Gå til innhold

Er dette noenlunde rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kan noen av dere som er flinke til dette fortelle meg om jeg er helt på bærtur her?

Idag har jeg spist og drukket:

- 5 eller 6 biter sushi. (Jeg vet ikke hvor mange kalorier dette er, så jeg regner 300 kal.)

- 5 kopper vanlig filterkaffi m/melk. H-melk. (Vet ikke hvor mye melk jeg bruker i kaffien, men fyller kruset med kaffi og har ca en cm med melk i.. Kan jeg regne 50 kal per kopp? I såfall blir dette 250 kal.)

- Wok med strimlet svinekjøtt og ris. (Hele middagen inneholdt ca 1850 kal. Jeg spiste ca 1/3 av den. Så ca 620 kal.)

Da har jeg kansje fått i meg 1170 kal idag?

Er mine beregninger rette eller er de helt på trynet?

Prøver å lære meg dette skjønner dere.. Men er litt grønn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett om det er riktig eller ei. Alt for lite kalorier samt dropp melk i kaffen og erstatt disse kaloriene med sunn mat.

Skrevet

Er ikke "ferdig spist" for dagen da! :fnise:

Og jeg har selvfølgelig drukket vann idag, men skrev det ikke opp siden det ikke har kalorier i seg.. :)

Flere som kan hjelpe meg?

Skrevet

Hmm hvorfor droppe melk i kaffen om hun liker det? :)

Skrevet

Hmm hvorfor droppe melk i kaffen om hun liker det? :)

Fordi at dersom hun teller kalorier og har spist såpass lite i dag så er det første bud å få bort unyttige kalorier og heller erstatte de med sunn mat.

Skrevet

Mener å ha lest at en sushibit har ca 30 kcal. 6 sushibiter blir dermed ca 180 kcal, ikke 300.

I helmelk er det 66 kcal per desiliter. Et vanlig kaffekrus tar ca 2,5 desiliter drikke. Jeg ville gjettet at du bruker omtrent en halv desiliter melk utfra det du beskriver, altså 33 kcal per kaffekopp.

Utfra mine beregninger har du dermed fått i deg ca 965 kcal i dag.

Skrevet

Mener å ha lest at en sushibit har ca 30 kcal. 6 sushibiter blir dermed ca 180 kcal, ikke 300.

I helmelk er det 66 kcal per desiliter. Et vanlig kaffekrus tar ca 2,5 desiliter drikke. Jeg ville gjettet at du bruker omtrent en halv desiliter melk utfra det du beskriver, altså 33 kcal per kaffekopp.

Utfra mine beregninger har du dermed fått i deg ca 965 kcal i dag.

Tusen hjertlig takk for et skikkelig svar på spørsmålet mitt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...