Gjest heilo Skrevet 25. februar 2012 #1 Skrevet 25. februar 2012 Hei jeg skal ta mandlene på tirsdag og jeg tror jeg får mensen i morgen. jeg er 14 år og pleier å ikke si til mamma at jeg har mensen, og jeg liker som regel ikke å snakke om det. Jeg lurer på om man ma si ifra til legen at man har mensen eller om man bare kan bruke en tampong? synes det er sikkelig flaut å si til en mannlig lege at jeg har mensen. Plis HJELP MEG!
Mamma1 Skrevet 25. februar 2012 #2 Skrevet 25. februar 2012 Du trenger ikke si noe om det. Mandlene sitter i halsen.. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #3 Skrevet 25. februar 2012 Du kan fint bruke en tampong. Men si det til sykepleieren som har ansvaret for deg. I tilfelle ting tar tid eller du sover lenge etter narkosen og tampongen burde vært tatt ut. Men mest sannsynslig så går ting fort og du kan skifte tampongen selv etter du har våknet og er i form. 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #4 Skrevet 25. februar 2012 Nå må du huske på at mensen er helt normalt. Din mamma har hatt det i mange, mange år. Og du skal ikke synes at det er flaut å si til en lege at du har mensen. Det er nok ikke det verste en lege har hørt noen si
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #5 Skrevet 25. februar 2012 Jeg ville satt i en tampong og brukt bind i tillegg, sånn i tilfelle det tar lang tid og du begynner å lekke.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2012 #6 Skrevet 25. februar 2012 Ok, tusen takk for svarene! jeg hadde tenkt til å ta tampong og bind men mamma sa noe om å ta av seg ALT...! men ettersom det jeg har lest her tror jeg nok at man beholder undertøy på?
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #7 Skrevet 25. februar 2012 Det kan hende de anbefaler deg å ha på en "sykehustruse" under operasjon, men da kan du bare si at du har mensen og da forstår de at du vil ha på ditt eget undertøy
Gjest :) Skrevet 25. februar 2012 #8 Skrevet 25. februar 2012 Si det til dem på sykehuset, alt som tamponger, linser, ringer og smykker skal være av når du opereres pga din egen sikkerhet! Bind derimot kan de på intensiven hjelqe deg med å skifte om du skulle bli svært groggy etter narkosen.. Du kan til og med be om å få prate med dem uten andre til stede om du synes d blir for flaut. Lykke til med operasjonen 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #9 Skrevet 25. februar 2012 Hvis du har full narkose så kan det være lurest å si ifra. Hvis de plutselig merker at du har blødd, så er det greit å vite at du har mensen, så slipper de å stusse på det. Nå er det kanskje ikke så farlig om du bare skal ta mandlene, det er viktigere hvis du skal gjennom større operasjoner/operasjon lenger ned på kroppen.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #10 Skrevet 25. februar 2012 Si ifra til de på sykehuset! De er helsearbeidere, og tenker ikke noe mer over at du har mensen enn at du spør om et glass vann om du er tørst. Det er ikke noe å være flau over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå