Gå til innhold

Zumba Fitness

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Treningssenteret mitt skal arrangere en time i Zumba Fitness, som jeg tenker på å melde meg på. Det skal være middels intensitet på timen, senteret operer med lav - middels - høy intensitet. Middels er da for mennesker som har trent en stund.

Dere som har vært med på Zumba, syns dere at middels intensitet høres slitsomt ut om man ikke har trent så altfor mye fra før? Krever det god kondisjon?

Og jada, jeg vet jeg kan spørre på treningssenteret, men de er ikke så lette å prate med om slike ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var litt redd for å prøve Zumba, men har blitt helt hekta.

Jeg syns ikke jeg blir noe veldig anpusten av det, er egentlig verst for beina syns jeg. Og så er det jo også en sånn time som du kan gjøre litt som du vil utav. Hvis du tar skikkelig i i bevegelsene blir du mye mer svett enn om du gjør det litt halvhjertet.

Zumba er kjempegøy ihvertfall, man merker omtrent ikke at man trener. Enkle danser, masse liv og man får masse energi av det!

Ville absolutt gitt det en sjanse. Du skjønner kanskje ikke så mye første gangen, men kommer fort inn i det!

Skrevet

Jeg var litt redd for å prøve Zumba, men har blitt helt hekta.

Jeg syns ikke jeg blir noe veldig anpusten av det, er egentlig verst for beina syns jeg. Og så er det jo også en sånn time som du kan gjøre litt som du vil utav. Hvis du tar skikkelig i i bevegelsene blir du mye mer svett enn om du gjør det litt halvhjertet.

Zumba er kjempegøy ihvertfall, man merker omtrent ikke at man trener. Enkle danser, masse liv og man får masse energi av det!

Ville absolutt gitt det en sjanse. Du skjønner kanskje ikke så mye første gangen, men kommer fort inn i det!

Og folk lurer på hvorfor de danser "masse" zumba, og aldri får resultater. Sier ikke at du ikke gjør det, men her har vi jo et bra svar til de lurende.

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg sier ikke at dette er noe kjempeeffektivt om man er ute etter å gå ned mange kilo eller få masse muskler. Men det er kjempegøy, og bra for å få folk i gang med trening! Jeg trener det i tillegg til annen trening da, gir nok ikke så mye effekt å trene bare zumba...

Skrevet

Takk for svar!

Jeg trener bare kondisjon/styrke til vanlig, og tenkte det kunne være gøy med litt andre ting :)

-ts

Skrevet

Ja, jeg sier ikke at dette er noe kjempeeffektivt om man er ute etter å gå ned mange kilo eller få masse muskler. Men det er kjempegøy, og bra for å få folk i gang med trening! Jeg trener det i tillegg til annen trening da, gir nok ikke så mye effekt å trene bare zumba...

Det blir hva du selv gjør det til! Jeg er av de som gir bånn gass, og da blir det en effektiv time! Har bukt pulsklokka, og svir av ca 450 - 500 kcal pr time :lur: Mitt tips: Kjør på, det er kjempe gøy! :jepp:

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Hei!

Treningssenteret mitt skal arrangere en time i Zumba Fitness, som jeg tenker på å melde meg på. Det skal være middels intensitet på timen, senteret operer med lav - middels - høy intensitet. Middels er da for mennesker som har trent en stund.

Dere som har vært med på Zumba, syns dere at middels intensitet høres slitsomt ut om man ikke har trent så altfor mye fra før? Krever det god kondisjon?

Og jada, jeg vet jeg kan spørre på treningssenteret, men de er ikke så lette å prate med om slike ting.

Go for it. Ja det er slitsomt men det skal det være. Er da trening, men det er gøy og er det gøy så virker det ikke så slitsomt likevel.

EEEELSKER Zumba!!!

Skrevet

Jeg tipper at utfordringen ikke kommer til å ligge i intensiteten, men i koordinasjonen. Jeg hadde i alle fall ikke spesielt høy puls de første gangene, men nå blir jeg skikkelig svett og sliten.

Hvis du liker litt dansete trening, må du absolutt prøve. Jeg er helfrelst, i alle fall.

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg pleier å gå på zumba innimllom rett og slett fordi det er gøy og fordi det gjør gode ting for bevegeligheten i hoftene. På samme måte som jeg noen ganger trener flow fordi det gjør gode ting for musklene når de blir strukket litt på.

All trening skal ikke være så tung. Noe må man gjøre fordi man liker det. Anbefaler ikke zumba dersom man ønsker å gå ned i vekt eller få fast rumpe. Anbefaler det fordi det er gøy!

• Liker 1
Skrevet

Takk for flere gode svar :jepp:

Da blir det kanksje Zumba på meg da :) Er som sagt ikke vektnedgang jeg er ut etter, men variasjon fra det vanlige programmet. Uff, koordinasjon, ja det var jo et veldig godt poeng... jaja, får gi de andre en god latter om jeg bommer stygt da :sjenert:

Tidssone: det du sier om bevegeligheten i hoftene var intressant. Jeg har aldri vært borti slik trening før, men har problemer med bevegeligheten i egentlig hele underkroppen. Ikke slik at det hemmer meg i det daglige, men at jeg noen ganger er stiv som en stokk. Da vil kanksje Zumba ha enda en bonus for meg? Eller misforsto jeg hva du sa?

-ts

Gjest Tidssone
Skrevet

Tidssone: det du sier om bevegeligheten i hoftene var intressant. Jeg har aldri vært borti slik trening før, men har problemer med bevegeligheten i egentlig hele underkroppen. Ikke slik at det hemmer meg i det daglige, men at jeg noen ganger er stiv som en stokk. Da vil kanksje Zumba ha enda en bonus for meg? Eller misforsto jeg hva du sa?

-ts

Zumba er bonus for bevegeligheten.

Ikke bekymre deg for koordinasjon. Alle som er på timen har nok med å følge med hvor de plasserer sine egne armer og bein, noe som betyr at de ikke har tid til å følge med dine. Det tar noen timer å komme inn i det, men når du har lært grunntrinnene, har du det som trengs til å fixe nye program lett som en plett.

Skrevet

Zumba er bonus for bevegeligheten.

Ikke bekymre deg for koordinasjon. Alle som er på timen har nok med å følge med hvor de plasserer sine egne armer og bein, noe som betyr at de ikke har tid til å følge med dine. Det tar noen timer å komme inn i det, men når du har lært grunntrinnene, har du det som trengs til å fixe nye program lett som en plett.

Enig i dette (det var jeg som nevnte koordinasjon). Mitt poeng er ikke at man skal holde seg unna Zumba pga koordinasjonsøvelsene, men at disse kan føre til at intensiteten ikke blir så høy de første gangene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...