Gå til innhold

hva er ditt mest unyttige/minst brukte kjøkkenredskap?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Etter mye flytting og utpakking har det slått meg hvor mye kjøkkenting jeg har som ALDRI blir brukt! Microen, f.eks. Bruker den aldri! Sambo popper popcorn av og til, ellers bare står den der og støver ned. Ellers har jeg utrolig mye dustete ting jeg har fått i gave. Hva skal man egentlig med en egen nål for å stikke i potetene med for å kjenne om de er ferdig kokt? Finner den jo aldri fordi den er så liten at den forsvinner mellom alt det andre. Egen aspargesskreller? Asparges er jo godt, men egen skreller??

Så hva kunne du godt klart deg uten?

Videoannonse
Annonse
Gjest Brunhilde
Skrevet

Popcornpoppemaskinen! Uten fett? Saltet falt av og det smakte ikke noe!

Eggeskiller - det er mye enklere å vippe plommene fra skall til skall!

Og sikkert mer til - syns skap og skuffer buler uansett hvor mye jeg rydder....

Skrevet

Kunne ikke klart meg uten noen ting jeg tror jeg :o hmm.. tenke tenke... nei, kommer ikke på noen ting :riste:

Skrevet

Vel jeg synes ikke appelsinskrelleren er toppers. hvorfor ikke bare skrelle appelsinen på vanlig måte og bli ferdig med det? Ser noen her har nevnt micro'n, men den bruker jeg OFTE.

jeg bruker potetmoseren og steketermometer rimelig sjelden, men svært kjekk å ha når jeg da trenger den. At jeg bruker den lite, betyr ikke nødvendigvis at jeg ikke synes den er nyttig.

Skrevet

Bruker det meste ganske flittig, jeg.

Men jeg har en liten maskin som river ost, kutter opp ting og moser som er grusom å vaske opp (mange deler og mange hulrom). Den er innmari kjekk når det skal rives og kuttes MASSE, men jeg gidder ikke å bruke den fordi den er så dum å ta fra hverandre og vaske.

Gjest Madley
Skrevet

Fuuuudprossæsorn....

Aldri brukt...masse deler som sprer seg overalt og er fryktelig irriterende...

Skrevet

Microen brukes så godt som aldri her heller...

Samme med kaffetrakteren, vi drikker jo ikke kaffe selv, men fikk en slik supermoderne Moccamaster av fire kamerater til bryllupet, slik at DE kan få skikkelig kaffe når de er her. Hehe.. Ønsket oss det vel litt da, er jo andre gjester som drikker kaffe og... Så den brukes egentlig en del...

Ellers er det ganske mange ting som ligger i skuffen med sleiver og slikt, og som ikke har blitt brukt så mye...

Skrevet

Jeg pleier å være ganske gjennomtenkt når jeg handler til kjøkkenet, så jeg har ikke noen slike "spesialverktøy" som slenger rundt i manges skuffer.

Men jeg har fått en Raclette-grill i gave...aner at den kommer til å samle mye støv i årene som kommer.

Ååååå - og så kommer jeg på at jeg for en 4-5 år siden kom over sånn bestikk-sett der skaftet ser ut som det du kan bruke de til....

Har teskjeer med te-poseskaft, store skjeer med gulrot, asparges og chiliskaft, små gafler med maisskaft osv... De ligger godt gjemt innerst i et skap, eg har forsøkt å kaste de hver gang vi har flyttet, men jeg betalte ganske mye penger for de, så sambo nekter meg... Skjønner jeg ikke hva i #### jeg tenkte på da jeg kjøpte de... :oops:

Gjest Starya
Skrevet

Vel, jeg har en diger jerngryte innerst i skapet. Brukte den mye før, men nå som vi bare er to er den for stor til at jeg gidder å buksere med den. Også har jeg en slags muffins-stekeplate liggende som aldri har vært i bruk.

Skrevet

Jeg har ikke så mye kjøkkenutstyr jeg, så det meste blir brukt. Men vaffeljernet mitt, det står fint innpakka. Tror jeg har brukt det to ganger, egentlig en skam. Toast-jernet mitt liker jeg egentlig, men tror jeg bare har glemt at jeg har det.

Skrevet

Brødristeren.

Den har stått ubrukt i flere år... :-?

Gjest Jamila
Skrevet

Måtte spørre min mann om hva som er vårt mest unyttige kjøkkenredskap, hvorpå han svarte: "antageligvis meg!" :ler:

Skrevet
Måtte spørre min mann om hva som er vårt mest unyttige kjøkkenredskap' date=' hvorpå han svarte: "antageligvis meg!" :ler:[/quote']

:hoho: Bra svart!

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Med et kjøkken på litt over tre kvadratmeter har jeg ganske enkelt ikke plass til ting jeg ikke bruker.

Skrevet

1. Fondu gryte ... men den fikk jeg i gave så det er ikke så farlig.

2. Iskrem-maskin. 3500 kr brukt to ganger..... Rimelig dyr is! :hoho:

Skrevet

Vi har en sånn elektrisk potetskreller, som vi fikk en gang. Den har jeg aldri brukt, så egentlig så aner jeg jo ikke om den er kjempebra eller ikke, men ser for meg at det er mye enklere å bare høvle over potetene med tuppeware- skrelleren. Det er jo ikke så mange poteter til hver middag heller, må vel ha et kjempemiddagsselskap før den er i nærheten av å få seg en prøvetur :ler:

Skrevet

Egen lang, smal skjærefjøl til sånne lange påleggspølser.

Fikk gjennom jobb for lenge siden.

Brukt en gang, til å banke biff...

Skrevet
Har teskjeer med te-poseskaft, store skjeer med gulrot, asparges og chiliskaft, små gafler med maisskaft osv... De ligger godt gjemt innerst i et skap, eg har forsøkt å kaste de hver gang vi har flyttet, men jeg betalte ganske mye penger for de, så sambo nekter meg... Skjønner jeg ikke hva i #### jeg tenkte på da jeg kjøpte de...

Det mest unyttige vi har må være to små treplater med fordypning i midten til å ha bakt potet på (med tilhørende skje med potetskaft). Fått i gave.

Skrevet
Egen lang, smal skjærefjøl til sånne lange påleggspølser.

Fikk gjennom jobb for lenge siden.  

Brukt en gang, til å banke biff...

Ah.. Det var jo lurt da...

Noen som har alternative bruksområder til flere av de unyttige kjøkkentingene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...