Gå til innhold

La ham jakte, eller spille med åpne kort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette synes jeg er vanskelig...

Menn er jo så forskjellig og jeg har ulike erfaringer, men det hadde vært interessant å vite hva menn her mener. Og damer også, for den saks skyld.

Altså, hvis jeg er interessert i å bli bedre kjent med en fyr jeg har møtt noen ganger, og jeg vet at han har hatt det hyggelig på disse møtene, hvor pågående er det "lov" til å være? Vi har ikke hatt sex, har ikke kysset, men har hatt litt fysisk kontakt. Jeg aner egentlig ikke hva han tenker og hvilke intensjoner han har eller ikke har. Han bor litt unna meg.

Så alt dette pratet om at menn er jegere og at det beste er om de får føle damen ikke er altfor "easy come". Men min siste erfaring var med en mann som var desillusjonert, altfor mange ganger såret (og bedratt), som ikke turte kaste seg uti noe fordi han var redd for at det skulle gå som tidligere, at det ble slutt. Han ga inntrykk av et stort behov for "bevis" for at jeg ville ha ham, hva jeg følte for ham og så ut til å trenge stadige bekreftelser på at man virkelig var seriøs.

Jeg vet ikke hvordan mitt nåværende bytte ( :fnise: ) fungerer i så måte, om det er best å ligge lavt i terrenget, la korrespondansen foregå på annenhver-gang-måten, eller om jeg skal være litt mer frampå. Spille med åpne kort skal jeg jo gjøre uansett, men vente med kortene til han ber om dem, eller spille dem ut?

Det hele kommer vel an på om han virkelig er interessert... *sukk*

Jeg er 28 og litt uerfaren på forhold.

Erfaringer og synsinger mottaes med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen gode råd, men jeg vil gjerne få med meg denne tråden :popcorn:

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Min erfaring er at de som virkleig liker deg og er interssert bryr seg ikke om du sender en sms for mye eller om du sier at du liker han "for tidlig".

De som er usikker og ikke helt sikker på om de er interssert eller ikke lar seg lettere skremme, og skylder på at de liker "jakten".

• Liker 4
Skrevet

Så alt dette pratet om at menn er jegere og at det beste er om de får føle damen ikke er altfor "easy come". Men min siste erfaring var med en mann som var desillusjonert, altfor mange ganger såret (og bedratt), som ikke turte kaste seg uti noe fordi han var redd for at det skulle gå som tidligere, at det ble slutt. Han ga inntrykk av et stort behov for "bevis" for at jeg ville ha ham, hva jeg følte for ham og så ut til å trenge stadige bekreftelser på at man virkelig var seriøs.

Jeg antar ut ifra det du skriver her at du ikke kunne gi han du beskriver her "bevisene" han trengte?

Isåfall forstår jeg godt at han ga opp deg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg antar ut ifra det du skriver her at du ikke kunne gi han du beskriver her "bevisene" han trengte?

Isåfall forstår jeg godt at han ga opp deg.

Tja, nå blir dette en helt annen historie, da. Vi kom aldri så veldig langt med dette "forholdet". Det tok egentlig slutt før det begynte. Alt han sa, tydet veldig på at han hadde behov for bekreftelser, ærlighet i rikt monn. Jeg var først ganske tilbakeholden, men da jeg innså at dette kanskje var interessant og begynte å være litt mer frampå, var det han som til slutt backet ut. Men her var det mange flere faktorer inne i bildet, og som sagt en helt annen historie.

TS

Skrevet

Jeg tolker det du spør om, kokt litt ned - er det lov å være frempå, eller skal jeg la meg forføre?

Finnes ingen facit-svar. Vær litt modig, spør ham.

Skrevet

Tja, nå blir dette en helt annen historie, da. Vi kom aldri så veldig langt med dette "forholdet". Det tok egentlig slutt før det begynte. Alt han sa, tydet veldig på at han hadde behov for bekreftelser, ærlighet i rikt monn. Jeg var først ganske tilbakeholden, men da jeg innså at dette kanskje var interessant og begynte å være litt mer frampå, var det han som til slutt backet ut. Men her var det mange flere faktorer inne i bildet, og som sagt en helt annen historie.

TS

Det er ikke noe mindre relevant av den grunn.

Saken er nemlig den at begge parter må "bevise" overfor den andre at man er seriøs. Vil eller klarer man ikke det, så blir det ingenting bra ut av noe.

Usikkerhet er nemlig smittsomt. Derfor må all usikkerhet avklares så tidlig som mulig. For begge parter.

Så det å spille på usikkerhet er aldri smart i lengden.

• Liker 2
Skrevet

Spille med åpne kort!!Om han er intressert vil det ikke skremme ham at du liker ham og er frempå.Om han ikke er intressert så er det jo ikke noe vits å gå lange omveier for å finne ut at det ikke blir noe match likevel. Enten er han med eller så er han det ikke mener jeg :jepp: vær deg selv og gjør det du føler for, er han ikke med, så er det ikke noe å satse på i alle fall.!!!Lykke til.

• Liker 1
Skrevet

Interesse uten desperasjon er for min del alltid attraktivt og interessant. Jeg tror langt flere potensielle forhold har gått i vasken på grunn av at den ene eller begge partene tror den andre ikke er interessert, prøver å holde litt tilbake for å ikke være for interessert for da vil den andre miste interessen, etc, og så ender det med at ingen tar kontakt til slutt og begge sitter hjem og sutrer på KG.

Om du sender en ny melding etter 10 minutt fordi du ikke har fått svar er du kanskje for ivrig. Sannheten er at dynamikken mellom to personer vil som regel alltid være unik, så du må bare prøve å finne takten i denne dansen dere danser. Ja, kanskje bør du først finne ut hva slags dans det er og danse deretter. Tango? Waltz? Swing? Rolig? Gammeldans? Eller Merengue? Om du får positive svar på dine fremstøt, så er det stor mulighet for at dere danser samme dans og er i takt.

:)

PS: Om jeg skal gi et praktisk tips, så liker jeg selv å holde det litt kort på SMS og tekst. Å bli kjent med en person føler jeg er mest interessant in real life, så jeg fører aldri en samtale over tekst.

PPS: Du har kanskje forstått at jeg mener at du ikke skal holde tilbake, men det betyr ikke at du trenger om å pøse ut alt med en gang. La ting skje naturlig, men for all del ikke begynne å spille slike tåpelige spill som mange kvinner prøver seg på hvor du later som du er uinteressert, venter 3 dager med å svare, etc.

:)

Gjest True Khaleesi
Skrevet (endret)

SPILL MED ÅPNE KORT!

Selve "Spillet" og alt det der er gøy i en viss periode av livet, men alt har sine grenser. Dersom han faktisk liker deg så driter han i "jakten". Jaktere er som oftest ikke ute etter et engangsbytte.

La han vite hva du føler og tenker. Takler han det ikke, så gjorde du deg selv en tjeneste!

Endret av True Khaleesi
  • Liker 1
Skrevet

Denne tråden blir muligens en av de mest interessante her på KG, creds til TS for bra topic!

Ellers så har jeg alltid latt menn jakte. Liker bekreftelsen og det får meg til å føle meg bra. MEN, de mennene som har vært med på denne leken er de som stikker så snart de har fått det de har jaktet på..

Derfor prøver jeg å heller spille med åpne kort denne gangen - for første gang! Så vi får se hva som lønner seg i lengden. Spennende :)

• Liker 1
Skrevet

Har en del venner som er på dette spillet. Jeg liker åpne kort, mens de liker hard to get. Du merker det på responsen han gir deg hvilken type han er. Dersom du hører fra han iløpet av uken og du spiller med åpne kort så er han som meg. Dersom han aldri tar inisativ til noe så har du gitt han for mye. Det er faktisk viktig å ikke gi for mye i dette spillet og heller ikke gi for lite. Å finne mellomtingen er vanskelig og varrierer fra mann til mann.

Skrevet

Når man dater i litt voksen alder så syntes jeg det er best med kvinner som evner å være åpne og ikke minst tør å være det, for det sier en del om personligheten på en positiv måte. "Hard to get", spill og lureri var det man drev med på ungdomsskolen som fjortenåringer, og det hadde vært negativt hvis jenta mentalt sett ikke hadde kommet så mye lenger enn det. Som voksen har man evne og vilje til å vise åpen interesse, samt formulere seg på en måte som ikke vitner om desperasjon. I hvert fall i min verden.

• Liker 3
Skrevet

Er det kjærleik eller er det berre leik?

Det avgjer om du skal spele med åpne kort eller gjera deg uoppnåeleg. Personleg tykkjer eg "hard to get" er idiotisk og barnsleg. Viss ein mann viser at han ikkje er interessert i meg, reknar eg med at han faktisk ikkje er interessert - ikkje at han er interessert, men latar som om han ikkje er det.

Skrevet (endret)

Når man dater i litt voksen alder så syntes jeg det er best med kvinner som evner å være åpne og ikke minst tør å være det, for det sier en del om personligheten på en positiv måte. "Hard to get", spill og lureri var det man drev med på ungdomsskolen som fjortenåringer, og det hadde vært negativt hvis jenta mentalt sett ikke hadde kommet så mye lenger enn det. Som voksen har man evne og vilje til å vise åpen interesse, samt formulere seg på en måte som ikke vitner om desperasjon. I hvert fall i min verden.

Greien er jo at dette skjer hele tiden selv når man er voksen. Eg har faktisk en liten forståelse av dette "perfektet" bildet noen av dere damer har om kjærlighet og hvordan man skal være ærlig osv. Problemet er at dette bilde ikke passer med virkeligheten, iallefall ikke med min virkelighet. Det vil alltid være en form for spill i sosiale intereksjoner, spesiielt i begynnelsen når man skal begynne å gå ut med en. Folk er egoistiske og lyger/spiller for å få ting som de vil.

Man trenger ikkje nødvendigvis å være en "aktiv" spiller, men det er bare fordeler med å forstå dette spillet.

Endret av .-L-.
Skrevet

Gidder ikke bruke tid på damer som skal spille for å få deg til å jakte. For min del er det fint om du spiller med åpne kort, og så kan vi heller ha det moro og finne ut om vi egner oss best som venner eller om det kanskje er mulighet for noe mer.

mao det er hyggelig å få litt initiativ tilbake når jeg tar initiativ. Det gjør alt så mye enklere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en relativt normal mann, men med ganske dårlig selvtillitt. Kan informere deg om at dersom jeg skal tørre å ta initiativ selv, du være ganske frempå også, eller så går jeg bare ut i fra at du ikke er interessert. Selvtillitten min gjør at "alle kvinner er uinteressert inntil det motsatte er bevist". Å spille "hard to get" med en slik som meg er altså nyttesløst. Antar at det er ganske mange andre som meg der ute, som egentlig er normal, men trenger litt mer direkte tilbakemeldinger før vi tør å håpe på at hun er interessert.

Min mening er altså at gevinsten ved å "la han jakte" er minimal, sammenlignet med antallet potensielle menn du mister. Husk også at det er forskjell på å være frempå, og å være desperat.

Skrevet

Er du kvinne kan du mase så mye du vil. Liker han deg og synes du er attraktiv gjør det ingenting. Som mann må du ikke vise for mye interesse for tidlig. Så svart hvitt er det faktisk i de fleste tilfeller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...