Gå til innhold

rett før mens "skjer" det noe....og det KLØR!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest 14årconfused

tror det er nesten hver gang før mensen så skjer det noe nedi der....!? føles ut som at utfloden som kommer ut klør no j*vlig!! på begynnelsen så er det ikke så geli, men etterhvert man begynner å klø, klør det og klør klør klør!!! man klarer ikke å la være å klø, det har jeg prøvd. men hva er dette?... første gangen trodde jeg det var sopp....det gikk over.. men jeg får det igjenn....rett før mensen skal komme....det varer vel i 5 dager kanskje?...noen som har opplevde noe lignende?eller opplever det nå?...dette er forvirrende...og jeg er litt redd... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest confused14

soppinfekjson?... farlig??....antageligvis?...hva skal jeg gjøre? turde ikke å snakke med min mor...kanskje hun ville troddd det var en slags kjønnsykdom..... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som soppinfeksjon. Svir det litt og når du går på toalettet?

Du kan få kjøpt canesten krem og canesten stikkpiller på apoteket.

Stikkpillene skal inn i skjeden og det går over på et par dager.

1 pakke stikkpiller som skal vare i 6 dager ( er det det? ) koster rundt en hundrelapp. Man kan også kjøpe kombinasjonspakke ( krem + stikkpiller/vagetorier ). Vet ikke hvor mye den koster.

For å være på den sikre siden så kan du jo få en time hos legen som kan si hva det er.

Og du kan helt sikkert snakke med din mor. Du kan jo fortelle det du har skrevet her. Tror ikke hun vil tro det er noe kjønnssykdom. Man må ikke alltid tro det verste. Kan hende det går bedre enn du tror :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest confused14

jeg prøvde jo stikkpiller og krem første gangen jeg hadde det...skal det ikke gå over daaaa!... men jeg har hatt det tre ganger.....det svir når jeg går på do etter jeg har klødd jah..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk det ikke over første gangen med andre ord? Jeg er gravid og har i løpet av graviditeten fått soppinfeksjon 3-4 ganger. Det pga at utfloden og sånt forandrer seg, så det er helt vanlig. Man kan også få gjentatte infeksjoner pga trange bukser o.l.

Jeg har søkt litt på nettet, men fant ikke så mye. Du kan jo ta kontakt med legen din og få h*n til å ta en prøve og så dyrke den. Så kan du på den måten finne ut om det er helt vanlig soppinfeksjon eller om det er noe annet. Det er vel det beste og så får du jo et skikkelig svar og.

Jeg har ikke så mye erfaring med dette utenom graviditet, så da er jeg ikke til så stor hjelp.... :-?

Ønsker deg uansett god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnsdatter

Joda, det går over, men det er som forkjølelse: Du kan få det flere ganger, og det er mange som blir forkjølet regelmessig - eller får soppinfeksjon før mensen hver måned.

Dessverre blir man ikke immun mot sopp. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har hatt det flere ganger og føler at det liksom aldri går helt vekk, synes jeg du skal bruke kombinasjonspakning med 6 piller + salve. Og vær nøyaktig med salven.

Blir du ikke bedre da, synes jeg du burde gå til lege, slik at han finner ut om det evt. er noe annet som feiler deg. Da får du i hvert fall riktig hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...