Gå til innhold

Alenemødre, jeg lurer på en ting..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. jeg lurer bare på om jeg får etterbetalt det jeg har søkt om (OS, dobbel barnetrygd, utdanningsstønad, bostøtte og penger til barnetilsyn)?

Jeg har søkt for ca 2 uker siden, men samlivsbruddet skjedde i januar. Meklingen skjedde 1.februar. Får jeg penger fra og med meklingsdatoen eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk fra og med den første måneden etter bruddet. Flyttet i midten av mars, mekling i starten av april og utbetalt fra og med første april selv om det kom en måneds tid senere.

Skrevet

Seprasjonsdato om man var gift..

Skrevet

Jeg fikk fra seperasjonsdato tror jeg. Bare husker at jeg ikke fikk penger fra søknadsdato, men litt senere.

Skrevet

Folketrygdloven § 22-14, tilbakebetaling inntil tre mnd tilbake fra søknadsdato såremt vilkårene for stønaden var oppfylt i perioden :)

Skrevet

hm.. jeg fikk fra meklingsdato. Kanskje det er forskjeller rundt i landet?

Skrevet

Før gifte som tar ut seperasjon får man fra seperasjonsdato (den dato fylkesmannen setter) men før samboere er det fra faktisk samlivsbrudd, altså den dagen man flytter fra hverandre.

Skrevet

Jeg svarte ikke på fra hvilket tidspunkt en får dobbel stønad, mulig dette er meklingadato eller seprasjonsdato. Bestemmelsen jeg refererte til henviste til i hvor lang tid du kan få etterbetaling etter at kravet er fremsatt. Dvs er kravet fremsatt i august mens vilkårene faktisk var oppfylt fra februar samme året vil en ikke få etterbetalt i lengre tid tilbake enn tre månder, i dette tilfellet mai måned :)

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og krenkelser.

Yvonne (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...