Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, da skal jeg fortelle 'hårhistorien' min. Jeg blir 16 år på onsdag, bare får at dere skal være klar over alderen min.

Nå går jeg i 10. klasse, men i 8. klasse bestemte jeg meg for å få blondt hår. (Er naturlig mørk, veldig mørk brun farge.) Før dette hadde jeg stripet det noen ganger, men det syntes ikke da. Jeg begynte hvertfall med å stripe det 2 ganger, så bleking, og resultatet ble overraskende bra. Det ble faktisk ganske blondt, ikke oramsje. Så bestemte jeg meg for å få det lysere, med en vanlig farge, noe som resulterte i gule flekker og litt mørkere hår, men det var greit nok.

Her er et bilde av hvordan det ble:

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/30529_1262706697835_1534745930_30618271_4185933_n.jpg

Senere, når etterveksten kom, bestemte jeg meg for å farge håret lysebrunt, og dette gjorde jeg hos frisøren en dag før jeg skulle på ferie, hvor jeg skulle være 2 månder. Jeg ble veldig missfornøyd, for det var svart-lilla-rødt, og jeg tok striper som ikke syntes engang. Men imens jeg var på ferie, ble det jo veldig solbleket, og en KJEMPEFIN farge, det var utrolig at jeg fikk det sånn av bare sola. Ble lysebrunt med blonde striper, her er et bilde av ETTER ferien:

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/169037_1547493057316_1534745930_31184797_2764514_n.jplik:

Etter hvert ble det en stygg blondoransje farge, jeg aner ikke hvorfor. Sånn som jeg farget håret før ferien, ble jeg i kanskje 1-2 år (?) Etterveksen kom, og jeg ville bli mørkebrun, som Selena Gomez, ettersom at hun var forbildet mitt. Da ble det mørkebrunt og lysnet veldig etterhvert, nesten oransje igjen. Så kjøpte jeg extensions fra luxushair i fargen 2# mørkbrun. Håret mitt var da 2-3 nyanser lysere, og mer oransje. Så kjøpte jeg denne:

http://bloggfiler.no/kristinabe.blogg.no/images/501009-10-1290547791154.jpg

og farget håret mitt, for jeg skulle få det til å passe extensionsa. Dette ble da svart, men det har skyldt seg ut, så nå er det veldig mørk brun, det er litt lysere enn dette:

http://emmyslifesofar.blogg.no/images/476681-9-1254340836406.jpg

Jeg bare hater denne hårfargen på meg . Får meg til å se blek ut, uff. Dette er drømmefargen:

http://bloggfiler.no/sophieelise.blogg.no/images/1048268-10-1329938753407.jpg

Mulig å få til dette uten å ødelegge håret mitt? Må selvfølgelig farge extensionsa mine også, men jeg er villig til å gjøre dette hos frisøren, jeg kan få det som en slags ''bursdagsgave'' av foreldrene mine, men først vil jeg vite om det blir ødelagt, hva jeg kan forvente i pris og om det kan bli lignende sånn? Håret mitt er såklart litt slitt, men ikke VELDIG slitt. Må selvfølgelig klippe tuppene litt også. Vurderer også å kjøpe en lysbrun hårfarge og prøve hjemme, men jeg vet ikke .

Hjelp fra noen der ute? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter mange år med hårfarving har jeg lært at jeg skal avfarge om jeg skal ha lysere farge. NOENganger går det å bli litt lysere uten at det skal se jævlig ut, men de fleste gangene må jeg avfarge det. Har du farget extensionet før? Sånn at du vet det ikke blir ødelagt? Selvom de sier det er ekte hår, så har de tilsatt så mye kjemikalier at det kræsjer veldig ofte hvis man skal farge det. Men du skal farge håret ditt ganske mye før det faktisk blir helt ødelagt ;) Så ikke vær redd for det enda. Har en veninne som farger det fra brunt til blondt annenhver uke. hu har fortsatt hår, men det begynner å se ut som strie. Hu har gjort dette i ca 4 år nå.

