AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #1 Skrevet 24. februar 2012 Jeg er overgitt over hvor mange ufattelig dårlige blogger det er der ute. Det er så mange blogger som ikke har noe tema, der folk bare forteller hva de har på seg og hva de har spist til middag. Er det noen som finner det interessant, både å skrive og lese om? Det virker også som at kvantitet er viktigere enn kvalitet - jo flere innlegg på en dag, jo bedre. I tillegg så er det veldig mange som skriver som har et ufattelig dårlig språk. En blogg er jo først og fremst skriftlig (i de fleste tilfeller i alle fall), og da skjønner jeg ikke hvorfor folk ikke legger litt mer tid i å skrive slik at det blir bedre. En kjapp stavekontroll i word kan hjelpe på mange slurvefeil f.eks. Jeg har den siste tiden vært på jakt etter blogger innenfor et spesielt tema, men har kommet over SÅ mye søppel at jeg omtrent har gitt opp leitinga. Eier ikke folk selvinnsikt? 13
Paine Skrevet 24. februar 2012 #2 Skrevet 24. februar 2012 Svaret på det siste spørsmålet er nei. Det er så ytterst få som har noe som helst av verdi å komme med, så jeg har syntes hele konseptet med blogg har vært på trynet helt siden det oppsto. Folk har slik oppmerksomhetstrang. 2
HedvigR Skrevet 25. februar 2012 #3 Skrevet 25. februar 2012 Tror det er ganske vanlig at mange av oss har et behov for å uttrykke oss, på egne premisser og dele av det man har. Men selvfølgelig, det resulterer jo i at det er fryktelig mye uintelligent og uinteressant som blir lagt ut. Heldigvis har man jo valget å ikke følge alle disse bloggene. Selv om det har blitt mer og mer populært, føler jeg likevel ikke at det er vanskelig å unngå oppstyret så lenge man ikke oppsøker disse bloggene selv. Eller er det bare jeg som er litt utafor? -Hilsen ei som blogger 1
sequin Skrevet 25. februar 2012 #5 Skrevet 25. februar 2012 Jeg ser ikke probemet egenltig... Noen blogger for å ha en dagbok, noen blogger for å samle bilder, noen blogger for å vise bilder, noen andre blogger for å skrive tekster, andre skriver for å tømme seg for følelser. Jeg ser på en blogg som et personlig uttrykk, enten det gjelder å bli sponset eller å få skrevet fra seg noe man tenker på. Kanskje du syns det er søppel, men for andre er det kanskje gull 2
Gjest UngKalven Skrevet 25. februar 2012 #6 Skrevet 25. februar 2012 Heldigvis har man jo valget å ikke følge alle disse bloggene. Det valget har jeg tatt.
Kala Skrevet 25. februar 2012 #7 Skrevet 25. februar 2012 Jeg kan både krype og gå, men jeg har ikke blogg...
Gjest UngKalven Skrevet 25. februar 2012 #8 Skrevet 25. februar 2012 Jeg kan både krype og gå, men jeg har ikke blogg... LOL, da må du lage en! Du kan jo krype og gå. Det kan du skrive om.. 2
Momseguri Skrevet 25. februar 2012 #9 Skrevet 25. februar 2012 Jeg har den siste tiden vært på jakt etter blogger innenfor et spesielt tema, men har kommet over SÅ mye søppel at jeg omtrent har gitt opp leitinga. Eier ikke folk selvinnsikt? Ehm, nei Jeg leser mange blogger, og syns mange er flinke og skriver interessante og gode innlegg. Men jeg har også bekjente som blogger om helt ufattelig kjedelige ting, og som tror at de kommer til å bli superbloggere bare fordi de oppdaterer bloggen flere ganger daglig. Typ: Har stått opp nå, her er ett bilde av morratrynet mitt. ... Kom hjem fra jobb nå, i dag blir det kjøttkaker til middag! ... Bikkja er klar for tur folkens! Sjekk det søte trynet da :D Er etterhvert blitt litt morsomt egentlig, men det er mest litt tragisk/tris at de ikke skjønner selv hvor teit prosjektet er. 1
tøydokka Skrevet 25. februar 2012 #10 Skrevet 25. februar 2012 har ikke blogg, men skulle gjerne hatt en viss jeg hadde hatt tid nok til å skrive noe vettugt..
HedvigR Skrevet 25. februar 2012 #11 Skrevet 25. februar 2012 Hehe, har alltid lurt på hvorfor folk gidder å legge ut så mange bilder av middagen sin? Skjønnet selvfølgelig hvorfor matbloggere gjør det, men så mange andre? Jeg la ut bilde av mat én gang som en intern spøk mellom meg og mamma, men ellers har ikke tanken slått meg Er jo ikke så veldig interessant for folk å se bilder av tacoen min.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #12 Skrevet 25. februar 2012 Det finnes utrolig mange dårlige blogger, det er jeg enig i. Og det kan være litt forunderlig å se at bloggere med dårlig språk og ingenting annet å si enn "var på jobb i dag! har spis en is" har tusenvis av lesere daglig. Det plager meg dog ikke. Jeg gidder ikke lese det, og jeg forstår ikke alltid at andre gidder å lese det, men det er ikke noe jeg bryr meg med eller plages over. Jeg vet også at det finnes veldig mange gode blogger, og jeg er veldig glad for at de velger å dele det de gjør. Disse er ofte velskrevne om det er tekstblogger, veldig dyktige fotografer om det er fotoblogger osv... Betyr det at jeg mener kun de som virkelig har et talent innenfor sitt formidlingsmedium skal ha lov å blogge? Nei, egentlig ikke. Men det betyr at jeg styrer unna de som mangler talent. Det er ikke så vanskelig.
Kala Skrevet 25. februar 2012 #13 Skrevet 25. februar 2012 LOL, da må du lage en! Du kan jo krype og gå. Det kan du skrive om.. ..og etterhvert, når jeg har avansert til at jeg i tillegg til å krype og gå, også kan hinke og hoppe vil jo bloggen bli den mest leste.. Njaei, blir nok ikke blogg på denne frøkna, får nøye meg med dagboka mi her på KG 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #14 Skrevet 25. februar 2012 Fordi det er en trend, og kombinert med at "alle" elsker å fortelle om seg seg og livet sitt ender vi opp med at alle har blogg. Mange bruker bloggen sin somen offentlig dagbok.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #15 Skrevet 25. februar 2012 ..og etterhvert, når jeg har avansert til at jeg i tillegg til å krype og gå, også kan hinke og hoppe vil jo bloggen bli den mest leste.. Njaei, blir nok ikke blogg på denne frøkna, får nøye meg med dagboka mi her på KG Da har du jo blogg da jo! Gratulerer
Anglofil Skrevet 25. februar 2012 #16 Skrevet 25. februar 2012 Fordi det er et sted hvor man kan skrive ned det man tenker på der og da, og for noen kan det føles godt, selv om det bare handler om hva man har til middag. Hva så liksom? Må alt ha en mening hele tiden da? Hvis man irriterer seg over en blogg så foreslår jeg heller at man lar være å lese bloggen. Mvh Yvonne
Lutetium 71 Skrevet 26. februar 2012 #17 Skrevet 26. februar 2012 http://www.despair.com/blogging.html
Gjest NerdMedSverd Skrevet 26. februar 2012 #18 Skrevet 26. februar 2012 Har et ambivalent forhold til blogg.no. Blir oppgitt over hvor mange idioter det finnes, men samtidig føler jeg heldig som ikke endte opp som mange av disse menneskene.
Kala Skrevet 26. februar 2012 #19 Skrevet 26. februar 2012 Da har du jo blogg da jo! Gratulerer Haha :gjeiper: Det kan godt være, men det er en dagbok, ikke blogg i dagboksform. ehmm, ble vanskelig å svare der gitt
Gjest Hard Ride Skrevet 26. februar 2012 #20 Skrevet 26. februar 2012 Har lite peil på blogging selv, men jeg har lekt med tanken om å skrive en blogg som omhandler noen av hobbyene mine. Hvis man lager en blogg tror jeg man bør ha en klar idé om hva man skal skrive og ikke skrive om. Velge et tema og holde seg til det. De som skriver om mote burde kun skrive om mote, og la være å skrive om privatlivet f. eks. Hvis en person skriver en blogg som handler om privatlivet deres, så er det greit at de legger ut et bilde av morratrynet deres, fordi da er det privatlivet leseren forventer å lese om. Hvor vanskelig er det egentlig å finne en god blogg? Jeg har ikke prøvd å lete selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå