Maryndir Skrevet 24. februar 2012 #1 Skrevet 24. februar 2012 Jeg la noen klær med vanskelige flekker i bløt, men så skjedde det noe uventet, og jeg måtte reise bort, og i alt oppstyret glemte jeg disse klærne. Når jeg kom hjem etter tre dager luktet de veldig vondt, nesten råttent. Nå har jeg vasket dem fire ganger, men de lukter fortsatt ekkelt. Noen gode ideer til hvordan man kan bli kvitt denne lukta, eller må jeg bare regne klærne mine for ødelagt?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #2 Skrevet 24. februar 2012 Forsøk med eddik. Legg i bløt med eddik og vann og ha eddik i vaskemaskinen. Vask på så høy temperatur som de tåler, og kjør gjerne en kokvask i maskinen først.
Betty2 Skrevet 24. februar 2012 #3 Skrevet 24. februar 2012 har du prvd å vske klærene på høy temperatur? og la dem tørke et sted med mye trekk (ikke en tett kjeller)
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #4 Skrevet 24. februar 2012 eddik i skyllevannet kan kanskje ta det Går ikke det ville jeg prøvt å vaske dem på varmere temperatur og se om du da tok knekken på de illeluktende bakteriene (Klærne er jo uansett ødelagt om lukten ikke går bort, så jeg ville tatt tjangsen på en vask på 60 )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå