Safir Skrevet 26. februar 2012 #1 Skrevet 26. februar 2012 `Har lissom ikke peiling på sånn, blir vel den eneste posten min på sport og fritid. MEn skal impregnere barnehagedressen til jentungen og trenger en god spray. har tilgang til de fleste sportstbutikker og store kjeder.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #2 Skrevet 26. februar 2012 Du burde gå til et renseri, de har mye peiling. Jeg kjøpte min i forbindelse med vinterjakkerens og den var kjempe bra, men husker selvfølgelig ikke navnet nå. Eller så går det selvsagt ann å gå til en større sportsbutikk.
Safir Skrevet 26. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 26. februar 2012 skjønner ikke hvorfor du er anonym på svaret`? er det fordi du konkret ikke har noe å anbefale?
Merlion Skrevet 26. februar 2012 #4 Skrevet 26. februar 2012 Nik wax TX direct Wash in. Fås i de fleste sportsbutikker. Dette vaskes inn i dressen så slipper du å stå å spraye. Dressen vaskes først på vanlig måte(med Milo el annet egnet vaskemiddel(ikke Omo e.l)), så kjører du nytt vaskeprogram med impregneringen. Veiledning står på flaska.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #5 Skrevet 26. februar 2012 Du burde gå til et renseri, de har mye peiling. Jeg kjøpte min i forbindelse med vinterjakkerens og den var kjempe bra, men husker selvfølgelig ikke navnet nå. Eller så går det selvsagt ann å gå til en større sportsbutikk. Sånt skal de ha peiling på på de fleste sportsbutikker. Så Ts får nok det hun er ute etter der ja. Og sportsbutikker er det langt flere av enn renserier. Jeg må reise 1 time for å komme til nærmeste renseri, sportsbutikk har jeg 5 minutt unna....
Virvel Skrevet 26. februar 2012 #6 Skrevet 26. februar 2012 Nik wax TX direct Wash in. Fås i de fleste sportsbutikker. Dette vaskes inn i dressen så slipper du å stå å spraye. Dressen vaskes først på vanlig måte(med Milo el annet egnet vaskemiddel(ikke Omo e.l)), så kjører du nytt vaskeprogram med impregneringen. Veiledning står på flaska. Hvis det er materiale som har pustende egenskaper, f.eks. goretex, bør man ikke bruke den typen impregnering, har jeg lært. Da impregnerer du jo både innsiden og utsiden, noe som reduserer pusteegenskapene til plagget. (Vet ikke hvor viktig det er for en barnehagedress, men ...) Jeg synes spray er veldig greit, har brukt både fra Nik Wax og Kiwi (begge kjøpt i sportsbutikk), like fornøyd med begge.
Merlion Skrevet 26. februar 2012 #7 Skrevet 26. februar 2012 Hvis det er materiale som har pustende egenskaper, f.eks. goretex, bør man ikke bruke den typen impregnering, har jeg lært. Da impregnerer du jo både innsiden og utsiden, noe som reduserer pusteegenskapene til plagget. (Vet ikke hvor viktig det er for en barnehagedress, men ...) Jeg synes spray er veldig greit, har brukt både fra Nik Wax og Kiwi (begge kjøpt i sportsbutikk), like fornøyd med begge. Impregnering som inneholder silikon skal ikke brukes på pustende stoffer, da silikonet vil tette porene. Nixwax sin impregnering som jeg anbefalte, inneholder ikke silikon. Den anbefales brukt på Goretex, Sympatex og andre tekniske stoffer. Har selv jobbet i butikk og solgt parkdresservann/vindtette og pustende) og det var Nikwax TX Direct vi fikk anbefalt å selge for disse dressene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå