Gå til innhold

Hater å holde tale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Broeren min skal gifte seg til sommeren. Jeg føler jeg må gjøre noe, men jeg hater altså å holde tale foran en skokk av folk. Jeg vet om en som er fantastisk flink til å synge og vurderer å spørre om han kan synge en sang som er spesiell for brudeparet, isteden for at jeg holder tale.

Så kommende bruder, hva hadde dere syns om det?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kunne du godt gjøre. Synes også det er koselig om søsken lager en sang til sanghefte eller leser opp et dikt, bidrar til underholdning med en sketsj/lek, eller film/powerpoint med bilder fra oppveksten med litt sånn morsomme småpinlige anekdoter.. ;)

Skrevet

Sang hadde gått ann :)

Men jeg vil helst unngå all form for snakking alene i forsamlingen... :sjenert:

Skrevet

Jeg ville lagd en fremvisning av fine bilder fra babytid/barndom til voksent liv.

Kanskje du og et søsken/familiemedlem til bruden kan lage noe sammen til begge?

Først noen fine bilder av hver av dem med søsken/familie etc - så avslutte med noen bilder av dem sammen?

Hvis dette blir vanskelig så er sang også veldig fint.

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Flere syn på dette?

Skrevet

Jeg vil MYE heller ha noe slikt enn en tale fremført av noen som ikke er komfortabel med det.

Dessuten tror at det blir mye mindre monotont for gjestene at det er forskjellige innslag stedet for masse taler^_^

AnonymBruker
Skrevet

Det kunne du godt gjøre. Synes også det er koselig om søsken lager en sang til sanghefte eller leser opp et dikt, bidrar til underholdning med en sketsj/lek, eller film/powerpoint med bilder fra oppveksten med litt sånn morsomme småpinlige anekdoter.. ;)

En sketsj!?!?

Skrevet

Jeg var i et bryllup i fjor sommer hvor søstra til brudgommen sang for brudeparet isteden for å holde tale. Det var helt nyyyydelig! Satte virkelig stemningen under middagen! Så jeg mener absolutt at du kan synge, hvis du føler deg mer komfortabel med det :) Hvis du ikke vil synge under middagen, kan du jo evt. spørre om de ønsker et solo-nummer under vielsen? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i et bryllup i fjor sommer hvor søstra til brudgommen sang for brudeparet isteden for å holde tale. Det var helt nyyyydelig! Satte virkelig stemningen under middagen! Så jeg mener absolutt at du kan synge, hvis du føler deg mer komfortabel med det :) Hvis du ikke vil synge under middagen, kan du jo evt. spørre om de ønsker et solo-nummer under vielsen? :)

Jeg skal IKKE synge! Jeg kommer i så fall til å få en til å synge. En som virkelig kan synge :)

Skrevet

Jeg skal IKKE synge! Jeg kommer i så fall til å få en til å synge. En som virkelig kan synge :)

Aha, leste førsteinnlegget igjen nå! Så litt feil bare :sjenert:

Men ja, det ville jeg likt! Hvis du vet av en sang som passer til brudeparet, eller en sang som er spesiell for dem, så kjør på! :) Det kommer de helt sikkert til å sette pris på :klemmer: Hadde i alle fall jeg gjort!

AnonymBruker
Skrevet

Aha, leste førsteinnlegget igjen nå! Så litt feil bare :sjenert:

Men ja, det ville jeg likt! Hvis du vet av en sang som passer til brudeparet, eller en sang som er spesiell for dem, så kjør på! :) Det kommer de helt sikkert til å sette pris på :klemmer: Hadde i alle fall jeg gjort!

Da tror jeg at jeg satser på det :) Og håper at det faller i smak for alle sammen :)

Skrevet

Da broren min gifta seg, lagde jeg en powerpoint med masse bilder av han fra da han var liten/vokste opp/møtte kona si osv. :) Skrev litt tekst og satte musikk til :)

Skrevet

Det kunne du godt gjøre. Synes også det er koselig om søsken lager en sang til sanghefte eller leser opp et dikt.

hb.jpg

lk.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...