Gå til innhold

jeg er kastet ut på gata :( komunal bolig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg går på AAP og får 8000,- utbetalt i måneden, jeg bodde hos min kjære men etter et 5 år langt forhold så mistet jeg rett å slett følelsene og valgte å gå fra han, nå bor jeg hos en kompis.

men kan jo ikke bo her!

jeg bor i Stavanger og går i terapi her, men trenger jo et sted og bo og siden dette er stor by så har jeg ikke råd til å leie :(

noen som har erfaringer med ventetid og priser på komunal bolig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes vel rimelige hybler i Stavanger? Studenter klarer vel å finne seg noe, og alle de har ikke så mye som 8000 i måneden.

• Liker 6
Gjest Madelene1
Skrevet

hei jeg går på AAP og får 8000,- utbetalt i måneden, jeg bodde hos min kjære men etter et 5 år langt forhold så mistet jeg rett å slett følelsene og valgte å gå fra han, nå bor jeg hos en kompis.

men kan jo ikke bo her!

jeg bor i Stavanger og går i terapi her, men trenger jo et sted og bo og siden dette er stor by så har jeg ikke råd til å leie :(

noen som har erfaringer med ventetid og priser på komunal bolig?

Ta deg turen til nav på mandag og si at du står uten tak over hodet. Tror de er pliktig til å hjelpe deg da.

Lykke til.

• Liker 1
Skrevet

Ingen som vet noe?

Skrevet

Ingen som vet noe?

Du er jo online, gå på finn.no eller hybel.no og søk søk søk.

Lykke til :-)

• Liker 1
Skrevet

Som en sa over her, studentene i stavanger har da råd til å leie. Da tror jeg du har det også, for studenter får ca 6800 kr i mnd. Og stavanger er langt i fra den dyreste studentbyen :) Og hvis du er villig, så er jo kollektiv som regel et billig alternativ.

• Liker 3
Skrevet

På Finn nå ligger det 28 boliger/rom til leie for under 6000 kr.

• Liker 2
Skrevet

Det er faktisk ikke sånn at hvem som helst har rett på å få en kommunal bolig helt uten videre..

På hvilket grunnlag mener du at du skulle fått det?

At du vil bo midt i en by med høye boligpriser er da ikke staten sitt problem, så du blir nesten nødt til å gjøre det beste ut av de 8000 du får utbetalt.

Du må nok være forberedt på ende opp med en ganske lav standard, men det viktigste er jo at man har tak over hodet.

Alternativet er å skaffe seg en jobb og forsørge seg selv..

Det er ikke noe problem å skaffe seg en jobb i en såpass stor by, hvis man bare gidder å prøve.

• Liker 12
Skrevet

Det er dyrt med kommunal bolig, i Gjesdal(en nabokommune til Stavanger) ligger prisene på ca 7000....

Skrevet

Som en sa over her, studentene i stavanger har da råd til å leie. Da tror jeg du har det også, for studenter får ca 6800 kr i mnd. Og stavanger er langt i fra den dyreste studentbyen :) Og hvis du er villig, så er jo kollektiv som regel et billig alternativ.

For et lite gjennomtenkt svar. Stavanger topper faktisk leieprisene i landet. En stundent får 6800 pr mnd, men i august og januar får de nesten 20 000. Dette beløpet må fordeles utover de øvrige mnd og da ser man at gjennomsnittet er mer enn 6800. I tillegg har en student ofte mulighet til å jobbe ved siden av studiene, det kan ikke en person som går på AAP. Det er heller ikke lett i en håndvending å flytte inn i kollektiv.

Når det er sagt må jo ts som har begrenset økonomi til rådighet være kreativ. Dette burde jo også ha vært ordnet før du flyttet fra samboeren din... Har du mulighet til å spørre noen venner om å leie et rom av dem. Kanskje noen som vil leie ut et rom og tjene noen tusen på det?

• Liker 5
Skrevet

Unnskyld på forhånd om du oppfatter meg som krass, men ta ansvar for ditt eget liv da for helvette!

Skrevet (endret)

EDIT: leste feil

Men du TS, du kan jo prøve å legge ut annonser selv? Også må du huske på at du kan søke bostøtte.

Endret av Inger88
  • Liker 1
Skrevet

MÅ du bo i Stavanger? Selv om du går i terapi der, kan du kanskje bo litt utenfor? Det blir ofte billigere om man kommer 5-10 minutter med buss utenfor sentrum.

Å søke bostøtte er et godt råd! Se også på husbanken.no

Skrevet

For et lite gjennomtenkt svar. Stavanger topper faktisk leieprisene i landet. En stundent får 6800 pr mnd, men i august og januar får de nesten 20 000. Dette beløpet må fordeles utover de øvrige mnd og da ser man at gjennomsnittet er mer enn 6800. I tillegg har en student ofte mulighet til å jobbe ved siden av studiene, det kan ikke en person som går på AAP. Det er heller ikke lett i en håndvending å flytte inn i kollektiv.

Når det er sagt må jo ts som har begrenset økonomi til rådighet være kreativ. Dette burde jo også ha vært ordnet før du flyttet fra samboeren din... Har du mulighet til å spørre noen venner om å leie et rom av dem. Kanskje noen som vil leie ut et rom og tjene noen tusen på det?

Det er dyrere å leie leilighet i både trondheim og oslo. Og det er slettes ikke bare å jobbe mens man er student heller(prøv å kombiner et tungt ingeniørstudie med deltidsjobb:P). Og det er en grunn til at man får så store beløp i starten av semsteret; bøker er ikke billig, kanskje man trenger laptop, depositum skal betales. MEn uansett, om man sparer det store beløpet og fordeler det utover semesteret så får man såvidt i overkant av 8000 kr i mnd.

Også må du ikke glemme at TS også får penger i sommermånedene, i motsetning til studenter.

Jeg kan forstå at det for noen er kjipt å flytte inn i kollektiv, men er det virkelig så kjipt at man heller vil bo på gata?

• Liker 7
Skrevet

Det høres ganske uansvarlig ut å flytte fra sikker bolig uten å ha et annet sted å bo? :sjokkert: Det er helt greit at du mistet følelsene. Men som du skriver, du valgte selv å forlatte din kjære og boligen. Da er det bare din egen feil at du ikke har tak over hodet akkurat nå. Det er ikke slik at kjæresten kastet deg ut på gata siden du skriver at du gikk fra ham selv?

Ærlig talt også ... Hvor uansvarlig man kan muligens bli? :hakeslepp:

Let etter bolig utenfor Stavanger, da finner du sikkert noe rimelig å leie.

• Liker 7
Skrevet

"etter et 5 år langt forhold så mistet jeg rett å slett følelsene og valgte å gå fra han"

"jeg er kastet ut på gata"

Unnskyld meg, men jeg får ikke dette til å stemme helt. Du valgte selv å flytte fra ham, og så beskylder du ham for å ha kastet deg ut på gata? Ærlig talt.. det er lavmål. Skjerp deg!

• Liker 18
Skrevet

Finnes rom i bofellesskap til rundt 3500kr. Det klarer du med 8000kr i inntekter. Begynn å gå på visning så du ikkje blir til byrde for kompisen din. Sett gjerne inn annonse i avisa for mange setter ikkje ut annonse sjølv, men foretrekker å ringe opp andre.

• Liker 4
Skrevet

Det er dyrere å leie leilighet i både trondheim og oslo. Og det er slettes ikke bare å jobbe mens man er student heller(prøv å kombiner et tungt ingeniørstudie med deltidsjobb:P). Og det er en grunn til at man får så store beløp i starten av semsteret; bøker er ikke billig, kanskje man trenger laptop, depositum skal betales. MEn uansett, om man sparer det store beløpet og fordeler det utover semesteret så får man såvidt i overkant av 8000 kr i mnd.

Også må du ikke glemme at TS også får penger i sommermånedene, i motsetning til studenter.

Jeg kan forstå at det for noen er kjipt å flytte inn i kollektiv, men er det virkelig så kjipt at man heller vil bo på gata?

Bøker kan man kjøpe brukt,og forskning viser at de fleste studenter jobber ved siden av studiene (meg inkl) men det var ikke cluet. Jeg vil gjerne se en konkret link hvor det vises til at leiemarkedet er dyrere i Trondheim og Oslo. Det har jeg faktisk vanskelig for å tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...