybegynner med speilrefleks og jeg har søkt litt og det falt på et Nikon D3100 med 18-55 mm objektiv. Link Jeg ser at til samme prisen får du dette; Linkog forskjellen er at det står 18 - 55mm VR objektiv. Hva er forskjellen med og uten VR og hva burde jeg som nygynner gå for? Takk for svar
Ryvre Skrevet 26. februar 2012 #2 Skrevet 26. februar 2012 VR er en stabilisator Jeg kjøper alltid VR objektiv så langt det er mulig 1
dobbeltisolert Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Begge objektivene er helt ok. Som over sier, VR er stabilisator. Vil alikevel råde deg til å velga eit betre objektiv, som f.eks Nikon 35mm 1.8. Skarpare, betre blendar, du tek betre bilete i mørke rom.
Safira Skrevet 29. februar 2012 #4 Skrevet 29. februar 2012 Kjøp det med VR. Andre objektiver kan du eventuelt kjøpe etterhvert hvis du føler du trenger det. Lær deg å bruke kameraet først
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #6 Skrevet 1. mars 2012 Takk for svar. Kjøpte det med VR. Godt valg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå