Gå til innhold

Hva finne på i Osloområdet med en treåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har alltid pleid å reise bort i påsken, men i år skal vi for en gangs skyld være hjemme. Noen som har tips til aktiviteter i Oslo og Akershus passende for en treåring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan ta en tur på Lindeberg gård (ikke langt fra Furuset). Det er en besøksgård der 3-åringen kan hilse på geiter, sauer, griser, hester, kuer etc. Gratis inngang.

EKT rideskole har også besøksmuligheter og runderidning, men der koster det noe å komme inn.

Skrevet

Reptilparken, Tertitten i Sørumsand, lekerommet på Litteraturhuset, Frognerparken, Naturhistorisk museum, den nevnte gården på Lindeberg...

Skrevet

Jenta vår, som akkurat fylte tre, elsker Teknisk Museum - og Folkemuseet, men usikker på hvor spennende det er i påsken. Jeg ser for meg at vi tar henne med til Kon-Tiki-museet snart, også. Disse lekelandene (Hopp i havet etc) kan nok kanskje også være noe. Barnekunstmuseet har ofte aktiviteter for barn, det kan være gøy. EKT rideskole er forøvrig en stor slager her i huset. Kino kan kanskje være gøy?

Skrevet

Vi er av og til på besøk på Høvik med barn og mine forslag er i tillegg til museene nevnt over:

Tur på Kalvøya. Ta med fotball og sykkel.

Risenga badeanlegg i Asker. Veldig fint for hele familien.

Aking/ski hvis det fortsatt er snø ved Frognerseteren(?)

Gå tur og tenn opp bål og grill pølser og evnt. kok gule egg siden det er påske.

Følg med i lokalavisa. Det er ofte ferieaktiviteter tilknyttet museum/institusjoner.

Skrevet

Zoologisk museum, paleontologisk museum, nationalgalleriet, reptilparken, Bogstad gård, Hopp i havet(lekeland) Tøyenbadet, gå tur i holmenkollområdet - ta banen opp og ha med niste og kakao. :)

Skrevet

Takk for tips. Har tenkt på Teknisk Museum før, men er dette altså noe for en treåring? Har vært der selv og det meste, selv det i kjelleren, virker som det er for eldre barn, men mye kan ha forandret seg siden da.

Skrevet

Takk for tips. Har tenkt på Teknisk Museum før, men er dette altså noe for en treåring? Har vært der selv og det meste, selv det i kjelleren, virker som det er for eldre barn, men mye kan ha forandret seg siden da.

TM er kjempegøy for treåringer :).

Skrevet

Jenta vår elsker det ihvertfall, sist vi var der var hun vel omtrent 2,5 år. Snart på tide med en ny tur nå, tror jeg! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...