wiper Skrevet 25. februar 2012 #1 Skrevet 25. februar 2012 Jeg har en mobil som jeg har hatt i godt over 2 år nå, den har begynt og klikke, og jeg får nesten ikke brukt den fordi skjermen slutter? å funke. Det er en sony ericsson satio jeg har. Jeg lurer på om det er noen som vet om jeg kan få en lånetelefon fra endten elkjøp eller expert uten og levere den inn til reparasjon? Jeg kan ikke ha en telefon som ikke funker og skrive meldinger med og ringe med. For jeg må jo få tak i f.eks sjefen min på jobb..
wiper Skrevet 25. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2012 Ja ska gjøre det, men jeg har ikke penger til det. Får ikke lønn før den 20. neste mnd :/
DysterPytten Skrevet 25. februar 2012 #4 Skrevet 25. februar 2012 (endret) Selvfølgelig får du ikke lånetelefon uten å levere din på rep. Hvordan har du tenkt deg at det skulle gå til? Da får du heller be slekt og venner om å få låne en gammel inntil du får kjøpt ny. Det er ikke elkjøp eller expert sitt problem at telefonen din ikke funker. Endret 25. februar 2012 av Dermika
wiper Skrevet 25. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 25. februar 2012 det er nå ikke noe galt i å spørre da.. har fått låne en telefon nå, men den kommer ikke før om 1-2 uker. men hvorfor så sur for at jeg spør et uskyldig lite spr? 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #6 Skrevet 25. februar 2012 Haha, tror du virkelig noen butikker i hele verden LÅNER bort ting? Ja du får låne telefon hvis mobilen din er på reperasjon, men aldri i verden om de låner deg en butikk. Hadde du kommet til meg da jeg jobbet på Elkjøp hadde vi ledd godt.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #7 Skrevet 25. februar 2012 det er nå ikke noe galt i å spørre da.. har fått låne en telefon nå, men den kommer ikke før om 1-2 uker. men hvorfor så sur for at jeg spør et uskyldig lite spr? er du dum? tror du at det finnes en butikk som låner deg en telefon gratis? I en elektronikk butikk så KJØPER man telefoner. Lånetelefon gis kun til de som leverer inn mobil på reperasjon. jeez.
Gjest Survival Skrevet 25. februar 2012 #8 Skrevet 25. februar 2012 Herregud skjerp dere! Det er virkelig ikke nødvendig å komme med såpass frekke uttalelser bare pga. av at TS stiller et spørsmål.
wiper Skrevet 25. februar 2012 Forfatter #9 Skrevet 25. februar 2012 er du dum? tror du at det finnes en butikk som låner deg en telefon gratis? I en elektronikk butikk så KJØPER man telefoner. Lånetelefon gis kun til de som leverer inn mobil på reperasjon. jeez. Nei, jeg er ikke dum. Men det går ant og spørre før man går i en eventuell butikk. Det finnes ingen dumme spr og det er lov og spørre hvis det er noe man lurer på. Så det er ingen vits i å være så rappkjefta...
Henkie Skrevet 26. februar 2012 #10 Skrevet 26. februar 2012 Nei, jeg er ikke dum. Men det går ant og spørre før man går i en eventuell butikk. Det finnes ingen dumme spr og det er lov og spørre hvis det er noe man lurer på. Så det er ingen vits i å være så rappkjefta... Enig. Det må være lov å spørre om alt her. Når det er sagt, tror jeg ingen butikker låner ut telefoner sånn uten videre. Du kan jo spørre om å leie en? Evt kan du kjøpe en billig en og benytte deg av 30 dagers returrett... Sjekk også. Det kan jo være garantisak å fikse din gamle. Alle har 5 års reklamasjonsrett
Armitage Skrevet 26. februar 2012 #11 Skrevet 26. februar 2012 (endret) Har man ikke reklamasjonsrett på elektronikk inntil 3år? Eller var det 5? EDIT: 5 år er det for mobiltelefoner. TS du burde reklamere på telefonen så får du en ny en:) Min lenke Endret 26. februar 2012 av Armitage
wiper Skrevet 26. februar 2012 Forfatter #12 Skrevet 26. februar 2012 Enig. Det må være lov å spørre om alt her. Når det er sagt, tror jeg ingen butikker låner ut telefoner sånn uten videre. Du kan jo spørre om å leie en? Evt kan du kjøpe en billig en og benytte deg av 30 dagers returrett... Sjekk også. Det kan jo være garantisak å fikse din gamle. Alle har 5 års reklamasjonsrett Takk! Skal få undersøkt dette Men så har jeg jo kjøpt telefonen over nettet, hva gjør jeg da? O.o
Armitage Skrevet 26. februar 2012 #13 Skrevet 26. februar 2012 Takk! Skal få undersøkt dette Men så har jeg jo kjøpt telefonen over nettet, hva gjør jeg da? O.o Du fikk vel en kvittering på telefonen da du kjøpte den? Eventuelt ligger vel bestillingen inne på nettbutikken du brukte da du kjøpte telefonen? Da sender du dem bare en mail og sier at du vil reklamere på telefonen du kjøpte og hva som feiler den. Legg ved kopi av kvittering.
wiper Skrevet 26. februar 2012 Forfatter #14 Skrevet 26. februar 2012 Du fikk vel en kvittering på telefonen da du kjøpte den? Eventuelt ligger vel bestillingen inne på nettbutikken du brukte da du kjøpte telefonen? Da sender du dem bare en mail og sier at du vil reklamere på telefonen du kjøpte og hva som feiler den. Legg ved kopi av kvittering. Ja det mener jeg at jeg fikk. Da må jeg bare starte letingen gjennom alle papirene mine x) Takk for tipset!
DysterPytten Skrevet 26. februar 2012 #15 Skrevet 26. februar 2012 Du kan ikke levere tilbake telefoner på elkjøp med den 30 dagers retur regelen. Returretten gjelder ikke mobiltelefoner, produkter solgt med abonnement og spill+film som har brutt embalasje. Det står HER. Dessuten får du heller ikke en ny telefon automatisk bare fordi du reklamerer på den, du får ny dersom skaden ikke er selvpåført og de ikke kan fikse den for deg.
wiper Skrevet 26. februar 2012 Forfatter #16 Skrevet 26. februar 2012 Du kan ikke levere tilbake telefoner på elkjøp med den 30 dagers retur regelen. Det står HER. Dessuten får du heller ikke en ny telefon automatisk bare fordi du reklamerer på den, du får ny dersom skaden ikke er selvpåført og de ikke kan fikse den for deg. hmm, okei. Det er jo bra å vite Men kan uansett ikke gjøre noe med telefonen akkurat nå. For må kjøre hjem og hente papirene, og det kan jeg ikke før jeg har frihelg fra jobb
Henkie Skrevet 26. februar 2012 #17 Skrevet 26. februar 2012 hmm, okei. Det er jo bra å vite Men kan uansett ikke gjøre noe med telefonen akkurat nå. For må kjøre hjem og hente papirene, og det kan jeg ikke før jeg har frihelg fra jobb Send Mail til der du kjøpte den eller logg på. Du måtte vel registrere deg som bruker for å handle der, og da ligger det i ordrehistorikken. Du har 5 års reklamasjonsrett og nettbutikkene har jeg god erfaring med selv i reklamasjonssaker. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå