Gjest Lilu Skrevet 25. februar 2012 #1 Skrevet 25. februar 2012 Jeg går 1.året på en bachelor i økonomi. Hadde tenkt å ta master og. Men jeg føler at jeg har valgt feil studie. Har allerede et år med feil studie fra før av, men tenkte økonomi var det endelige studiet. Nå er jeg usikker igjen, for jeg synes det er så kjedelig og lite interessant. What to do? Jeg vet liksom ikke hva jeg interesserer meg for og er flink med, men jeg vil gå et studie som gir meg en sikker jobb med god inntekt i hvertfall. Er redd for at jeg kan angre meg hvis jeg fortsetter studiet, men det kan og hende jeg synes det er greit etter hvert? Noen som har/ har hatt det likt? Dette er så vanskelig, har jo ikke så mange sjanser igjen, mtp studielån og jeg vil ikke være i 30årene før jeg har fast jobb
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #2 Skrevet 25. februar 2012 Du kan gjøre mye med økonomi, hvor studerer du? På tøh i Trondheim har de en nylig oppstartet mastergrad i teknologiledelse, som er etterspurt og utarbeidet av det private næringslivet. Den kan du gjøre mye med! Økonomi generelt sett kan du gjøre mye med, men om du ikke liker tall, analyser, planlegging og struktur så er det kanskje ikke studiet for deg? Anbefaler deg å snakke med en rådgiver på skolen, ingen bør tenke at de må fortsette fordi de ikke får nok studielån. Søstra mi gikk to år med et eller annet før hun byttet til en 7-årig utdanning der det tar noen år før du er oppe i millionen og kan betale ned store summer.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #3 Skrevet 25. februar 2012 Og jeg vil også legge til at jeg tror du kommer til å tenke "hvorfor tok jeg ikke DET yrket?" uansett hva du studerer. Om du er barnevernspedagog kan du sitte der og lure på hvorfor du ikke bare fortsatt som hovmester der du briljerte og tjente bedre, eller hvorfor du ikke ble fysioterapeut i stedet når du først skulle studere noe.
Gjest Lilu Skrevet 25. februar 2012 #4 Skrevet 25. februar 2012 Går ikke på TØH, men jeg tror ikke ledelse er ikke noe for meg uansett. Det er regnskap jeg synes er mest kjedelig. Og mikroøkonomi skjønner jeg ikke særlig mye av. (foreløpig, har ikke lest så mye på det) Er mest det at jeg ikke vil være student så lenge at jeg ikke vil prøve så mange studier før jeg finner det rette. Det at jeg allerede har rotet bort et helt år med et studie som ikke ga meg noe er en ekkel følelse, vil ikke ha et til sånn år. Er det noe Norge eller næringslivet skal satse på fremover da, noe som er lurt å studere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå