Gå til innhold

Smertestillende salve/bedøvelses krem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det å få kjøpt noe slags smertestillende salve eller bedøvelseskrem? Er noe hoven og sår, og det svir når noe kommer borti. Dette skal brukes rundt underlivet. Har sett noe smertestillende salve for muskler/ledd på tven, vil dette funke på hovne områder i underlivet? Hva heter denne salven? Hva er navnet på andre slike salver/kremer jeg kan kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Allergikeren
Skrevet

Xylocain kan du bruke. Den smertestillende salven for muskler og ledd heter sannsynligvis Ibux gel og/eller Orudis gel, men det hadde ikke jeg turt å bruke der nede, da de ikke skal i kontakt med slimhinner.

Skrevet

Takk. Trenger man resept for å kjøpe den?

Gjest Allergikeren
Skrevet

Nei, opptil 35 g er unntatt fra reseptplikt. :)Her står det mer om den, forresten.

Skrevet

Er det du med kjønnsvortene? Var du ikkje til legen i dag?

• Liker 1
Skrevet

Emla bedøvelseskrem (og plaster) kan kjøpes uten resept, men vet ikke om det er noe som passer til ditt bruk.

Skrevet

Er det du med kjønnsvortene? Var du ikkje til legen i dag?

Ja det er meg. Ble så mye på jobb så rakk ikke legen i dag. Men er ikke like ille som i går. Så rekner med det er bedre til mandag, hvis ikke blir det legen da.

Skrevet

Ja det er meg. Ble så mye på jobb så rakk ikke legen i dag. Men er ikke like ille som i går. Så rekner med det er bedre til mandag, hvis ikke blir det legen da.

Kan du ikkje i det minste ringe til legen då, i staden for å støtte deg på råd frå ukvalifiserte personar på eit nettforum som ikkje eingong veit kva som feilar deg (med unnatak av oss som tilfeldigvis har fått med seg dei andre trådane dine)?

Du må jo forstå sjølv at når du er *kremt* dum nok *kremt* til å smørje vortemiddel utover underlivet ditt (i staden for å kun applisere det på sjølve vortene), så er det stor fare for at du heller ikkje er i stand til å vurdere om desse middela som du blir anbefalt her er noko ein kan kline ukritisk på alle moglege kroppsdelar og sår...

• Liker 3
Skrevet

Kan du ikkje i det minste ringe til legen då, i staden for å støtte deg på råd frå ukvalifiserte personar på eit nettforum som ikkje eingong veit kva som feilar deg (med unnatak av oss som tilfeldigvis har fått med seg dei andre trådane dine)?

Du må jo forstå sjølv at når du er *kremt* dum nok *kremt* til å smørje vortemiddel utover underlivet ditt (i staden for å kun applisere det på sjølve vortene), så er det stor fare for at du heller ikkje er i stand til å vurdere om desse middela som du blir anbefalt her er noko ein kan kline ukritisk på alle moglege kroppsdelar og sår...

Takk for råd, men nå har jeg ikke vært så dum og smurt middelet utover hele underlivet mitt uten å vite at det skulle kun på vortene. Jeg vet og har alltid visst det skal kun på vortene. Men akkurat der jeg har dem er det veldig vanskelig å komme til å se ordentlig, så det har kommet noe utenfor vortene, altså ikke med vilje. Og når jeg får råd om produkter jeg kan bruke her på forumet, så vil jeg selvfølgelig sjekke det på nettet hva det er, og om det kan brukes til det jeg tenker. Vil også spørre på apoteket når jeg kjøper det for å være sikker. Men er greit å få tips av andre som har brukt slike kremer før, for jeg har aldri det før. Men setter pris på omtanken din :)

Skrevet

Takk for råd, men nå har jeg ikke vært så dum og smurt middelet utover hele underlivet mitt uten å vite at det skulle kun på vortene. Jeg vet og har alltid visst det skal kun på vortene. Men akkurat der jeg har dem er det veldig vanskelig å komme til å se ordentlig, så det har kommet noe utenfor vortene, altså ikke med vilje. Og når jeg får råd om produkter jeg kan bruke her på forumet, så vil jeg selvfølgelig sjekke det på nettet hva det er, og om det kan brukes til det jeg tenker. Vil også spørre på apoteket når jeg kjøper det for å være sikker. Men er greit å få tips av andre som har brukt slike kremer før, for jeg har aldri det før. Men setter pris på omtanken din :)

Og spørsmålet er framleis: KVIFOR SNAKKAR DU IKKJE MED EIN LEGE OM DETTE?

Ingen av utsegnene du kom med no endrar det faktum at dømmekrafta og presisjonen din har vore heller laber tidlegare (du bommar på vortene såpass at du får for vondt til å kunne gå, du klarer ikkje å sjå at ein går til legen med slikt, du dreg ikkje til legen når du først har fått beskjed om at du bør gjere det, du vel å søke ukvalifiserte råd før du søker kvalifiserte råd).

Du nemnde heller ikkje i opningsinnlegget ditt at det er snakk om sår som du skal bruke dette på. Det er ein vesentleg skilnad på det og å påføre kremar på frisk hud. Dermed blir det utruleg korttenkt av deg, dette her.

• Liker 3
Skrevet

Og spørsmålet er framleis: KVIFOR SNAKKAR DU IKKJE MED EIN LEGE OM DETTE?

Ingen av utsegnene du kom med no endrar det faktum at dømmekrafta og presisjonen din har vore heller laber tidlegare (du bommar på vortene såpass at du får for vondt til å kunne gå, du klarer ikkje å sjå at ein går til legen med slikt, du dreg ikkje til legen når du først har fått beskjed om at du bør gjere det, du vel å søke ukvalifiserte råd før du søker kvalifiserte råd).

Du nemnde heller ikkje i opningsinnlegget ditt at det er snakk om sår som du skal bruke dette på. Det er ein vesentleg skilnad på det og å påføre kremar på frisk hud. Dermed blir det utruleg korttenkt av deg, dette her.

Det er helg. Det å få tak i en lege som ikke har hodet fullt i stress er et risikoprosjekt i seg selv. Folk på apoteket er sannsynligvis et betydelig sikrere kort.

Skrevet

Det er helg. Det å få tak i en lege som ikke har hodet fullt i stress er et risikoprosjekt i seg selv. Folk på apoteket er sannsynligvis et betydelig sikrere kort.

Som om apoteka ikkje er stappfulle av folk, meiner du? Dessutan er ikkje KG apoteket.

• Liker 1
Skrevet

Du får ihvertfall kjøpt Xylocain krem beregnet til underliv/rumpe. Tror det står at den er mot hemoroider, men det er bare fordi den demper smerter og kløe.

Skrevet

Som om apoteka ikkje er stappfulle av folk, meiner du? Dessutan er ikkje KG apoteket.

Skjelden i helgene, med mindre du går i angrepillerushet. Varierer sikkert fra sted til sted hva som funker best, men jeg har ennå ikke bodd et sted hvor legevakt har vært et reelt alternativ for annet enn sykemeldinger og å bli sydd.

Skrevet

Takk til deg som anbefalte den kremen. Den tok bort all smerte med en gang jeg tok den på! Og ser nå det var ikke vits å dra til lege. Svir ikke lengre nå, ikke uten krem heller, og den klumpen som hadde hovna opp er nesten tilbake til normalen igjen.:)

• Liker 2
Gjest Allergikeren
Skrevet

Jeg syns du bør dra til lege likevel, spesielt hvis du fortsatt har vortene. Om ikke annet, så i alle fall for få resept på vortemidler som er ment for kjønnsvorter.

På apotekteknikerlinjen har man farmasøyter som lærere. Den ene av lærerne mine på den tiden fortalte om en kunde som ville vite hva man kunne bruke på vorter. Hun tok da hjelpsomt for seg Verucid, som man bruker på f.eks. fotvorter. Merkelig nok ble fyren blekere og blekere i ansiktet etter hvert som hun fortalte, blant annet om at lagene med Verucid på vorta skulle rives av. Det viste seg etter hvert at fyren hadde kjønnsvorter ...

Kanskje et eksempel på hvorfor en lege kan hjelpe mer enn dem på apoteket? Med mindre du spesifiserer at det er kjønnsvorter det er snakk om, da. Og da blir du sannsynligvis bedt om å dra til legen, for du trenger resept på det som er til intimt bruk.

(Tar du hintet snart? :P )

Skrevet

Er ikke noe hint å ta:p

Jeg har alt vært hos gynekologen og fått frysing av vortene og middel jeg skal smøre på selv. Det var av dette middelet jeg fikk denne hevelsen som svidde, for litt av middelet kom utenfor vortene. Derfor ville jeg ha en salve som var bedøvende for det. Vortene er så å si vekke, og skal tilbake til gynekologen om to uker, så alt ordner seg;)

• Liker 1
Skrevet

Takk til deg som anbefalte den kremen. Den tok bort all smerte med en gang jeg tok den på! Og ser nå det var ikke vits å dra til lege. Svir ikke lengre nå, ikke uten krem heller, og den klumpen som hadde hovna opp er nesten tilbake til normalen igjen.:)

Ingen årsak :) Den er fin den i et knipetak, men ubegripelig dyr her i landet.

Gjest Allergikeren
Skrevet

Er ikke noe hint å ta:p

Jeg har alt vært hos gynekologen og fått frysing av vortene og middel jeg skal smøre på selv. Det var av dette middelet jeg fikk denne hevelsen som svidde, for litt av middelet kom utenfor vortene. Derfor ville jeg ha en salve som var bedøvende for det. Vortene er så å si vekke, og skal tilbake til gynekologen om to uker, så alt ordner seg;)

Aah, men da så. ;) Lykke til videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...