Gå til innhold

Langhelg i NY

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å reise til New York alene til høsten. Ser for meg tre-fire dager. Er det lite lurt å reise dit alene? Noen som har gjort det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vurderer å reise til New York alene til høsten. Ser for meg tre-fire dager. Er det lite lurt å reise dit alene? Noen som har gjort det?

Jeg har gjort det :) Det var en opplevelse jeg aldri vil glemme! Kunne gjøre hva jeg ville når jeg ville, og ingen som maste om at de ville heller gjøre ditt og datt. Perfekt for meg, i hvert fall ;)

Før jeg dro fant jeg tilfeldigvis ei jente her inne som også skulle dit i samme tidsrom. Vi dro blant annet på Sex and the city-turen og pub crawl sammen. Anbefales :) Couchsurfing.org er også et fint sted å komme i kontakt med andre som er der alene.

Jeg bodde på The Pod Hotel, som har rimelige enkeltrom. Sov som et barn og følte meg ikke utrygg en eneste gang.

God tur!!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gjort det flere ganger, det er helt topp. Det er MYE å se, og når du reiser alene bestemmer du alt selv. Har aldri følt meg utrygg i New York. Det eneste kjedelige med å reise alene er flyturen.

• Liker 1
Skrevet

jeg har vært alene i NYc mange mange ganger,det er veldig digg!

Men... jeg sliter litt med jetlag så for meg tar det et par dager før jeg er meg selv igjen,så jeg reiser dit alltid en uke. :)

• Liker 1
Skrevet

Takker for svar.

Hvor mye penger bør en regne med at det kommer til å koste? Jeg ser at flybillettene kan komme på rundt 5-6000. Og jeg regner med at hotell for tre-fire netter blir på rundt 1000 kr natta? Vil man komme et stykke med 15 000, inkludert litt shopping, transport, show og sightseeing?

Skrevet

Du kan få flybilletter ned i 3000-3500,- Hotell i NY er relativt dyrt, 1000,- natten er nok til å bo sentralt og bra. Jeg brukte 10.000 på fem netter men det var inkl all mat, mye shopping og all sightseeing/transport.

Skrevet

Ikke mer enn 10. 000? Er det billig mat og sånt der kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...