AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #1 Skrevet 25. februar 2012 .. jeg lurer bare på om jeg får etterbetalt det jeg har søkt om (OS, dobbel barnetrygd, utdanningsstønad, bostøtte og penger til barnetilsyn)? Jeg har søkt for ca 2 uker siden, men samlivsbruddet skjedde i januar. Meklingen skjedde 1.februar. Får jeg penger fra og med meklingsdatoen eller?
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #2 Skrevet 25. februar 2012 Jeg fikk fra og med den første måneden etter bruddet. Flyttet i midten av mars, mekling i starten av april og utbetalt fra og med første april selv om det kom en måneds tid senere.
momo Skrevet 25. februar 2012 #6 Skrevet 25. februar 2012 Jeg fikk fra seperasjonsdato tror jeg. Bare husker at jeg ikke fikk penger fra søknadsdato, men litt senere.
Augustbaby Skrevet 25. februar 2012 #7 Skrevet 25. februar 2012 Folketrygdloven § 22-14, tilbakebetaling inntil tre mnd tilbake fra søknadsdato såremt vilkårene for stønaden var oppfylt i perioden
mirama Skrevet 25. februar 2012 #8 Skrevet 25. februar 2012 hm.. jeg fikk fra meklingsdato. Kanskje det er forskjeller rundt i landet?
Sulosi Skrevet 26. februar 2012 #9 Skrevet 26. februar 2012 Før gifte som tar ut seperasjon får man fra seperasjonsdato (den dato fylkesmannen setter) men før samboere er det fra faktisk samlivsbrudd, altså den dagen man flytter fra hverandre.
Augustbaby Skrevet 26. februar 2012 #10 Skrevet 26. februar 2012 Jeg svarte ikke på fra hvilket tidspunkt en får dobbel stønad, mulig dette er meklingadato eller seprasjonsdato. Bestemmelsen jeg refererte til henviste til i hvor lang tid du kan få etterbetaling etter at kravet er fremsatt. Dvs er kravet fremsatt i august mens vilkårene faktisk var oppfylt fra februar samme året vil en ikke få etterbetalt i lengre tid tilbake enn tre månder, i dette tilfellet mai måned 1
Anglofil Skrevet 26. februar 2012 #11 Skrevet 26. februar 2012 Tråden er ryddet for avsporinger og krenkelser. Yvonne (mod)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå