Gå til innhold

Lyskebrokk, hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Som tittelen sier, hva innebærer det å ha en hund med lyskebrokk?

Behandlig, pris?? Er det noen som har erfaring fra hunder med lyskebrokk. Dette er en tispevalp forresten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytter*

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg er ingen ekspert, men min tispe fikk lyskebrokk. Vi var hos dyrlegen mange ganger, men han mente det var helt ufarlig, og at det ikke plaget henne. Jeg så at hun gikk rart, å når hun etterhvert begynte å hyle skikkelig om hun brukte den foten til å klø seg så tok jeg henne med til en annen dyrlege (Heimdal Dyreklinikk i Trondheim). De kunne fortelle meg hva denne ekle kulen var, og at det eneste de kunne gjøre når hun hadde så vondt var å operere den bort.

Hun var ikke forsikret, så prisen ble ca 7500,- nå er hun god som ny. Sleit litt med et kne som kom ut av ledd like etter operasjonen, som en bivirkning til at hun hadde gått rart veldig lenge, men det gikk over ganske fort. Jeg har fått beskjed om at i verste fall så er trykket i bukhulen hennes så stort at hun kan få en ny brokk på den andre siden nå som de har snurpet igjen der hun hadde det først. Men det er en sjanse vi må da, alternativet var å avlive henne.

Min tispe er en tibetansk spaniel på snart 7 år, og det nærmer seg nå et år siden hun ble operert :)

Endret av Mononoke*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...