Skrevet

Etter mange år med hårfarving har jeg lært at jeg skal avfarge om jeg skal ha lysere farge. NOENganger går det å bli litt lysere uten at det skal se jævlig ut, men de fleste gangene må jeg avfarge det. Har du farget extensionet før? Sånn at du vet det ikke blir ødelagt? Selvom de sier det er ekte hår, så har de tilsatt så mye kjemikalier at det kræsjer veldig ofte hvis man skal farge det. Men du skal farge håret ditt ganske mye før det faktisk blir helt ødelagt ;) Så ikke vær redd for det enda. Har en veninne som farger det fra brunt til blondt annenhver uke. hu har fortsatt hår, men det begynner å se ut som strie. Hu har gjort dette i ca 4 år nå.

Takk for svar!

Hadde Sara's extensions, og det hadde jeg i perioden når jeg var lysebrun med blonde striper. Farget det når jeg ble lei av fargen og skulle ha Selena-Gomez hårfarge. Ble jo litt slitt og kortere, men hadde jo hatt det i 1 år, og brukt det nærmest hver dag. Men dette fikk jeg nå i januar, så har ikke farget det.

Skjønner , men vil ikke at det skal se tørt ut som dette her:

http://bloggfiler.no/andreaef.blogg.no/images/1181143-9-1308157126705.jpg

Takk igjen :)

Skrevet

Takk for svar!

Hadde Sara's extensions, og det hadde jeg i perioden når jeg var lysebrun med blonde striper. Farget det når jeg ble lei av fargen og skulle ha Selena-Gomez hårfarge. Ble jo litt slitt og kortere, men hadde jo hatt det i 1 år, og brukt det nærmest hver dag. Men dette fikk jeg nå i januar, så har ikke farget det.

Skjønner , men vil ikke at det skal se tørt ut som dette her:

http://bloggfiler.no/andreaef.blogg.no/images/1181143-9-1308157126705.jpg

Takk igjen :)

Det håret på bildet ser mer ut som at det er oppspist av slitte tupper, pluss at det ser veldig tørt ut, og det skjønner jeg godt at du ikke vil ha. Men om du tar regelmessig vare på håret ditt, vil nok ikke det bli tilfelle heller. Det er så greit at vi har extensions, det gjør ingenting at tuppene blir litt kortere. Om du kan få av litt hår fra extensionet, og prøvefarge det, ser du om det vil holde seg bra eller om det blir ødelagt. Håper det jeg har sagt har vært til noe nytte ihvertfall! :)

Skrevet

Det håret på bildet ser mer ut som at det er oppspist av slitte tupper, pluss at det ser veldig tørt ut, og det skjønner jeg godt at du ikke vil ha. Men om du tar regelmessig vare på håret ditt, vil nok ikke det bli tilfelle heller. Det er så greit at vi har extensions, det gjør ingenting at tuppene blir litt kortere. Om du kan få av litt hår fra extensionet, og prøvefarge det, ser du om det vil holde seg bra eller om det blir ødelagt. Håper det jeg har sagt har vært til noe nytte ihvertfall! :)

Det var det , så takk ! :)

Skrevet

extensions hår tåler ikke oksydant i farger, uavhengig om det er minicolor eller permanent farge. Vet at extensionsleverandører som Hair Talk har egne farger til extensionshår som er til å anbefale. Mye lettere og, siden man bare dypper håret i et vannbad tilsatt fargedråper.

Jeg vil anbefale deg og kure håret ditt godt med en profesjonell kur før du drar til frisøren. Er håret tørt og slitt trekker det fort farge i lengder, og da kalde matte farger. En god runde med kur i forkant vil hjelpe mot dette. Jeg ville dratt til frisør og farget bunn med vanlig hårfarge, og en minicolor i lengdene for å være mer snill med håret. Da vil resultatet bli mye bedre og :) Bruk fargebevarende shampoo og evt en hårkur med farge for å opprettholde resultatet. F eks Revlon Nutri Color creme kur.

Skrevet

så foresten at du ville ha extensionshåret lysere? Da ville jeg kjøpt nytt og brukt det gamle når du evt blir mørkere igjen.

Og ta en rens på håret(lett avfarging) før farging

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...