Gjest Seleena Skrevet 10. januar 2004 #21 Skrevet 10. januar 2004 Ser du er fra Sandnes Crazee. Snakkere dere ikke litt bokmål der, eller er du fra Hordaland?
Crazee Skrevet 10. januar 2004 #22 Skrevet 10. januar 2004 Er nok frå Hordaland, ja. Bur i Sandnes, men kjem frå Stord!
Gjest Brunhilde Skrevet 10. januar 2004 #23 Skrevet 10. januar 2004 Jeg syns både Pip og Crazee skriver vakkert nynorsk! Fortsett med det. Det ville aldri falle meg inn å hoppe over et innlegg fordi om det var på nynorsk, men sms-språk, dialekt og innlegg som er slurvete skrevet hopper jeg glatt over! Jeg foretrekker bokmål. Men til nøds kan også dialekt brukes. Nynorsk er grusomt. Hopper alltid over de innleggene.... Dette sier jo litt om deg...
Gjest Seleena Skrevet 10. januar 2004 #24 Skrevet 10. januar 2004 Blir litt lei meg når jeg hører sånt jeg Det er synd at folk ikke leser / tar på alvor nynorske brukere. Tror jeg skal begynne å skrive nynorsk i ren protest mot mamma21 og resten som syntest nynorsk er grusomt Jeg syntest personlig at nynorsk er flottere og mer merkbart enn det bokmål er. + at det er litt "in". (Tenker foreks i Nrk) Men bokmål er ikke grusomt fordi... Det er også forskjell på nynorsken nå og for 10 20 år siden. Nå skriver vi sjelden ord som "korkje" og andre utydelige ord.
Gjest Seleena Skrevet 10. januar 2004 #25 Skrevet 10. januar 2004 Er nok frå Hordaland, ja. Bur i Sandnes, men kjem frå Stord! Ok, veit kor det er ja!
Gjest Zalomine Skrevet 10. januar 2004 #26 Skrevet 10. januar 2004 Nynorsk er fint det ja. Reagerer ikke på å lese det i det hele tatt (seriøst, jeg trur jeg så serien "med hjartet på rette staden" i et år før jeg oppdaga at den var tekstra på nynorsk... til tross for tittelen tenkte jeg ikke over det) Men sms/dialekt skriverier, det står jeg over med god samvittighet. Hender jeg leser det, men klarer aldri ta vedkommende seriøst. Det klarer jeg bare ikke. Det er en for useriøs måte å skrive på, for fjortis og dumt. Etter min personlige mening.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 10. januar 2004 #27 Skrevet 10. januar 2004 Nynorsk, bokmål, dialekt, skriv hva som helst, utenom sms-språk. Bare husk å bruke punktum av og til. Innlegg på en halv side uten punktum og avsnitt orker jeg bare ikke å lese...
Gjest Seleena Skrevet 10. januar 2004 #28 Skrevet 10. januar 2004 Nynorsk er fint det ja. Reagerer ikke på å lese det i det hele tatt (seriøst, jeg trur jeg så serien "med hjartet på rette staden" i et år før jeg oppdaga at den var tekstra på nynorsk... til tross for tittelen tenkte jeg ikke over det)
Gjest Zalomine Skrevet 10. januar 2004 #29 Skrevet 10. januar 2004 Mm, nynorsk passer fint der. Men jeg leser nynorks uten problemer uansett jeg. Min dialekt ligger nært opp mot nynorsk, men jeg har alltid hatt bokmål som hovedmål, for meg er det naturlig å skrive det. Men lese, det går på det samme
Gunilla Skrevet 10. januar 2004 #30 Skrevet 10. januar 2004 Tror jeg skal begynne å skrive nynorsk i ren protest mot mamma21 og resten som syntest nynorsk er grusomt Eg vart óg frista til det, Seleena Eg har vondt for å ta slike innlegg på alvor, eg.. Men på den annen side; vi har noen brukere her på dette forumet som skriver svært godt på nynorsk, blant anna Pip, har jeg notert meg. Bedre reklame for nynorsk enn deres innlegg finnes ikke på dette forumet, så jeg vil ikke forkludre med mine haltende nynorskinnlegg.
Gjest Seleena Skrevet 11. januar 2004 #31 Skrevet 11. januar 2004 Men kvifor ikkje ta nynorske innlegg alvorleg då? :o Behøver/fortjener vi ikkje svar/tips på lik linje som det dåke andre behøver/treng? Dei mest useriøse innlegga eg har sett her inne har vert posta av folk som skriv utydeleg sms-bokmåls ord.
Grooo Skrevet 11. januar 2004 #32 Skrevet 11. januar 2004 Man skriver da på samme måte her som man skriver overalt ellers... På det målet man er vant til å bruke, og med normal rettskrivning... SMS-språk har jeg ikke noe til overs for, bruker det ikke i tekstmeldinger engang.
Pip Skrevet 11. januar 2004 #33 Skrevet 11. januar 2004 Jeg syns både Pip og Crazee skriver vakkert nynorsk! Fortsett med det. vi har noen brukere her på dette forumet som skriver svært godt på nynorsk, blant anna Pip, har jeg notert meg. Bedre reklame for nynorsk enn deres innlegg finnes ikke på dette forumet Så snille de er! Må seie det er eit flott kompliment viss språket mitt vert sett på som god nynorskreklame! (Men det skadar ikkje med fleire nynorskbrukarar her inne!) De/du som ikkje tek innlegg skrivne på nynorsk seriøst/ikkje gidd å lese dei - synd for dykk! De anar ikkje kva de går glipp av! PS: Crazee - snakk om at eg har vore på mykje på Stord! Har faktisk alltid tenkt at du var frå Sandnes, sidan det er det som står i profilen. Men så er jo ikkje eg frå Bergen, så det er jo ikkje akkurat nokon automatikk i slikt...
ms.sofie Skrevet 11. januar 2004 Forfatter #34 Skrevet 11. januar 2004 :oops: ser jeg startet med en stoooooor feil.... Poenget mitt var at jeg fikk beskjed om at jeg MÅTTE skrive bokmål...
Gjest Zalomine Skrevet 11. januar 2004 #35 Skrevet 11. januar 2004 Men kvifor ikkje ta nynorske innlegg alvorleg då? :o Behøver/fortjener vi ikkje svar/tips på lik linje som det dåke andre behøver/treng? Dei mest useriøse innlegga eg har sett her inne har vert posta av folk som skriv utydeleg sms-bokmåls ord. Var det meg du siktet til? Jeg tar nynorske innlegg seriøst jeg, registrerer knapt at de er nynorske. Det er de menneskene som ikke gidder late som om de var tilstede på barneskolen og lærte noe i Norsk-timene, det er de innleggene jeg ikke klarer ta seriøst. Omtrent de samme som du også sier er de mest useriøse innleggene du ser. Alle disse om ikke vet at "d" ikke er et ord, at "e" heller ikke er det, alle de som mener at deres dialekt er et skriftspråk, etc.
-Fisken- Skrevet 11. januar 2004 #36 Skrevet 11. januar 2004 Man må da kunne skrive på den måten man vil uten at det skal være noe galt i det.
Gjest Zalomine Skrevet 11. januar 2004 #37 Skrevet 11. januar 2004 Vel, skriv som man vil, selvsagt. Men like mye som alle har en rett til å skrive noe som på ingen måte har noe med norsk skriftspråk å gjøre, har vi andre en rett til å ikke ta slike skrivbenter seriøst.
Labella Skrevet 11. januar 2004 #38 Skrevet 11. januar 2004 :oops: ser jeg startet med en stoooooor feil.... Poenget mitt var at jeg fikk beskjed om at jeg MÅTTE skrive bokmål... Så vidt jeg kunne se i det andre innlegget ditt ble du "bedt om" å skrive på skriftspråk fremfor dialekt/SMS-språk.
Gjest Zalomine Skrevet 11. januar 2004 #39 Skrevet 11. januar 2004 Jepp, jeg har heller ikke sett noen si at du MÅ skrive bokmål. For det første MÅ du ikke noe, men anbefales/oppfodres. essuten oppfordres det til bruk av norsk, men norsk skriftspråk er både bokmål og nynorsk.
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2004 #40 Skrevet 11. januar 2004 Jeg har også lest det innlegget og du ble mest kritisert for at du brukte SMS språk De somsier de synes ny-norsk er grusomt- ja da sier det mer om dere
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå