Gå til innhold

Toastmaster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble spurt om jeg kunne være Toastmaster, og svarte JA i et blaff av overmot.

Så.......Nå lurer jeg på hva du forventer av din Toastmaste..........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs litt på stilen på bryllupet vil jeg si.

Personlig klarer jeg meg fint uten en toastmaster som slår tusen tørre vitser o.l., foretrekker en glad og kanskje litt "karismatisk" person som presenterer talere og "regler".

Hjelper med ett glimt i øyet og en evne til å engasjere folk littegrann, få folk med på ting hvis det skal inneholde leker osv.

Også er det selvfølgelig viktig at du har full oversikt over hvem som skal tale, folk har gjerne lyst til å overraske paret med ting, da er det du som må få det inn i programmet. Snakk med brudeparet om hvor lang tid det vil bruke på middagen etc. og få orden på rekkefølger o.l. :) Alt går så lenge kommunikasjonen er god ! :)

• Liker 2
Skrevet

BTW. Tøft gjort av deg, og masse lykke til! :D

• Liker 2
Skrevet

Toastmasters oppgave er helt enkelt å holde orden på talene og samkjøre med kokk/servitører. Hvordan du vil presentere talerne er helt opp til deg. Vår toastmaster brukte sitater fra Ole Brum :) Vi visste ikke noe om hvordan han ville gjøre det, vi hadde bare snakka om talerekkefølge. Brudeparet skriver i innbydelsen at eventuelle sanger/taler skal meldes inn til deg, og i begynnelsen i middagen sier du at de som vil holde tale som ikke har meldt seg kan komme og si fra til deg i løpet av middagen. De tar du bare på slutten, evt til kaffen hvis det er mange. Så har du skrevet et par introduksjoner som kan passe til mannlig venn/kvinnelig venn osv :) Da slipper du å sitte under middagen og lure på hva i all verden du skal presentere han/hun med :)

Håper det hjalp litt, orker ikke lese gjennom..... :)

Skrevet

Takk,

Jeg gruer meg faktisk. Skjønner ikke hvorfor jeg sa ja.

Jeg får lage meg en god liste over hva jeg ikke skal gjøre. Har pint meg gjennom ettpar kjiipe toastmastere, så jeg tror jeg skal klare å unngå de samme feilene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...