AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #1 Skrevet 25. februar 2012 Jeg har lyst til å skrive ut noen bilder jeg har på PCen og henge dem opp. Men de er ikke like store... Hvordan kan jeg få de like store, og hvilken oppløsning bør de ha for å få plass i en ramme på 13 x 18 cm? Er det noe sted på nettet man kan konvertere uten at det blir vannmerke på dem, eller kan jeg gjøre noe selv i f.eks paint?
Nora90 Skrevet 26. februar 2012 #2 Skrevet 26. februar 2012 For å endre størrelsen kan du åpne bildet i paint, og der er det en knapp som heter "Endre størrelse", der kan du velge pixler (og ta vekk "behold forhold"). Men du trenger egentlig ikke gjøre dette, for hvis du bare bruker windows sitt program til å skrive ut (høyreklikk på bildet i mappen og velg skriv ut) så kan du velge 13x18 cm der
fruBeist Skrevet 26. februar 2012 #3 Skrevet 26. februar 2012 Neineinei! Ikke velg vekk noe "behold forhold" Da blir dimensjonene feil, og bildet forvrengt.
Nora90 Skrevet 26. februar 2012 #4 Skrevet 26. februar 2012 Må nesten beholde forholdet for å få de like store, eller croppe de, men vet ikke hvor god paint er på det
charlott Skrevet 26. februar 2012 #5 Skrevet 26. februar 2012 Jeg har lyst til å skrive ut noen bilder jeg har på PCen og henge dem opp. Men de er ikke like store... Hvordan kan jeg få de like store, og hvilken oppløsning bør de ha for å få plass i en ramme på 13 x 18 cm? Er det noe sted på nettet man kan konvertere uten at det blir vannmerke på dem, eller kan jeg gjøre noe selv i f.eks paint? Det enkleste er å forminske de som er for store. Du trenger et egnet program, vet ikke hva du har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå