Gå til innhold

Sønnen fikk penger for å skulle trene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min exmann gir sønnen vår penger for ellers gidder han ikke å trene.Store penger 1000 pr sesong i tillegg til lommepenger Det er blitt et mønster og like sikker som at betalingen uteblir en sesong like sikkert er det at gutten dropper vekk hele treningen og bare blir hjemme later seg og lar seg oppvarte. Jeg gremmes men kan intet gjøre lenger men stå på sidelinjen observere hva som skjer.Det gjelder å benytte seg av situasjonen når den byr seg sier min sønn. Si hva der vil men for en sønn spiller absolutt en fars oppfatninger den største rolle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde heller ikke orket å bruke tiden min på noe jeg ikke likte, hvis jeg ikke fikk betalt for det. Det der må jo være en vinn-vinn-situasjon? Sønn får penger, far får se at sønn trener. Alle er fornøyde. (Unntatt du, tydeligvis.)

Skrevet

Jeg hadde heller ikke orket å bruke tiden min på noe jeg ikke likte, hvis jeg ikke fikk betalt for det. Det der må jo være en vinn-vinn-situasjon? Sønn får penger, far får se at sønn trener. Alle er fornøyde. (Unntatt du, tydeligvis.)

Gutten og faren er av den fylidige sorten. og gutten bruker pengene på masse godteri og har allerede faretruende høyt innhold av cpeptid i blodet.Alle rundt han unntatt faren er bekymret. Enhver god forelder ville være bekymret også jeg, Faren burde heller lagt til rette, reist å trent med gutten selv fra han var liten. Gode treningsvaner kommer som kjent ikke rekendes på ei fjøl.

Skrevet

Jeg har ingen tro på slikt.

Dersom ikke barna liker å trene nytter det ikke å bestikke dem med penger. Jeg har langt mer tro på at foreldre engasjerer seg i barnas trening og idrett. Bli med på trenerfronten, eller hjelpe laget på andre måter - alfa/omega er: STILL OPP.

I årenes løp har jeg sett så mange foreldre som ikke gidder engasjere seg, som ikke gidder stille på kamper og turneringer - da har ikke barna det så kjekt selv heller.

Still opp mannsterke, gjerne med tanter, onkler, besteforeldre som heiagjeng og inspiratorer .. DA skal du se at de unge begynner å like å drive med idrett.

De helgene det ikke er kamper og turneringer så bør man ta ungene med på tur fra de er små. Venne de til gode turer i naturen, ha med nistemat og fyre opp bål på veien ... sykle i terreng er også noe ungene våre har likt i alle år. Vi hadde sykkelstativ på bilen og kjørte til skogs hvor vi syklet i timevis. Det er jo SÅÅ mye kjekt å ta seg til sammen med barna ..

• Liker 1
Skrevet

Dersom ikke barna liker å trene nytter det ikke å bestikke dem med penger. Jeg har langt mer tro på at foreldre engasjerer seg i barnas trening og idrett. Bli med på trenerfronten, eller hjelpe laget på andre måter - alfa/omega er: STILL OPP.

I årenes løp har jeg sett så mange foreldre som ikke gidder engasjere seg, som ikke gidder stille på kamper og turneringer - da har ikke barna det så kjekt selv heller.

Still opp mannsterke, gjerne med tanter, onkler, besteforeldre som heiagjeng og inspiratorer .. DA skal du se at de unge begynner å like å drive med idrett.

Mye av det du sier der gjorde jeg. Er et friluftsmenneske og dro med meg ungene ut. Problemet ble at gutten ikke lenger vil være med og argumenterer med at "pappa bedriver ikke slikt".Og fortsatt pr dags dato står det i stampe.Ikke si at jeg ikke prøvde i flere år. :snurt:

De helgene det ikke er kamper og turneringer så bør man ta ungene med på tur fra de er små. Venne de til gode turer i naturen, ha med nistemat og fyre opp bål på veien ... sykle i terreng er også noe ungene våre har likt i alle år. Vi hadde sykkelstativ på bilen og kjørte til skogs hvor vi syklet i timevis. Det er jo SÅÅ mye kjekt å ta seg til sammen med barna ..

Skrevet

Gutten og faren er av den fylidige sorten. og gutten bruker pengene på masse godteri og har allerede faretruende høyt innhold av cpeptid i blodet.Alle rundt han unntatt faren er bekymret. Enhver god forelder ville være bekymret også jeg, Faren burde heller lagt til rette, reist å trent med gutten selv fra han var liten. Gode treningsvaner kommer som kjent ikke rekendes på ei fjøl.

Gjør du noe for at sønnen din skal ta tak i helsa si da? Eller forventer du at faren skal ta seg av det?

Skrevet

Han har gjort en feil. Han gir pengene før gutten har trent, ikke etter.

• Liker 1
Skrevet

Still opp mannsterke, gjerne med tanter, onkler, besteforeldre som heiagjeng og inspiratorer .. DA skal du se at de unge begynner å like å drive med idrett. Jeg gjorde alt dette og jeg er selv friluftsmenneske. Problemet er at gutten ikke lenger vil bli med og han begrunner det med at farens livsstil er mere bedagelig. Det jeg vil fram til er at faren har ganske stor makt som rollefigur uansett hva mor måtte foreta seg. Nå er han 15 år og jeg frykter løpet er kjørt. Akk det var dagens bekymrede hjertesukk :rope:

Skrevet

Beklager rotet litt under posten her mitt svar skulle være: Jeg gjorde alt dette og jeg er selv friluftsmenneske. Problemet er at gutten ikke lenger vil bli med og han begrunner det med at farens livsstil er mere bedagelig. Det jeg vil fram til er at faren har ganske stor makt som rollefigur uansett hva mor måtte foreta seg. Nå er han 15 år og jeg frykter løpet er kjørt. Akk det var dagens bekymrede hjertesukk

Skrevet

Det er jo nærmest selvsagt at en 15 åring ikke vil begynne å trene ut av det blå, spesielt ikke hvis han er vant til en lat livsstil.

Det er for seint å prøve å dra i gang en 15 åring på trening når han allerede har blitt overvektig, nå er han så gammel at han mest sannsynlig ikke kommer til å begynne å trene før han selv innser at det kun er han som kan gjøre noe med overvekt og andre sykdommer.

Det er derfor det er lurt å få barn i gang med trening og et aktivt liv fra de er små, det er ikke selvsagt at man skal sitte på sofaen hver dag. Det som derimot bør være selvsagt er at trening er en natuarlig del av hverdagen, vi mennesker er nemlig ikke skapt for å spise store mengder mat for deretter å slange oss på sofaen uten å bevege seg annet enn for å fylle på brusglasset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...