Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg bestilte ein velkomstpakke med slankepiller som berre kosta 18kr for ei stund sidan. Sidan det berre kosta 18kr, gadd eg ikkje å ta vare på kvitteringa. Men no har dei tatt nesten 700kr frå kontoen min. Og når eg søkjer opp merchant kjem det opp fleirfoldige sider frå scambook.

DNB har bedt meg om å sende ein epost til merchant å skrive at eg ikkje har fått noke pakke og at eg ynskjer å avslutte medlemsskapet. Men eposten eg fekk frå dei er sletta, og papirkorga er tømt..

Merchant er extmangobill8885920238, noken som har blitt svindla av dissa og som kan gje meg epostadressa??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om det er samme firma, men bekjent av meg ble slankepillesvindlet, og hun endte opp med å måtte sperre kortet og få seg nytt, så jeg anbefaller egentlig at du gjør det samme for å være sikker. Om de først har trekt mer enn iflg. avtalt er det jo allerede ganske fishy, og de kan jo rekke å trekke enda med også innen du får kontakt med dem.

Skrevet

Det jeg lurer på med denne saken er: hvis man bruker det vanlige bankkortet sitt til netthandel, er det da kun avhengig av om at det er et seriøst firma at de ikke trekker mere enn beløpet man kjøper for? Altså: kan et hvilket som helst firma i realiteten trekke hele kontoen din gjennom å ha dine kontoopplysninger? Hva slags betalingsmetode eller kort kan man da bruke for å være sikker? :klo:

Skrevet

Det jeg lurer på med denne saken er: hvis man bruker det vanlige bankkortet sitt til netthandel, er det da kun avhengig av om at det er et seriøst firma at de ikke trekker mere enn beløpet man kjøper for? Altså: kan et hvilket som helst firma i realiteten trekke hele kontoen din gjennom å ha dine kontoopplysninger? Hva slags betalingsmetode eller kort kan man da bruke for å være sikker? :klo:

Dette har jeg også tenkt litt på. Men innbiller meg at det er relativt safe om man bruker bankID, for da signerer man jo for et godkjent beløp, og mottaker kan vel ikke endre dette beløpet i etterkant med mindre det er seriøs svindling på g?

Skrevet

Ved netthandel, eller bruk i utlandet (Ikke mininbank)...osv, så er det bare kredittkort som er brukbart.

Da er det ikke egne penger man bruker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...