Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :takke:

Jeg har nettopp sendt inn søknaden om å komme inn på master i rettsvitenskap. Jeg kjenner at jeg gruer meg litt til å begynne å studere, da jeg ikke kan all verden om jus fra før av. Har jo hatt rettslære på videregående, men det er vel ganske langt unna realiteten om hvordan jusstudiet er, tenker jeg.

Hvor mye er det egentlig meningen at man skal kunne på forhånd, før man begynner å studere? Lærer man ALT man trenger å vite mens man studerer? Hva studerer du, og hvor mye kunne du før du begynte å studere faget ditt? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Vel, allmennkunnskap er jo en fordel, men du skal jo lære alt i selve studiet :)

Skrevet

Hvor skal du begynne?:) Oslo eller Bergen? Går selv 2 året og kunne ingenting før jeg begynte. Men i ettertid ser jeg at det hadde vært en fordel å lese litt juridisk metode og evt noen av bøkene som gir en oversikt over de aktuelle fagene. Feks arveretten i et nøtteskall osv. Veldig lettleste bøker som gir deg mange knagger å henge info på når forelesningene begynner:) går også fint å ikke gjøre noe altså, men dette er bare et tips:) lykke til

Skrevet

Søk på Olav Torvund i itunes. Han har laget en svært god podkast som heter Innføring til rettsstudiet, eller noe slikt. Han har andre gode også, men begynn med denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...