Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går siste år på VGS og har i den forbindelse ett særemne jeg skal leve inn. Ca 20 sider som inkluderer biografier og referat. Selvfølgelig er det ikke bare dette jeg skal levere inn, jeg har jo også fått en problemstilling jeg skal legge vekt på. Problemet er at læreren er lite villig til å hjelpe før han ønsker det selv og alle bøkene er lest. Jeg har derimot lyst til å ha en tanke om hva jeg skal fokusere litt på mens jeg leser. Få er fornøyd med hvordan denne læreren legger opp sin undervisning. Jeg leser konsentrasjonsleirbøker og problemstillingen min går ut på å finne ut hvordan disse bøkene går frem for å skildre redslene i konsentrasjonsleirene. Det jeg ønsker litt hjelp til er kanskje litt mer konkrete ting innenfor denne problematiseringen jeg kan skrive om. Hvis dette gir noen menine? Rett og slett noen innspill fra dere på hva jeg kan ta med, i tilfelle det er noe jeg ikke har tenkt på. Ett eksempel jeg har tenkt på selv er hvilken grad av intensitet forfatteren har. Blir glad for alle tanker og innspill, regner med det er noen som har hatt særemne før? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om problemstillingen handler om hvordan forfatteren skildrer frykten/situasjonen i konsentrasjonleire kan du jo se etter hva slags språklige virkemidler som tas i bruk for å understreke/fremheve/beskrive frykt/situasjoner, som f.eks symboler, metaforer, gjentagelser, kontraster ++

Lykke til! :)

• Liker 1
Gjest Survival
Skrevet

Særemne? Hørte fra min bror at særemne var avviklet på siste året på vgs og at man nå praktiserte såkalte "fordypningsoppgave" i stedet som skulle være kortere enn et særemne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...