Gå til innhold

Overlock maskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

post-40994-0-30547800-1330155695_thumb.j

Får denne i bursdagsgave fra kjæresten min. :rodmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

babylock er "rollsroyce" merket blant hobbysyer overlocker. godt fornøyd med min, men eg har ein litt anna modell.

Skrevet

Flott maskin. Jeg har Babylock evolve wave og er superfornøyd.

Skrevet

Jeg har ikke erfaring med akkurat den, men litt erfaring med overlockmaskiner. De gjør en vidunderjobb, men kan være temperamentsfulle til tider.

Noen generelle tips:

• Vær nøye når du trer maskinen første gang (det vil du helst slippe å gjøre for ofte)
  • Aldri bruk knappenåler som krysser der du skal sy - de ødelegger kniven.
  • Dersom en eller flere av trådene ryker - sjekk om du har tredd riktig, og om strammingen på trådene er riktig - prøv løsere eller hardere til du finner riktig innstilling.
  • Rens maskinen for trådrester og støv jevnlig, og olje med jevne mellomrom.
  • Hvis du skal skifte farge på tråden, klipp av trådene som allerede er tredd i øverst - ved snellene. Sett nye sneller på plass, og knyt sammen med den gamle tråden. Sy forsiktig på et restestykke til alle trådene har skiftet farge.

Passer du på dette, kan du forhåpentligvis bli god venn med overlockmaskinen i mange år fremover.

Skrevet

Jeg har ikke erfaring med akkurat den, men litt erfaring med overlockmaskiner. De gjør en vidunderjobb, men kan være temperamentsfulle til tider.

Noen generelle tips:

• Vær nøye når du trer maskinen første gang (det vil du helst slippe å gjøre for ofte)
  • Aldri bruk knappenåler som krysser der du skal sy - de ødelegger kniven.
  • Dersom en eller flere av trådene ryker - sjekk om du har tredd riktig, og om strammingen på trådene er riktig - prøv løsere eller hardere til du finner riktig innstilling.
  • Rens maskinen for trådrester og støv jevnlig, og olje med jevne mellomrom.
  • Hvis du skal skifte farge på tråden, klipp av trådene som allerede er tredd i øverst - ved snellene. Sett nye sneller på plass, og knyt sammen med den gamle tråden. Sy forsiktig på et restestykke til alle trådene har skiftet farge.

Passer du på dette, kan du forhåpentligvis bli god venn med overlockmaskinen i mange år fremover.

Med en babylock så slipper du mye av dette. Å tre en babylock er så enkelt at det nesten er umulig å gjøre.feil, det går også utrolig fort.

Det er automatisk trådspenning, så man slipper å tenke på det.

Den skal ikke oljes.

På en babylock er det like enkelt å tre opp igjen maskinen som å knytte trådene og dra de gjennom. Men det er en smakssak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...