Gjest santus Skrevet 25. februar 2012 #1 Del Skrevet 25. februar 2012 Hei og hopp Jeg vet ikke om det eksisterer lignende tråder her, men jeg hadde likt å lese deres kjerringråd! Jeg starter med mine erfaringer: -Rosebud: Veldig bra som neglbåndsolje, tørr hud i ansiktet og innebygde monsterkviser -Matolje:: Fyll en skål med lunket vann og matolje. bad hendene dine i blandingen, og vips har du babymyke hender! -Babyolje:: Tilsett litt babyolje i din dusjsåpe, og du vil få myk og deilig hud -Sitronsaft: Jeg har prøvd å bruke det som ansiktsvann etter å ha renset huden. Det virket som porene mine lukket seg igjen, og arrene ble mindre synlige. Veldig viktig å bruke fuktishetskrem, da den tørker ut huden! -Yoghurt naturell: Leste en gang på en blogg at det kunne være en god fuktmaske. Jaggu, det var det! -Grønnsåpe:: Veldig bra å tilsette grønnsåpe når man tar fotbad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 25. februar 2012 #2 Del Skrevet 25. februar 2012 Bruk kaffegrut til til å skrubbe kroppen i dusjen. Funker som bare det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #3 Del Skrevet 26. februar 2012 Hei og hopp Jeg vet ikke om det eksisterer lignende tråder her, men jeg hadde likt å lese deres kjerringråd! Jeg starter med mine erfaringer: -Rosebud: Ren mineralolje, farget vaselin. Tetter porer og gjør at man får kviser. -Babyolje:: Ren mineralolje, gjør ingenting for huden, annet enn å tette porer. -Sitronsaft: Sitronsaft har ingenting på huden å gjøre, alt for sterkt! -Grønnsåpe:: Tørker ut huden, anbefales ikke av fotpleiere. Det finnes forøvrig nok av slike tråder fra før og skal man gi råd bør man ha en minimum av kunnskap. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #4 Del Skrevet 26. februar 2012 jeg bruker babyolje før jeg dusjer,funker som bare det! og presser en halv sitron mot hard hud under føttene, funker som bare det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta1 Skrevet 26. februar 2012 #5 Del Skrevet 26. februar 2012 Det finnes forøvrig nok av slike tråder fra før og skal man gi råd bør man ha en minimum av kunnskap. Så lager vi vel en ny tråd da! Og kjerringråd er jo akkurat det, kjerringråd. Ikke vitenskapelig testet eller noe, så kunnskapen en må inneha bør vel heller tilskrives sunn fornuft... Jeg pleier å blande en ts sukker i rensekremen min, så har jeg en god peelingkrem helt gratis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curlyme Skrevet 27. februar 2012 #6 Del Skrevet 27. februar 2012 Min egen leire maske: Grønn leire i pulver blandet med honing og grønn te. Jeg har uren hud med arr. Har lest at grønn leire skal være bra mot arr og kviser. Honing for å gi fuktighet og grønn te er jo bedre enn vann siden det inneholder masse antioksidanter- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #7 Del Skrevet 27. februar 2012 -Sitronsaft: Jeg har prøvd å bruke det som ansiktsvann etter å ha renset huden. Det virket som porene mine lukket seg igjen, og arrene ble mindre synlige. Veldig viktig å bruke fuktishetskrem, da den tørker ut huden! Jeg har også hørt at sitronsaft virker bra mot arr! Men når du brukte det, er det sånn at etter at du har renset huden så bare "tar du på deg sitronsaften" utover ansiktet liksom? Skyller du det av før du tar på fuktighetskremen, eller tar du på krem rett etter at du har tatt på sitronsaften? Tror jeg skal begynne med dett(har prøvd det en gang før), men man bør vel holde på med det en stund for å se ordentlig resultater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #8 Del Skrevet 27. februar 2012 Mine tips: Hvis du har sprukne/tørre lepper: Ta litt honning og bland det med litt sukker og gni det litt på leppene. La det ligge på leppene i ca 5-10 minutter før du vasker det av. Leppene føles deilige og myke etterpå. Hårmaske: Ta en halv avokade + to skjer olivenolje + eggeplomme. Bland det sammen(mos avokadoen godt) og påfør det på litt fuktet hår. La det ligge på håret i ca 30 min, dekk til med et tørkle og vask det av med lunkent vann etterpå. Bruk shampo og balsam som vanlig. Håret føles veldig forfriskende, blir mykt og "shiny". Mot "slitne øyne", mørke ringer/poser: Ta noen isbiter i et tynt tørkle og beveg det under øyeområdene. Føles veldig forfriskende ut om morgenen og demper poser litt. Fin tråd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #9 Del Skrevet 27. februar 2012 Sitronsaft skal ikke i ansiktet! Det er farlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #10 Del Skrevet 27. februar 2012 Min egen leire maske: Grønn leire i pulver blandet med honing og grønn te. Jeg har uren hud med arr. Har lest at grønn leire skal være bra mot arr og kviser. Honing for å gi fuktighet og grønn te er jo bedre enn vann siden det inneholder masse antioksidanter- Hvor kjøper du leire? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #11 Del Skrevet 27. februar 2012 Sitronsaft skal ikke i ansiktet! Det er farlig! Hvorfor det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curlyme Skrevet 27. februar 2012 #12 Del Skrevet 27. februar 2012 Hvorfor det? Jeg er enig i den der. Jeg prøvde å ta det på en kvise en gang for å tørke ut. Fikk da masse små kviser og eksem i ansiktet så det er i hvertfall ikke å annbefale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curlyme Skrevet 27. februar 2012 #13 Del Skrevet 27. februar 2012 Hvor kjøper du leire? på iherb.com:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslotur Skrevet 27. februar 2012 #14 Del Skrevet 27. februar 2012 Bruk kaffegrut til til å skrubbe kroppen i dusjen. Funker som bare det! mot hva da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest santus Skrevet 27. februar 2012 #15 Del Skrevet 27. februar 2012 Jeg er enig i den der. Jeg prøvde å ta det på en kvise en gang for å tørke ut. Fikk da masse små kviser og eksem i ansiktet så det er i hvertfall ikke å annbefale. Hm, det opplevde ikke jeg. Det er nok veldig individuelt (jeg sier ikke at det er sunt for huden å bruke sitron), men for min del så funket det ganske bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå