Gå til innhold

Joggerunde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okey, her er saken.

Jeg har en runde på ca 4 km som jeg syns er veldig fin. Ikke for kort for meg og ikke for langt. En runde jeg klarer å motivere meg til å gå/jogge da jeg har det ganske travelt. Den har både bratte og slakke oppover/nedover bakker, og rette strekninger.

Vil det ha noe å si for kropp og vekt om jeg jogger denne runden 3-4 ganger pr uke?

Nå går jeg den 3-4 ganger pr uke. Spiser normalt sunt, har stabil vekt på 58 kg (165 cm) som jeg har hatt så lenge jeg kan huske.

Vil denne runden da gjøre noe som helst for kroppen? Vil fettprosenten gå noe ned? Vil jeg kunne gå ned mer i vekt? Eller vil dette bare gøre så der jeg er nå bare oprrettholdes? Vil det i bunn og grunn ha noe å si? Eller kan jeg bare i teorien fortsette med gåturene?

Tips og tanker mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur du vil gå ned i vekt av å jogge i staden for å gå, dersom alt anna er uendra. Men det er absolutt anbefalt å variere treningen meir, både når det gjeld lengde, belastning, intensitet etc. Om du gjennomfører nøyaktig samme treningen kvar gang vil formen stagnere, pluss at du sikkert blir fortare lei. Du treng jo ikkje gp/ jogge så mykje lengre, bare ein anna plass. Ev. kan du jo snu runden...

Skrevet

Trur du vil gå ned i vekt av å jogge i staden for å gå, dersom alt anna er uendra. Men det er absolutt anbefalt å variere treningen meir, både når det gjeld lengde, belastning, intensitet etc. Om du gjennomfører nøyaktig samme treningen kvar gang vil formen stagnere, pluss at du sikkert blir fortare lei. Du treng jo ikkje gp/ jogge så mykje lengre, bare ein anna plass. Ev. kan du jo snu runden...

Så lengden på runden (4km) er grei med tanke på oppstramming/"forming" av kroppen? Tenkte at det kanskje var for kort. Men er som sagt det jeg klarer å gjennomføre. Noe lenger og mer gjør meg umotivert og ender med at jeg dropper hele greia. Hadde en supergod rutine på dette før og leste et innlegg her inne om at 4 km var ALTFOR kort, og at det ikke ville hjelpe noenting på form eller kropp. Og jeg blir jo sliten i kroppen etter denne runden, og skjønner ikke at det ikke kan hjelpe noenting. At det faktsik er bedre å bare la være fordi det er for kort...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...