AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #21 Skrevet 25. februar 2012 Nå bruker jeg ikke bind, men tamponger. Jeg blør ekstremt lite så jeg skifter 2-3 ganger i døgnet. Bruker ingenting om natten for da blør jeg ikke i det hele tatt.
Gjest True Khaleesi Skrevet 25. februar 2012 #22 Skrevet 25. februar 2012 Skifter når jeg er på do. Hvis jeg blør mye og ikke må på do, så skifter jeg selvsagt selv om jeg ikke tisser i samme slengen.
Gjest Madelene1 Skrevet 25. februar 2012 #23 Skrevet 25. februar 2012 Hvor ofte skifter dere bind under mensen? Jeg bruker som oftest ob, men om det er krise, at det er søndag og jeg er tom for ob, bruker jeg selvfølgelig bind. Jeg syns at det er motbydelig å kjenne at/vite at det er blod som ligger der og gnir seg opp etter meg, så jeg bytter veldig ofte!
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #24 Skrevet 25. februar 2012 Hvor ofte skifter dere bind under mensen? Ved behov. Har et ganske dumt mønster på blødningene. Hele perioden varer fra fem til syv dager, og innad i de dagene varierer det veldig hvor mye blod som kommer. Så de fire-fem første dagene bruker jeg kun nattbind, og bytter da hver gang jeg er på lillerommet om det har kommet noe. Så bra at du startet denne tråden, det er nemlig noe jeg har lurt på selv hver gang jeg har sittet der med perioden min... Forresten, dere som har et forutsigbart mønster: heldiggriser!
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #25 Skrevet 25. februar 2012 Vasker dere dere alltid når dere skifter bind? Om dere bare har blødd bittelitt også? Ja, i de aller fleste tilfellene så gjør jeg det! Med såpe og klut eller med våtserviettene som er med på Always Freshelle... Rett og slett fordi jeg er redd for at det skal lukte. Når man bruker bind er det vel større fare for lukt enn med tamponger, men for meg som blør lite og i ujevne mengder så er det enklere med bind. Hilsen AB #10 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #26 Skrevet 25. februar 2012 Forresten, dere som har et forutsigbart mønster: heldiggriser! Jeg gikk fra store blødninger og ujevne sykluser til p-piller og små blødninger med syklus sikker som banken da jeg var 16 år. Og har aldri sett meg tilbake Hvis du ikke går på p-piller så kan du jo prøve det. Hvis du går på p-piller allerede, og føler at det er et problem, så kan det kanskje hjelpe å skifte p-pillemerke..
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #27 Skrevet 25. februar 2012 Bruker tamponger, og bind under. Som regel går det ikke lang tid før det blir lekkasje, så da må begge deler byttes samtidig. Når man ligger er bare bind håpløst. Har opplevd å våkne om morgenen med en dam foran og en bak, og ikke en dråpe i bindet. :gjeiper: 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #28 Skrevet 25. februar 2012 Bruker 7 bind, og har ca 5 dager mensen. Virker veldig lite i forhold til hva andre har svart, men så har jeg sikkert lite blødninger..
camze Skrevet 25. februar 2012 #29 Skrevet 25. februar 2012 Bruker ikke bind, bruker ob, men jeg er aalt for dårlig på å skifte :/ Kan gå mange timer mellom...
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #30 Skrevet 25. februar 2012 Jeg bruker bind, vanligvis stringbind- og nattbind om natten. De første dagene bytter jeg som regel 2-4 ganger, alt etter behov...utover i perioden når blødningen minker så bytter jeg sjeldnere. Når jeg leser denne tråden og tenker over det, så er det kanskje ikke så lurt å gå lenge i det hele tatt med en dle blod i bindet? tenker på bakterivekst,jeg? Er plaget med UVI...Kan man lett få det av å ha bind med blod i noen timer? Dusjer daglig og tørker godt etter toalettbesøk. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #31 Skrevet 25. februar 2012 Jeg gikk fra store blødninger og ujevne sykluser til p-piller og små blødninger med syklus sikker som banken da jeg var 16 år. Og har aldri sett meg tilbake Hvis du ikke går på p-piller så kan du jo prøve det. Hvis du går på p-piller allerede, og føler at det er et problem, så kan det kanskje hjelpe å skifte p-pillemerke.. Jo, jeg går på p-piller. Har prøvd flere forskjellige, men med de jeg bruker nå så vet jeg omtrent på timen når perioden kommer. Vet bare dessverre ikke hvor mye som kommer hvilke dager, så må gå for helgardering hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #32 Skrevet 25. februar 2012 Jo, jeg går på p-piller. Har prøvd flere forskjellige, men med de jeg bruker nå så vet jeg omtrent på timen når perioden kommer. Vet bare dessverre ikke hvor mye som kommer hvilke dager, så må gå for helgardering hele tiden. Kanskje du bør ta en prat med lege/gynekolog og høre litt, kan være andre p-pille merker som egner seg bedre for deg
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #34 Skrevet 25. februar 2012 Før jeg gikk over til menskopp måtte jeg skifte omtrent hver halvtime de to første dagene (største ob-tampong + nattbind). Natta var som regel et blodbad uten like, blødde gjennom tampong, bind, truse, pysjbukse, tykt håndkle og laken. Jeg sov ikke mye de 2-3 første nettene og løp på toalettet så ofte at jeg ikke fikk gjort så mye på jobb. Med menskoppen holder det å tømme om morgenen, en gang i løpet av arbeidsdagen, når jeg kommer hjem fra jobb, og før jeg legger meg. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #35 Skrevet 25. februar 2012 Før jeg gikk over til menskopp måtte jeg skifte omtrent hver halvtime de to første dagene (største ob-tampong + nattbind). Natta var som regel et blodbad uten like, blødde gjennom tampong, bind, truse, pysjbukse, tykt håndkle og laken. Jeg sov ikke mye de 2-3 første nettene og løp på toalettet så ofte at jeg ikke fikk gjort så mye på jobb. Med menskoppen holder det å tømme om morgenen, en gang i løpet av arbeidsdagen, når jeg kommer hjem fra jobb, og før jeg legger meg. Oi, det hørtes fryktelig slitsomt ut! "Rant" det nesten konstant,da? Bra menscup fungerer så bra for deg da, så du slipper dette stresset
Gjest lille pinnsvin Skrevet 25. februar 2012 #36 Skrevet 25. februar 2012 når jeg brukte bind skiftet jeg 2-4 ganger per dag... nå har jeg gått over til menskopp og da tømmer jeg om morgenen, midt på dagen(de to dagene jeg blør mest) og kvelden før jeg legger meg. glemmer ofte at jeg har mensen i det hele tatt nå når jeg har gått over til menskoppen
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #37 Skrevet 26. februar 2012 Andre som under mensen har følelsen av at "blodet renner", uten at det egentlig har blødd noe særlig? 1
Ryvre Skrevet 26. februar 2012 #38 Skrevet 26. februar 2012 Andre som under mensen har følelsen av at "blodet renner", uten at det egentlig har blødd noe særlig? Jepp
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #39 Skrevet 26. februar 2012 Andre som under mensen har følelsen av at "blodet renner", uten at det egentlig har blødd noe særlig? Dessverre ikke. Jeg har følelsen av at blodet renner, og det gjør det. I strie strømmer. 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #40 Skrevet 26. februar 2012 Skifter stort sett 3 ganger i døgnet: morgen, midt på dagen (etter jobb eller før jeg går på kveldsvakt) og før jeg legger meg. Muligens en ekstra gang første dagen om det blør mye, men det er ikke ofte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå