random :) Skrevet 25. februar 2012 #1 Skrevet 25. februar 2012 På mitt kamera som er et Canon 500D som jeg fikk høsten 2010 står det: "funksjonen kan ikke velges i gjeldene opptaksprogram" nederst på skjermen. Dette står på alle de forskjellige modusene. Noen som vet hva dette kommer av? Hos meg kom det plutselig opp.
fruBeist Skrevet 25. februar 2012 #2 Skrevet 25. februar 2012 (endret) Har du prøvd i alle modusene på hjulet, eller bare i de som her er merka med rødt? I den kreative delen av hjulet (merka grønt) kan du gjøre mange flere innstillinger og valg. Forresten, hvilken funksjon er det du prøver å få til? Endret 25. februar 2012 av fruBeist
random :) Skrevet 25. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2012 Det er bare de som er merket rødt. Jeg skrev feil tidligere. Men jeg skjønner ikke hvorfor det står på de rød modusene? Det har aldri stått sånt før. Jeg prøver ikke noe spesielt modus, jeg bare lurer på om jeg kan få det bort.
fruBeist Skrevet 25. februar 2012 #4 Skrevet 25. februar 2012 Det er veldig mange valg som faller vekk når du bruker de forhåndsinnstilte opptaksprogrammene. Du kan f.eks ikke bestemme selv om du vil bruke blits eller ikke. Om du vil at kamera skal bestemme lukker og blender for deg, men fortsatt ha litt valg selv, så bruk "P" på hjulet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå