AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #1 Skrevet 25. februar 2012 Neste måned skal vi passe katten til min mor et par uker. Det jeg lurer på er om rasen orientaler trenger en spesiell innetemperatur? Hun har kort pels og er lita og spinkel (noe som er vanlig for rasen). Kan selvfølgelig bruke vanlig logikk, vett og forstand, men saken er at vi bor i et stort hus nordpå, og det er ganske kaldt om vi ikke fyrer i ovnen. Er bare redd for at katten skal gå å fryse hele oppholdet! Skal jeg holde henne på badet (varmekabler) om natten og når vi ikke er hjemme?! Heh, kinkig spørsmål, men.. Hun er dessuten vant til mamma sitt hus, og er mindre og mere lunt og varmt. Kanskje jeg skulle strikke kjeledress til henne? Hehe )
Tabris Skrevet 25. februar 2012 #2 Skrevet 25. februar 2012 Har hun et teppe eller en liten "seng" hun kan ta med seg? Ellers kan du se litt på katten selv om den er kald. En tommelfingerregel er at en katt som ofte sover tett sammenkrøllet gjør det fordi det er kaldt og den trenger å holde varmen, mens en katt som er varm vil strekke seg helt ut når den sover, for å kjøle seg ned.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #3 Skrevet 25. februar 2012 Jada, det har hun. Skal få mamma til å ta med så katten har mens hun er her Ellers har vi jo lune tepper og pledd selv så hun kan bruke. Å, det har jeg ikke hørt før, men når du sier det så er det jo logisk! Tusen takk :-)
Gjest Lille-pus Skrevet 25. februar 2012 #4 Skrevet 25. februar 2012 Mulighetene til å sove på badet når dere ikke er hjemme høres fint ut Men.... det er ikke sikkert hun vil sette pris på å være innestengt på badet. Er det mulig å la baderomsdøren stå litt på gløtt ? Og å ha f.eks. et deilig mykt pledd et sted på baderomsgulvet ? Mine elsker å sove på det varme badegulvet (oppå noe mykt selvsagt ) om vinteren Med mindre dere har nærmest 'fryselager' temperatur inne så burde dette gå greit, selv om pusen til mor er vant til litt høyere gjennomsnittstemperatur. Vet du sånn omtrent hvor stor forskjellen er ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå