Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva i all verden kan man finne på når man er hjemme med barn? Finner ikke ut noe jeg kan gjøre. Og jeg kan jo ikke gjøre hva som helst når jeg har et barn på 1 år. Er alenemor og familien bor over 100 mil ifra meg. Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke få en barnehageplass og begynne å jobbe da? Vanlig det når ungen er 1 år. Evt. gå i åpen barnehage, f.eks.

Skrevet

Har søkt om barnehageplass, men har ikke fått tildelt ennå. Så jobb er uaktuelt for øyeblikket. Åpen barnehage går jo ant.

Gjest Trøffel
Skrevet (endret)

Barnet ditt er inne i en ekstrem utvikling for tida, og du må kunne stimulere barnet både fysiologisk, sosialt og mentalt. Åpen bhg et par dager i uka bør være et minimum for at barnet skal lære å sosialiseres med jevnaldrende. Hva med lekeland og badeland, har du slike ting i nærheten? Nå når snøen går er det perfekt å være masse ute, sleng ungen i bæremeisen og dra på tur med bål og kakao :) Dere trenger jo ikke å gå mer enn et par hundre meter, om formen din ikke er så god :fnise:

Denne linken er kanskje nyttig for deg?

http://www.hjemmemamma.com/tilrettelegg-hverdagen-med-en-ettaaring

Endret av Trøffel
  • Liker 1
Skrevet

Søk opp noen tråder her på KG hvor hjemmeværende mødre forsvarer seg selv, de har visst hendene fulle :fnise:

Forslag fra en ikke-hjemmeværende:

Lage masse flott mat fra bunnen av, inkludert baking

Lange turer, til lekeplassen, parken, skogen, etc

Kafé med venninner, barselgruppe

Strikke, hekle

Organisere gamle bilder, lage kule album på nett med de bildene du har elektronisk

Baby/barnesvømming

Åpen barnehage er allerede nevnt

Holde alt i hjemmet i tipp topp stand, og kanskje prøve seg på å sy puter, trekke om stoler, lage fancy kaker, etc

Lek og kos med barnet, involvere barnet i plikter. Det er utrolig hvor tidlig de synes det er gøy å "hjelpe" mamma med å tørke med en klut, ordne klær, rydde

Pekebok og sang. Kanskje du skulle forsøkt deg på gitar, f.eks.?

• Liker 2
Gjest Trøffel
Skrevet

Søk opp noen tråder her på KG hvor hjemmeværende mødre forsvarer seg selv, de har visst hendene fulle :fnise:

Forslag fra en ikke-hjemmeværende:

Lage masse flott mat fra bunnen av, inkludert baking

Lange turer, til lekeplassen, parken, skogen, etc

Kafé med venninner, barselgruppe

Strikke, hekle

Organisere gamle bilder, lage kule album på nett med de bildene du har elektronisk

Baby/barnesvømming

Åpen barnehage er allerede nevnt

Holde alt i hjemmet i tipp topp stand, og kanskje prøve seg på å sy puter, trekke om stoler, lage fancy kaker, etc

Lek og kos med barnet, involvere barnet i plikter. Det er utrolig hvor tidlig de synes det er gøy å "hjelpe" mamma med å tørke med en klut, ordne klær, rydde

Pekebok og sang. Kanskje du skulle forsøkt deg på gitar, f.eks.?

Det motsatte var jo en tråd her, hvor ei som var hjemmeværende mamma til en 3-åring bare satt ved pc'en, var aldri ute med barnet og syns ungen sin bare var i veien.. Herregud fikk så vondt i hjerte mitt av den tråden...

Skrevet

Åpen barnehage

Turer i nærmiljøet

Leke på lekeplasser

Ha innedager med baking, lesing, musikk med dans og sang

La barnet delta i ryddingen hjemme. Dette syns min nevø er det morsomste han får lov til når han er hos meg og da får han hjelpe meg å sette i ny pose i søplebøtta, løpe rundt i stua med kost og brett osv. Og han er så stolt når jeg forteller hvor flink han er :)

Dra til biblioteket

Sjekk hva nærmiljøet har å by på som dere kan dra på av museum, badeland, lekeland, teater og slikt

• Liker 1
Skrevet

Flytt nermere familien

Skrevet

Tusen takk gor kjempeflotte forslag! Nå vet jeg litt av hva jeg skal gjøre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...