AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #1 Skrevet 25. februar 2012 Noen som vet om hvilken vgs skoler i Bergen som ikke er en eldgammel fattig skole eller ''narkis'' folk typisk skole.. Jeg tenkte søke årstad men leste syykt mye dårlig om den så nå vet jeg ikke. Noen som kan si noen bra eller dårlige skoler i Bergen og forklare hva som er bra og dårlig med de?
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #2 Skrevet 25. februar 2012 Så lenge du styrer unna Årstad og Laksevåg så er vel det meste greit. Men smaken er ulik, så sikkert mange som er uenig med meg her. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #3 Skrevet 25. februar 2012 Du kan prøve deg på sentrumsskolene (BHG, Katten ++) men det krever nok gode karakterer. Nordahl Grieg er jo en ny og pen skole, digital og greier. De er relativt frempå teknologisk på Olsvikåsen også, og det er pent og greit der.
Porcelain Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Det spørs jo hvilken linje du vil gå på, først og fremst.
dobbeltisolert Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Du har jo privatskulane som BHG, Akademiet, Danielsen osv. Reine og flotte skuler, på dei to siste får du mac viss du byrjar på VG1. Godt miljø, men ein må jo betala for skulen.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #7 Skrevet 29. februar 2012 Du har jo privatskulane som BHG, Akademiet, Danielsen osv. Reine og flotte skuler, på dei to siste får du mac viss du byrjar på VG1. Godt miljø, men ein må jo betala for skulen. BHG er offentlig.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #8 Skrevet 29. februar 2012 Jeg vil gå design og håndtverk.. Den nermeste tror jeg er Årstad, har hørt den er dårlig ja ;(
dobbeltisolert Skrevet 29. februar 2012 #9 Skrevet 29. februar 2012 BHG er offentlig. Tenkte på BPG, så ein liten skriveleif.. Men, her: http://vilbli.no/4daction/WA_kurstilbud?Niva=V&Area=12&Return=WA_Kurstilbud&Lan=1&TP=29.02.12&Kurs=V.DHDHV1---- er dei skulane som har Design og Håndverk. Knarvik er ein av dei betre, men ikkje i sentrum akkurat.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #10 Skrevet 29. februar 2012 Narkis folk type skole???? Hva legger du i det? Er du liksom så mye bedre enn andre? Er det frisør du skal bli, kan du gå på frisørskolen i Marken, den er privat og sikker fin nok. D&H linjen finner du på flere skoler, har du ikke rådgiver på skolen du går som kan hjelpe deg litt?
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #11 Skrevet 29. februar 2012 Narkis folk type skole???? Hva legger du i det? Er du liksom så mye bedre enn andre? Er det frisør du skal bli, kan du gå på frisørskolen i Marken, den er privat og sikker fin nok. D&H linjen finner du på flere skoler, har du ikke rådgiver på skolen du går som kan hjelpe deg litt? At hver enste på den skolen tar narkotika, sloss og er bråkmakere. Ja jeg er så mye bedre enn alle andre i hele verden, det var jo det poenget mitt var sant. Jeg vet jeg finner D&H linjen på flære skoler, bare at de er flære timer unna.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #12 Skrevet 29. februar 2012 Jeg vil gå design og håndtverk.. Den nermeste tror jeg er Årstad, har hørt den er dårlig ja ;( Dette er ting jeg har hørt fra elever som går design og tekstil (vg2 året på design og håndverk) på Knarvik Vgs. Jeg kan dermed ikke vise til noe objektivt, det er kun det elevene sier.. Årstad har gamle og nedslitte lokaler, med blant annet halvparten så mange symaskiner som elever. (sier elevene som har vært på besøk der, jeg har ikke vært der selv) Tertnes har jeg ikke hørt så mye om, men jeg vet at en av elevene bytta til Knarvik Vgs for å gå vg2 og synes det er bedre der. På Knarvik Vgs er det nye klasserom, og jeg tror de har alt utstyr som trengs. Olsvikåsen fikk forresten nettopp en pris for sin satsing på formgivingsfaget, så jeg vil tro at ting er ganske bra der. Det er også en nokså nybygd skole (åpna i 2006). På Arna vgs vet jeg at elevene er veldig fornøyde på vg2. Slåtthaug vgs da? Den har jeg ikke hørt noe om, men den ligger på Nesttun.. Det kommer jo litt ann på hvor du bor også, greit å ikke ha altfor lang reisevei med mye bytting av buss osv..
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #13 Skrevet 29. februar 2012 Har ikke Laksevåg vgs tegning, form og farge?
Porcelain Skrevet 29. februar 2012 #14 Skrevet 29. februar 2012 Har ikke Laksevåg vgs tegning, form og farge? Fagene ble lagt om litt i K06 - tegning, form og farge heter nå studieforberende (allmenn) med formgivingsfag , også kom design og håndverk inn som yrkesfag.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #15 Skrevet 29. februar 2012 Fagene ble lagt om litt i K06 - tegning, form og farge heter nå studieforberende (allmenn) med formgivingsfag , også kom design og håndverk inn som yrkesfag. Ok, takk. Men tror Laksevåg vgs har den linjen.
Porcelain Skrevet 29. februar 2012 #16 Skrevet 29. februar 2012 (endret) Ok, takk. Men tror Laksevåg vgs har den linjen. De har kanskje studiespesialisering med formgivingsfag, men ikke design og håndverk. http://vilbli.no/4daction/WA_kurstilbud?Niva=V&Area=12&Return=WA_Kurstilbud&Lan=1&TP=29.02.12&Kurs=V.DHDHV1---- edit: retta opp, det heter visst studiespesialisering , ikke studieforberedende. Enklere når det het allmenn Endret 29. februar 2012 av Porcelain
Porcelain Skrevet 29. februar 2012 #17 Skrevet 29. februar 2012 Her ser du forresten iallfall lokalene på Knarvik Vgs. http://www.youtube.com/watch?v=m3ryThjUCmM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå